Raskausoireet

Eitzu: kyllä uskaltaa magnesiumlisää syödä raskausaikanakin, siitä ei mitään haittaa sikiölle ole.
 
Ja magnesiumia on vähän vaikea saada "liikaa", eli ei oo sellasta yliannostusvaaraa olemassa, huoletta voi käyttää ja on suotavaaki. Auttaa myös siihen unensaanti ongelmaan jos ottaa illalla hyvissä ajoin ennen nukkumaanmenoa. Ei kyl heti välttämättä huomaa, mut säännöllisesti ku käyttää niin helpottaa nukahtamista.

Mä nukuin tänää kahen tunnin päikkärit, enkä ois millää jaksanu nousta ylös sohvalta sen jälkee.
 
Siis apu, nyt on uutena oireena unettomuus? Heräsin puoli neljä yöllä vessaan ja olenkin ollut siitä lähtien hereillä... ja tänään kaikki höystettynä huonolla ololla. Kohta pitäisi jaksaa lähteä kyläilemään. Taidan jäädä kotiin surkuttelemaan.
 
Tammimamma: mulla on ollut tota samaa..olen saattanut herätä esim syömään viiden aikaan, enkä sitten enää saa unta. Nyt on pikku hiljaa alkanut muuttumaan niin, että olen parina yönä nukkunut 10h:n yöunet :hilarious:

JEE..tänään rv 12+0. Kahtena edellisenä iltana ei ole oksennusta tullut, vaikka vähän ällötys ollutkin..jospa tää oli alkaisi tässä pikku hiljaa kohenemaan :rolleyes:
 
Täällä 11+0! Viikko vielä ja se maaginen 12 olis täynnä.
Mun nälkä on tullu takasin. Oon oikeesti pieni valas tammikuussa jossei tää syöminen rauhotu :D
 
Täällä rv 10+5 ja pahoinvointi näköjään taas palannut :sad001 torstaina oksensin eka kerran ja tänään uudelleen :sad001 HUOH!
 
Mä oon nyt kolmena päivänä onnistunu välttämää aamuyrjöt sillä et oon heti ekana rynnänny keittiöön syömää ja vast sitte menny vessaan :grin
 
Onko muilla ilmenny useamman päivän kestävää päänsärkyä? Itel alko eile eikä meinaa lakata :sad001 Oon tänään jo ottanu kaks 1g panadol zappia .. Enkä viittis niit ny ihan hirveesti ottaa mut vähän on hankala nauttia Juhannuksest :/ Varsinki ku joutuu kattelee muitte kännäämist :sad001
 
Ootko kokeillu syödä jotain sokeripitoista? Jos vaikka auttas tai sit päinvastasesti jotain suolasta?
 
KaTju: mä tossa aiemmin kirjoittelinkin, että mulla oli pari päivää kestävä päänsärky..panadol auttoi muutamaksi tunniksi, mutta sitten tuli taas takaisin. Nyt se on jo helpottanut ja enää on sellainen "meinaa alkaa särkemään-olo", johon ei lääkettä tarvi.
 
Voiko närästys tuntua mahan kovuutena ja sellaisena pinkeänä tunteena? Rennie auttoi, siksi kyselen ja enää usko että näin aikaisin mahan pinkeys olisi harjoitussupistuksia?
 
Täällä meno on jo lähes oireetonta (tänään 12+1), mutta edelleen aamuinen hampaiden pesu on ihan hirveää. Tänäänkin sai taas sappinesteitä yökkiä, kun oksennusrefleksi on niin herkillä aamusta. Ihan kummallista, kun edes pahoinvointia ei ole. Mulla on jo yli vuoden ollut herkistynyt oksennusrefleksi erään flunssan jäljiltä, mutta nyt se tuntuu herkistyneen entisestään.
 
Mulla on sama kuin sulla lelluuu, ja esikkoa oottaessa verenpaineet niin alhaset et piti salminakkia syödä ja tietenkin rautalisiäkin. Vähän helpotti. Katotaan mikä tuomio seuraavassa neuvolassa noihin arvoihin liittyen:happy: Tosin joillakin raskaus aiheuttaa moista ilman selvää syytä (paitsi se pikkukaveri mahassa).
 
