Raskausoireet

Onko tää välillä oikeasti voimakaskin menkkajomottelu normaalia? Ylihuomenna pitäisi alkaa menkat….
 
Mitä oon lueskellut, niin ilmeisesti monella krampit ja menkkamaiset kivut olleet aika koviakin, ja olleet silti ihan normaaleja. Mulla se ns. pahin hetki oli juuri silloin, kun menkkojen olis pitänyt alkaa, ja siitä seuraavana päivänä.
 
Mitä oon lueskellut, niin ilmeisesti monella krampit ja menkkamaiset kivut olleet aika koviakin, ja olleet silti ihan normaaleja. Mulla se ns. pahin hetki oli juuri silloin, kun menkkojen olis pitänyt alkaa, ja siitä seuraavana päivänä.
Kiitos kokemuksesta, jospa tämäkin olisi sitten normaalia🥹
 
Onko tää välillä oikeasti voimakaskin menkkajomottelu normaalia? Ylihuomenna pitäisi alkaa menkat….
Mulla oli ekassa raskaudessa tosi kurjia, kovia vatsakipuja. Oon kirjoittanut muistiin, että dpo 8 ja 9 oli pientä menkkamaista kipua, mutta dpo 10 lähtien kovempaa. Tuli sellaisia kipukohtauksia, joiden aikana ei voinut tyyliin muuta kun maata kippuralla, ne kesti 5-10 min kerrallaan. Otin särkylääkettä ja olin pari päivää töistäkin pois. Dpo 17 oli viimeinen päivä kun tarvitsin särkylääkettä ja kivut alkoi helpottaa. Sillä viikolla kävin gynekologilla, kun pelkäsin kohdunulkoista, mutta ultrassa ei löytynyt kivuille mitään selitystä. Edellisessä ja tässä nykyisessä raskaudessa ei taas ollut mitään vastaavaa. Mysteeriksi siis jäi, mutta lohdutuksena, että alussa vatsakipu saattaa joillain olla yllättävänkin kovaa ja silti kaikki on hyvin :smiling-eyes:
 
Mulla on ainakin ollut melkein päivittäin menkkamaista jomotusta ja nyt 5+5. Tänään aamupäivällä ja päivällä ei taas vaihteeksi mitään, kunnes menin hierontaan ja nyt taas jomottelua. Huolestuttaa itseä, mutta ensi viikolla ultra, niin toivottavasti siellä kaikki hyvin.
 
Viime päivät on väsyttänyt paljon, mutta tänään oli vähän enemmän energiaa. 😊

Kohtua on tänään vihlonu muutaman kerran, ja nyt alkaa tuntumaan jo vähän paineen tunnetta alavatsalla.
 
Jäätävää tää huono olo, illalla/ yöllä 23-00 on jopa siedettävä olo. Muuten olo on kurja koko ajan, eikä enää edes syöminen vie sitä huonoa oloa pois. Aikaisemmin sentään syöminen paranti oloa, joo.. Ei enää... No.. 5-6 viikkoa, ja jos alkais helpottaa... Ehkä...
 
Jäätävää tää huono olo, illalla/ yöllä 23-00 on jopa siedettävä olo. Muuten olo on kurja koko ajan, eikä enää edes syöminen vie sitä huonoa oloa pois. Aikaisemmin sentään syöminen paranti oloa, joo.. Ei enää... No.. 5-6 viikkoa, ja jos alkais helpottaa... Ehkä...
Ootko töissä vai pystytkö kotona olee?
 
Onko tää välillä oikeasti voimakaskin menkkajomottelu normaalia? Ylihuomenna pitäisi alkaa menkat….
Esikoisesta oli voimakasta menkkajomottelu ja kipuilua, ja silloin ainakin kaikki sujui hyvin. :Smiling Face With Smiling Eyes: Nyt tästä kolmannesta on kans jomotellut aika lujaa ja vihlonut, mutta nyt on mennyt sillain ohitse ettei enää pahemmin jomottele. Toivotaan että nytkin kaikki menisi kumminkin hyvin. :Smiling Face With Smiling Eyes:
 
@Elfrida ompas sulla ollut hurjia kipuja, itsellä onneksi ei vielä ainakaan noin kovia! Mikähän lie sitten kivut aiheuttanut, kun muissa ei vastaavaa🤨

@Neilikkka onneksi ei pitkään sinulla enään ultraan, niin saa tietää mikä tilanne🫶🏼

@Karoliii kiitos sinullekin kokemuksen jakamisesta. Tuudittaudun siis nyt siihen, että on täysin normaalia😊

Täällä edelleen tissit kipeät, eilen tuli nännitkin kipeiksi. Mahassa edelleen vaihdellen tuntemuksia.
 
Onko tää välillä oikeasti voimakaskin menkkajomottelu normaalia? Ylihuomenna pitäisi alkaa menkat….
Myös täällä aina ollut alkuraskaudesta vatsakipuja. Menkkakivut ei ole olleet mitenkään hurjan kovia, alkuraskaudessa ovat olleet monesti voimakkaampia. Viime raskaudesta oli vuotoakin silloin kun menkkojen piti alkaa, mutta vuoto jäi yhteen päivään.

