Raskausoireet

Laalaa123

Näppärä viestien naputtelija
Syyskuiset 2024
Keskustellaan täällä ketjussa raskausoireistamme!

Mulla ei vielä ole oikeastaan muuta oiretta kuin yllättävä nälän tunne. Nälkä tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta🤭

Toinen "oire" on se, että aktiivisuusrannekkeen päivän tavoite täyttyy yllättävän nopeasti 🙄 olisko niin että leposyke vähän noussut, niin vaikuttaa siihen miten aktiivisena tuo kello mua pitää😂
 
Mie oon ihan kuolemanväsynyt😴 Ja semmonen etova olo on koko ajan. Tissit on tosi kipeet ja turvonnut. Ahistaa ku muutenki on niin isot tissit😫 Vähän hirvittää ku näin aikasin on jo näin selviä oireita.. Nyt oon alkanu panikoimaan et siel onki kaks🤣
 
Mulla väsymys kans iskenyt. Ei oo ihan lamaavaa vielä, mutta haukottelemaan koko ajan ja päikkärit maistuis useasti päivässä 😌
Ja on niitä menkkakipuja kohdun alueella nyt päivittäin. Rinnat arat edelleen. Ensin ei maistu ruoka ja sitten yhtäkkiä ihan järkky nälkä 🤣
 
Mulla vähän sekottaa tää flunssa tätä oireanalyysiä 😅 mut oon kyllä palellut kohtuuttoman paljon siihen nähden ettei oo kuumetta. Alavatsalla on edelleen tuntemuksia ohimenevästi. Ruokahaluttomuutta on, mutta toisaalta en kyllä maistakaan mitään tällä hetkellä.
 
Rinnat suurentuneet, turvonneet ja kosketusarat. Itkuherkkyys. Mieliteko suolaiseen. Hajuille herkistynyt. eilen illalla ja tänään aamuna lievä pahoinvointi. Nyt rv 4+6. Koen myös että vahvat oireet jos tässä vaiheessa! Ja kiitollinen näistä, pidän hyvänä merkkinä 💗
 
Muuten tuli vielä mieleen että mulla myös hajuaisti herkistynyt! Sekä pieni paineentunne välillä alavatsalla.
 
Mulla on sellainen merisairas olo vähän väliä, jos ei syö. Ja syöminen on hankalaa, kun mitään ei tee mieli juurikaan..
Ja nukun.... Paljon...
 
Omat oireet on tuntuneet tosi vähäisiltä, ainakin toistaiseksi. Rinnat vähän turvonneet ja aaltoilevasti arat. Alavatsalla välillä menkkamaisia tuntemuksia. Ja ehkä inan jotain etovaa oloa ajoittain 😅
 
Mulla on rinnat olleet tosi arat jo pari viikkoa. Sen lisäksi palelee ja aina ruoka-aikoihin iskee hirveä nälkä. Toisaalla sanoinkin, että ennen pystyin helposti diilaamaan näläntunteen kanssa ja lykkäämään syömistä, mut nyt se on sellanen älytön "ruokaa nyt heti" -nälkä. Lisäksi oirelistalle on ilmestynyt jatkuva etova olo, jota en kyllä olis kaivannut... Sen kanssa pärjäilee, mutta ärsyttää. Syöminen auttaa, mutta ei viitsisi ihan kokoajan olla jotain puputtamassa :rolleyes:
 
Mulla rinnat kans aaltoilevasti arat! Vatsakipuilu on loppunut. Etova olo tuli kaveriksi eilen, meinasin jo käydä halailemassa pönttöä, mutta meni nopeasti ohi. Tänään sitten vähän huono olo ollut, mutta ei varsinaisesti okseta. Ja tää väsymys on ihan jäätävää.
 
Väsymys alkaa kyllä olla hurja😴 Vaikka näin vähän viikkoja vasta. Ja etova olo ja ällötys pahenee päivä päivältä🙄 Tänään joutu ekan kerran jättää ruuan kesken ku ei vaan pystyny syömään.
 
