Raskausoireet

Tänään kävin ostamassa pahoinvointi rannekkeet apteekista, kun koko viikonloppu meni röyhtäillessä öklö olon kanssa. Iltaa kohti paheni ja selvästi aamupäivät on ollu vielä helpompia n.klo11 asti. Väsyttää niin että tekis mieli vaan sohvan nurkassa köllötellä, mutta uni tulee silti harvoin... töitäkin pitäis jaksaa tehdä 🥴 Rannekkeet vaikuttaisi ainakin tänään hieman auttaneen 🤔 Mielenkiintoista, jos tällaisesta rannekkeista todella saa avun. 🙏
Mites muuten pärjäilee olojen kanssa?
Saatko rannekkeet helposti oikeaan kohtaan? Luulen, että mulla ei auta kun eivät ole oikeassa kohdassa.
 
Tänään töissä oli pahoinvoinnin takia aika kurjaa. Tavallisesti mun työ ei erityisesti ällötä, mutta nyt kun puhdistin hampaita plakista ja hammaskivestä ja potilaan henki vielä haisi siihen päälle, niin ei ollu kivaa 🤢 Kotona paha olo jatkui ja menin hetkeksi lepäileen. Miehen isä tuli kylään ja raahauduin häntä moikkaan, vähän myöhemmin tuli kunnon oksu, luultavasti äänet kuului vessasta. Viimeksikin kun appiukko kävi pari viikkoa sitten olin päikkäreillä, ajattelin että ehkä aavisti raskauden jo silloin mutta nyt varmaan viimeistään. Ei kuitenkaan kysynyt mitään, ja ylihuomenna toivottavasti voidaan kertoa hyvät uutiset joka tapauksessa 😅
Onko teillä töissä sellaista piparminttuhajua (tai jotain vastaavaa), jota voi laittaa omaan maskiin? Ei tietysti auta, jos sekin ällöttää 😅
 
Mulla oli viime viikolla vielä ruokahaluttomuutta, enää ehkä ei ihan niin suurta mutta oon huomannu syöväni kevyemmin kuin ennen. Tänään pyörähti 5+0 ja joko väsyttää aikanen herääminen, tai sitte saan vihdoin jotain oireita päälle 😃
 
Saatko rannekkeet helposti oikeaan kohtaan? Luulen, että mulla ei auta kun eivät ole oikeassa kohdassa.
Mielestäni saan, toki olen tosi väsynyt ja suussa silti koko ajan sellanen huono maku...eli ei nämä nyt mitään ihmeitä tee mutta jos nyt edes suurimpaan yökkimiseen vähän helpotusta. Tänään nuo kyseiset kohdat ranteissa on kosketusarat ja kipeät. Ilmeisesti ei tee ihan hyvää kun ne painaa koko päivän samaan kohtaan. 🤔
 
Mulla oli viime viikolla vielä ruokahaluttomuutta, enää ehkä ei ihan niin suurta mutta oon huomannu syöväni kevyemmin kuin ennen. Tänään pyörähti 5+0 ja joko väsyttää aikanen herääminen, tai sitte saan vihdoin jotain oireita päälle 😃
Mulla myös tänään 5+0 😊. Mitä oireita sulla ollut tähän mennessä? Mulla ollut oirerintamalla varsin hiljaista 😁.
 
Mulla myös tänään 5+0 😊. Mitä oireita sulla ollut tähän mennessä? Mulla ollut oirerintamalla varsin hiljaista 😁.
Mulla ollut myös aika hiljasta! Nyt viikko plussasta, sillon oli muutama päivä alavatsassa jomottelua ja tosiaan ruokahalu oli vähän kehnoa mut ei muuta. Rinnat ihan hitusen aristunu viikonlopun aikana, mutta en vielä kyllä kipeäksi voi sanoa😃 Vatsa ollut ehkä vähän kovemman puoleinen mutta tänään mentiin sit taas ääripäästä toiseen 😳
 
Mulla ollut myös aika hiljasta! Nyt viikko plussasta, sillon oli muutama päivä alavatsassa jomottelua ja tosiaan ruokahalu oli vähän kehnoa mut ei muuta. Rinnat ihan hitusen aristunu viikonlopun aikana, mutta en vielä kyllä kipeäksi voi sanoa😃 Vatsa ollut ehkä vähän kovemman puoleinen mutta tänään mentiin sit taas ääripäästä toiseen 😳
Kuulostaa hyvin samalta kuin mulla, erinäisiä lieviä oireita mutta ei vielä mitään selkeetä. Ja jokapäivä melkein eri oireet 😁. Oon kyllä lukenut onnistuneista raskauksista, jotka olleet lähes oireettomia. Olisihan sekin kiva, mutta kyllä tää oireettomuus enemmän stressaavaa on kuin että siitä pitäisi voida nauttia 😁. Ristiriitaisia fiiliksiä saa aikaan.
 