Mul on myös ollut huimausta ilman mitään erityistä syytä.... Verenpaine ei oo koskaan ollut korkea... Edellisissä raskauksissa ei tälläistä huimausta oo ollut... Erityisesti aamuisin on ollut,vaik ei muuten ole mitään oloja... Ehkä ne paineet on aamuisin viel matalammalla....
 
Mulla oli hemoglobiini melko alhanen kun kävin neuvolassa viimeksi. Sano että vielä ei tartte rautalisää mutta varmasti sitten kun pidemmälle päästään, koska veren määrä kehossa lisääntyy. En muistanut silloin sanoa että nyt jo saan rautalisää mammavitamiineista.

Alhainen hemoglobiinihan myös aiheuttaa huimausta ja väsymystä.
 
Itselläni päivän mittaan (iltaisin pahin) kyökityttää ja etoo, varmaan 4 vkoo. Ei oo tehny mieli mitään ruokaa, jotain sitte vaa tullu syötyä kun pakko on. Oksennus ei tuu mut kyökkä kyllä. Hirveä nälkäkin saattaa olla mut mitään ei tee mieli. Haluisin kyl mielummin jotain ahmimiskohtauksia ja himoja! :D
Muuten oireina alavatsanipistelyä ja sitten se, et nilkoista ja ranteista alaspäin ei tunnu olevan mitään verenkiertoa. Kylmä on melkein koko ajan!
Vaikka nää oireet tässä kokoajan asiasta muistuttaakin niin kyllä jo kovasti haluisin ultraan näkemään, et kaikki siellä hyvin.
 
Voihan nänni! Että osaavat olla kipeät, ja koko ajan ns. pitkät päällä, vuorokauden ympäri. Eikö nämä aio tästä laskeutua ollenkaan? Piti kaivaa kaapista topatut liivit, että ei näytä niin irstaalta töissä. Vähän noloa. Ja oikeasti vähän tuskaisaakin.

Ja tämä väsymys vaan jatkuu ja jatkuu... toivottavasti ei mene kesäreissu väsymyksen takia pieleen.
 
Loma loppuu kun viikko 12 alkaa ja todella toivon että pahoinvointi viikon sisällä nyt loppuu. En tajua muuten miten jaksan töissä.. ja kun ei oksentamista ole niin ei saikkuakaan saaa tai ainakaan en kehtaa mitenkään sitä vinkua. Onneksi on vaan muutama viikko töitä ja sitten alkaa toinen osa kesälomasta. Koko tää eka loma onkin mennyt sohvan ja jääkaapin välillä rampatessa joten toivon, että kakkosloma olisi aktiivisempi ja energisempi. Mutta toisaalta onneksi ollut lomaa nyt osa pahoinvoinnista en tiedä muuten miten olisin jaksanut..
 
Moikka! :happy:

Mulla on ollut nyt viikon verran aika paljon alavatsassa kipristelyjä ja kipuilua (menkkakivun tyylistä kipua), tulee vain ajoittain ja kestää hetken, mutta ei kyllä ole kivan tuntuista...Syksyisen keskenmenoni vuoksi pelkään koko ajan, vaikka yritän ajatella positiivisesti ja olen jo ollut ultrassakin (ja siellä oli silloin kaikki paremmin kuin hyvin). Kierto meni keskenmenon vuoksi syksyllä niin sekaisin, että ultrassa laskettu aika siirtyi n. kolmella viikolla eteenpäin siitä mitä neuvolan täti laskeskeli. Nyt mennään rv 12 ja laskettu aika on 13.01.2016.

Rinnat on edelleen sairaaaaaaan kipeät ja "turvonneet" ja maha näyttää välillä kuin olisin puolessa välissä.. :facepalm: Väsymys ei hellitä millään minullakaan ja välillä etoo kaikki ja yököttää mutta mitään ei tule ylös. Kai tämä tästä, esikoistani odottelen... :Heartred
 
Takaisin
Top