Mulla on nyt (4+4?) kaikenlaisia vasenpainotteisia kiputuntemuksia, ei onneksi jatkuvia. Ja ilmaa on mahassa, siis selvästi aiempaa enemmän. Väsymys tai pahoinvointi ei vaivaa vielä, luulen että tuossa viikon päästä voisi alkaa tuntua.
 
Jäätävää tää huono olo, illalla/ yöllä 23-00 on jopa siedettävä olo. Muuten olo on kurja koko ajan, eikä enää edes syöminen vie sitä huonoa oloa pois. Aikaisemmin sentään syöminen paranti oloa, joo.. Ei enää... No.. 5-6 viikkoa, ja jos alkais helpottaa... Ehkä...
Kuulostaa "ihanalle", onneksi pystyt edes tekemään kotoa töitä!

Itsellä on vähän ristiriitainen olo, sillä lähes huolestuttaa, kun viikkoja on kasassa kuitenkin "jo" 6+5, ja mitään pahoinvointiin viittavia oireita ei ole ollut, ja muitakin oireita koko aikana vain marginaalisesti, rinnat sentään on selkeästi kasvaneet/tiivistyneet ja ovat vaihtelevan arat.

Samalla taas olen todella iloinen, että olo on niin hyvä, ja otdellakin toivon, että pysyisikin tällaisena mahdollisimman pitkään. :No Evil Monkey: Josko maanantaina saisi varhaisultrassa vähän vahvistusta sille, että pikkuisella on kaikki hyvin...
 
Kuulostaa "ihanalle", onneksi pystyt edes tekemään kotoa töitä!

Itsellä on vähän ristiriitainen olo, sillä lähes huolestuttaa, kun viikkoja on kasassa kuitenkin "jo" 6+5, ja mitään pahoinvointiin viittavia oireita ei ole ollut, ja muitakin oireita koko aikana vain marginaalisesti, rinnat sentään on selkeästi kasvaneet/tiivistyneet ja ovat vaihtelevan arat.

Samalla taas olen todella iloinen, että olo on niin hyvä, ja otdellakin toivon, että pysyisikin tällaisena mahdollisimman pitkään. :No Evil Monkey: Josko maanantaina saisi varhaisultrassa vähän vahvistusta sille, että pikkuisella on kaikki hyvin...
Joo, sun pitää vaa nauttia kun ei ole huono olo. Ja sekin kerkeää vielä tulla 🤢 jotkut on onnekkaampia, että ei saa kauheita oireita.. Kelpaisi mullekin 😊
 
Mullakin helpottavan hyvä oli. Vain joskus tulee ne yökkimiset hajuista ja sit lentää laatta lopuksi. Mutta mä en nyt esim paista jauhelihaa vaan mies saa hoitaa. Pekoni sama homma. Mulla oli mun nuorimman kans sama että ei tehny mieli jauhelihaa. Lihapaloja mä välillä himoon mutta jauheliha ei 😅
 
Mullakin helpottavan hyvä oli. Vain joskus tulee ne yökkimiset hajuista ja sit lentää laatta lopuksi. Mutta mä en nyt esim paista jauhelihaa vaan mies saa hoitaa. Pekoni sama homma. Mulla oli mun nuorimman kans sama että ei tehny mieli jauhelihaa. Lihapaloja mä välillä himoon mutta jauheliha ei 😅
Mulla ollut kaikissa raskauksissa jauheliha 🤮 ja ei tulis mieleenkään mennä ite paistaa sitä 🤣🤣mikähän siinä jauhelihassa on... 🤣
 
Joo, sun pitää vaa nauttia kun ei ole huono olo. Ja sekin kerkeää vielä tulla 🤢 jotkut on onnekkaampia, että ei saa kauheita oireita.. Kelpaisi mullekin 😊
Joo valitettavasti ehtii tässä vielä huono olokin iskeä moneen kertaan! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mutta vielä tuoksuu jauheliha oikein hyvälle! :Face With Tears Of Joy:

Tsemppiä sulle huonon olon kanssa, onneksi (yleensä) sentään loppuu jossain vaiheessa, vaikka epäilemättä onkin pitkät viikot kyllä...
 
Kysymys teille, joilla on jo useampi lapsi.

Onko teillä ollut erilaiset alkuraskauden oireet joka raskaudesta?

Mulla raskaustesti vahvistuu lupaavasti, mutta raskaustuntemuksia on yllättävän vähän. Esim. Tässä raskaudesta rinnoissa ei juuri ole ollut pientä arkuutta lukuunottamatta juuri tuntemuksia. Edellisessä raskaudessa rinnat oli jo 13dpo suorastaan kipeät. Ja alavatsalla oli silloin kunnon paineentunne, nyt on vaan pientä vihlontaa silloin tällöin.
 
Mulla kolme lasta ennestään ja jokainen raskaus ihan erilainen. Esikoisesta ei alkuun ollut mitään muita oireita kun jatkuva pissalla ramppaaminen ja tissit oli kipeet ja sit joskus 10 viikolla alko jäätävä väsymys, tokan kohdalla oli vaan tosi huono olo ja pari kertaa sain oksentaakin. Kolmannesta oli huono olo, mutta ei oikein mitään muuta. Kaikissa on ollu myös erinäisiä vatsatuntemuksia, menkkajomoiluja yms. 😊
 
Takaisin
Top