Mulla menkkamaiset vatsakivut alkoi aaltoilevasti samoihin aikoihin, kun tein ekat testit. Ne jatkunut nyt siis yli viikon ja rinnat ja nännit välillä kipeät, mutta tosi aaltoilevasti. Illalla saattaa olla normaalit ja aamulla taas kipeät. Etova olo alkoi itsellä viikonloppuna ja maanantaina oli todella paha olo aamupäivällä. Eilen lähinnä kuvotusta ja tänään on ollut hyvä olo, vaikkakin nännit vähän arat ja nyt iltapäivällä menkkajomotus taas alkoi. Aamupäivällä oli huolestuttavan normaali olo.😅 Väsymys alkoi eilen ja jatkunut tänään. Nyt 4+4.
 
Minulle tuli alkuviikosta aamulla tosi huono olo kun normaalisti ennen töihin lähtöä ensin puin, pesin hampaat, meikkasin, laitoin lasten asioita kuntoon.. ja sitten vasta aamiainen. Niin ei käy enää. Tänä aamuna vain puin nopsaan ja söin ennen kuin tein muut. Ja tosiaan auttoi ettei tullut niin huono olo. Syön myös 2-3t välein ja pyrin syömään hyvin vaikkei maistuisikaan. Paljon proteiinia mikä pitää kylläisenä. Mieliteot nyt kananmunaan, maitoon, lihaan, kasviksiin, hedelmiin ja marjoihin. Illalla on iskenyt seuraava pahan olon piikki.

Tänään ollut kyllä tosi väsynyt olo, tuntui jo 18 aikaan että voisi käydä yöunille.
 
Mulla ihan eka oire oli hajuaistin herkistyminen reilu viikko ovulaation jälkeen, mistä veikkasin että on tärpännyt. Väsymystä ollut myös. Maanantaina olin töiden jälkeen aivan poikki ja nukuin lopulta lähemmäs pari tuntia, mies kävi tytön kanssa kavereilla kylässä että sain olla rauhassa. Alavatsassa tuntemuksia päivittäin, ja turvottaa herkästi. Rinnat ei ole olleet erityisen kipeät, mutta välillä hiukan. Muutamana päivänä pahoinvointia, mitä en muista ekassa raskaudessa olleen näin aikaisin.
 
Nyt ei ole ollut kasvukipuja kohdun alueella. Tosin se varmaan kans auttanut että töissä ollut niin ei ole sillain koko ajan huomannut tuntemuksia. Rinnanpäät edelleen kipeät, huomaan vain puristellessa tosin 😅 Etova olo , paha olo , ei oo nyt ollut. Hajuaisti taitaa olla herkistynyt kyllä.
 
Mitähän oireita sitä laskisi. Rinnat ainaki kipeet. Vilu! Alko tekee mieli pepperoneja xD varmaa joku akuutti suolanpuutos? Turvottaa mut en tiedä johtuuko se jostain muusta. Näytin aika patukalle eilen ku laitoin essun päälle xD xD
 
Tänne hiipinyt nälkä! Tuntuu, että pitäisi olla koko ajan syömässä jotain. Yleensä voin olla pidempiäkin aikoja syömättä ilman ongelmia. Nyt jos on kauhean pitkä aika edellisestä, alkaa tulla etova olo 😅
 
Mulla kans meinaa tulla etovaa oloa jos verensokerit pääsee laskemaan. Ja eilen aamulla meinasin oksentaa, mutta hoksasin että otin aamulla monivitamiinin tyhjään mahaan - en ottanut enää tänä aamuna 😅

Syöttekö te jotain vitamiinilisiä? :) mää ostin apteekista niitä mama monivitamiini tabletteja, vaikka aika vähänen määrä niissä on vitamiineja 😅
 
Takaisin
Top