Raskausoireet

Mulla kans meinaa tulla etovaa oloa jos verensokerit pääsee laskemaan. Ja eilen aamulla meinasin oksentaa, mutta hoksasin että otin aamulla monivitamiinin tyhjään mahaan - en ottanut enää tänä aamuna 😅

Syöttekö te jotain vitamiinilisiä? :) mää ostin apteekista niitä mama monivitamiini tabletteja, vaikka aika vähänen määrä niissä on vitamiineja 😅
Mä meinasin alkaa syödä extrana rautaa. Appelsiinimehuun maltoferia niin pitäs nousta aika kivasti
 
Oon syönyt elokuusta asti mama monivitamiinia, kun apteekissa sillon suositeltiin raskauden yrittämiseen. Eli yksi purkillinen juuri loppumassa ja uuden ostin eilen.
 
Mulla käytössä tuo sama monovitsku kun teillä @Marmeladii ja @Neilikkka . Lisäksi olen syönyt rautaa, koska ferritiini oli viimeksi mitatessa 11 🥴 täytyisi varmaan pyytää uusinta mittaus, josko olisi noussut 😅
 
Rintojen turvotus ja kipu, siitä arvasin jo ennen testaamista olevani raskaana... Nimittäin ensimmäisen (keskenmenoon päättyneen) raskauden jälkeen tuota ei ole ollut missään muotoa, vaikka aina aiemmin joka ikisessä kierrossa noin viikko ennen kuukautisia -> kuukautisten alkuun oli tuollaista turvotusta ja kipua. Onkohan kellään muulla vastaavaa kokemusta? 😳
 
Mulle tuli uus oire.. kauhee hormonihäiriömonsteri iski. Panettaa ihan hulluna ja mies on iha kauhuissaan xD
 
Mulla ensioire oli kipeät ja turvonneet rinnat. Tai oikeastaan ensin kipeytyi nännit ja sitten noin viikko ennen menkkojen alkua myös rinnat. Vieläkin on nännit tosi arat ja rinnat tulevat joka päivä kipeämmiksi ja kipeämmiksi... :Grimacing Face:


Lisäksi on ollut ajoittaista päänsärkyä, lievää menkkajomottelua ja kiristelyä kohdussa. Nyt viimeiset pari päivää ollut myös aaltoilevaa etovaa oloa, joka on ilta- ja yöpainotteista.
 
Tää superhajuaisti on kyllä ihana, niin tuttu esikoisen odotusajalta. Silloin oksennus tuli yleensä siitä, että ensin haistoin jotain pahaa, minkä seurauksena yökkäsin ja sitten oksensin. Nyt olen toistaiseksi vaan yökkäillyt, oksennusta ei ole tullut. Äsken miehen hengitys haisi niin pahalta, että sekin sai mut yökkäämään :Upside Down Face:
 
Mulla oli vahvemmat oireet ennen plussaa siinä kiinnittymisen aikoihin. Nyt tänään dpo12 vaivaa lähinnä hirveä väsymys. Tisseissä tuntemuksia, mutta lieviä. Alavatsalla ja selässä ja muniksissa satunnaisia nippailuja päivän mittaan. Kova jano ja pissahätä useammin 😄.
 
Mulla alkanut myös aaltoileva paha olo. Tulee siis ihan puskista. Painottuen eniten ehkä iltapäiviin. Oon silleen ihan tyytyväinen et koronan aiheuttama hajuaistin katoaminen ei oo vielä täysin palautunut. Helpottaa tätä kohtaa elämässä 😂 Toki haluan sen kyllä takaisin.
 
Täällä iski alkuraskauden väsymys iltapäivällä kovaa, 4 tunnin päiväunet. Ei vaan pysynyt hereillä 🥴 onneksi vapaapäivä ja puoliso hoiti esikoisen
 
Muokattu viimeksi:
Mulla ei ole ollut muuta nyt pariin päivään ku iltaisin vatsaa jomottaa ja öisin myös aina välillä. Pahoinvointia ei ole. Vatsassa tuntuu, että jotain siellä tapahtuu. Aika olemattomat oireet. Toivottavasti ei tarkoita mitään vakavaa.
 
Mulla on nyt muodostunut jatkuvaksi tää kuvotus 🤢 . Tätä en kyllä erityisesti kaivannut. Laitoin ketjun pystyyn, jossa kaipailen vinkkejä siihen, mikä tähän on teillä muilla auttanut.
 
Tänne kanssa pahoinvointi rantautunut viime viikon loppupuolella.. tuntuu, että pitäisi koko ajan syödä jotai ja vaikka syökin niin silti kuvottaa. Iltaa kohti pahenee🙄 nyt ultran mukaan menossa 6+6, joten ei varmaan ihan heti lopu tämä..😅
 
Mulla ei vielä hirveästi ole oireita, mutta vähän nippailee ajottain alavatsaa, väsyttää ja rinnat on aaltoilevasti kipeät. Nyt 3+6
 
Mulla ei vielä hirveästi ole oireita, mutta vähän nippailee ajottain alavatsaa, väsyttää ja rinnat on aaltoilevasti kipeät. Nyt 3+6

Mulla sama paitsi ei mitään rintatuntemuksia. Aika maltilliset oireet siis. Mutta niin oli esikoisestakin 🤞🏼 + unet on hiukan vilkastuneet sisällöltään
 
Takaisin
Top