Kuulostaa hyvin samalta kuin mulla, erinäisiä lieviä oireita mutta ei vielä mitään selkeetä. Ja jokapäivä melkein eri oireet 😁. Oon kyllä lukenut onnistuneista raskauksista, jotka olleet lähes oireettomia. Olisihan sekin kiva, mutta kyllä tää oireettomuus enemmän stressaavaa on kuin että siitä pitäisi voida nauttia 😁. Ristiriitaisia fiiliksiä saa aikaan.
Musta tuntuu että tää vaa odottaa hetkeä lyyä kaikki oireet kerralla pöytään😂😂
 
Kuulostaa hyvin samalta kuin mulla, erinäisiä lieviä oireita mutta ei vielä mitään selkeetä. Ja jokapäivä melkein eri oireet 😁. Oon kyllä lukenut onnistuneista raskauksista, jotka olleet lähes oireettomia. Olisihan sekin kiva, mutta kyllä tää oireettomuus enemmän stressaavaa on kuin että siitä pitäisi voida nauttia 😁. Ristiriitaisia fiiliksiä saa aikaan.
En halua omaa mieltäni maalata liian mustaksi peloilla, pakko yrittää luottaa siihen että kaikki ois ok ❤️ realismi mukana tietty 😌🙏🏻
 
Tosi paljon tuntuu olevan eroa oireisuudessa. Odottajien välillä, raskauksien välillä ja päivien välillä. Pahemmat oireet on alkaneet mulla aina vasta 6+0 tienoilla, eli odottelen tässä viikon sisään pahoinvoinnin vähitellen itselläkin vasta alkavan... Jos ei ala, alkaa varmaan jännittää melkoisesti onko kaikki hyvin 😬

Nyt on lähinnä ilmaa mahassa. Ehkä väsyttää vähän enemmän? Ruoka maistuu paremmin kuin yleensä.
 
Mulla alko viimeks pahoinvointi flo:n mukaan rv 5+5 eli kovin kauaa ei tarvinnut lopulta odotella. Jaksoin sillon pari päivää merkkailla oireita, mutta loppui nopeaan😅. Toivon kyllä vähän ettei tulis, mutta sit taas toivon et tulis vähän jotain että tuntuis konkreettisemmalta tämä. Ristiriitaista...😂
 
Mulla alko viimeks pahoinvointi flo:n mukaan rv 5+5 eli kovin kauaa ei tarvinnut lopulta odotella. Jaksoin sillon pari päivää merkkailla oireita, mutta loppui nopeaan😅. Toivon kyllä vähän ettei tulis, mutta sit taas toivon et tulis vähän jotain että tuntuis konkreettisemmalta tämä. Ristiriitaista...😂
Sama täällä. Se on vähä semmonen kaksipiippuinen juttu :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat::rolling:
 
Pahoinvointia ei oo kyllä ikävä. 😄 Esikoisen kohdalla 6+0-13+0 -väliset viikot laattasin vähintään kerran päivässä, pahimpina viikkoina useamman kerran päivässä. Mihinkään tiputukseen en onneksi joutunut, mutta sairaslomalla jouduin olemaan ajoittain ja paino tippui monta kiloa ekan kolmanneksen aikana.

Katotaan miten tää raskaus menee. Tietynlainen 'inho' joitakin ruoka-aineita kohtaan on jo nyt, vaikka ne ei varsinaisesto pahaa tee.
 
Olipa helpottava lukea muiden oireita. Nyt viikot 4+3 ja yhtäkkiä pahaolo jotenkin katos 😁 jo ennen positiivista testiä oli voimakkaampaa pahoinvointia, nyt rintoja hieman aristaa, mutta ei todellakaan paljoa. Alavatsalla jotain pientä tuntuu, olin jo stresseissä. 4 raskaus, 1 niistä keskenmeno.
 
Hassusti sitä kuulostelee kaikkia muutoksia omissa. Koetan tässä miettiä, onko tämä nyt pahoinvoinnin alkua. Ruoka meni kyllä hyvin alas, mutta on sellainen lievästi paha olo koko ajan. Tilannetta sekoittaa se, että mulla on menossa antibiootti nielutulehdukseen ja se sekoittaa vatsaa, tosin mun mielestä tämä paha olo on alkanut vasta nyt. Se on vielä niin lievää, että välillä miettii kuvittelenko vaan.

Sitten kun ei enää kahvi uppoa, tietää että on tosi kyseessä.
 
Olipa helpottava lukea muiden oireita. Nyt viikot 4+3 ja yhtäkkiä pahaolo jotenkin katos 😁 jo ennen positiivista testiä oli voimakkaampaa pahoinvointia, nyt rintoja hieman aristaa, mutta ei todellakaan paljoa. Alavatsalla jotain pientä tuntuu, olin jo stresseissä. 4 raskaus, 1 niistä keskenmeno.
Mullaki hävisi huono olo johonki nyt 5+5.. tuleekohan kahta kauheempana kohta takasin.. 🙏🏻
 
Mulla nyt ollut erilaista tämä alkuraskaus! Rinnat todella turvoksissa ja molemmat nännit nyt herkät. Alapää kostea. Väsyttää ja on semmoinen aivosumu. Uutena vaikka kahdeksan raskautta jo takana että kohdunsuuta / emätintä on vihlonut tai pistänyt satunnaisesti! Kuin sukkapuikko vihlaisuja loppu raskaudesta. Esikoisesta muistan että oli alkuraskaudessa kanssa sitä mutta vasta ysi tai 10 viikolla!
 
Mulla pahoinvointi helpottanut, ei se kokonaan poissa ole, mutta toisinaan on tosi hyvä olo. Yhdessä vaiheessa olin huolissani, kun se lähti pois, mutta tulihan se takaisin 🫣😁 ainoa missä on todella kurja olo, on kaupan leikkele ja lihahyllyt. Joka ainoassa raskaudessa kävelen ne välit kakoen ja oksennusta pidätellen, toivoen, ettei kukaan huomaa. Mikä niissä lihahyllyissä oikein on?
 
Mulla eilen ja tänään palanneet aaltoilevat menkkajuilinnat kuvioihin. Viimeksi näitä oli muutaman päivän ajan niissä kohdin, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Sitten olivat hetken poissa ja nyt taas palanneet. Tänään jatkunut myös huimaus äkkinäisten liikkeiden ja ylösnousujen yhteydessä.
 
Takaisin
Top