Raskausoireet

Mä oon syöny tänään kolme kertaa kesäkeittoa ja sitten näkkileipää varmaan 7 ja 2 ruisleipää ja yhden jäätelön ja rahkan ja suklaapatukan ja kohta taas tekee mieli syödä jotain... :D :D
 
Mulla autto esikokkoa odottaessa villasukat tai säärystimet, varsinkin loppuraskaudessa. Vaik muuten oli ihan sika kuuma nukkuu ni ilman villiksii tuli ihan tajukipeet suonen vedot, joten kinttujen kuumuuden kestin mieluummin. Niin onnellinen ku ei oo viel alkanu:happy:

Mulla pahaolo vähän helpottanut, toivottavasti pysyvä olotila. Mut repäsykivut senku jatkuu. Varsinkin jos makuulla ollessani käännän kylkeä nopeasti ni ai helvata!

Uutena ihanuutena on järkkykipeet tissit. Ja kaiken päälle toinen tissi on kasvanu isommaks ku toinen:shifty: Oon vielä pienirintanen ni eron huomaan todella selvästi. Tässä nyt sitten mennään tissipuoli Patena! Kasvais ees iso maha äkkiä ni se veis huomion tosta:joyful:
 
Täällä on aivan järkyttävää turvotusta, takki ei mene enään edes kiinni! :D eikä puhettakaan että tavalliset farkut enään menis jalkaan..
 
Sattuipa somasti tälle päivälle..mulla on nyt eilen särkenyt niin et kahteen otteeseen piti ottaa panadolia ja aamulla herätessäkin särki. Ja mulla ei yleensä ikinä särje päätä..mistä apu ku ei lääkettä viitis koko ajan vetää. Onko muilla ollut päänsärkyä?
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    179.7 KB · Katsottu: 26
Olen syönyt reilun aamupalan puolitoista tuntia sitten, ja taas on nälkä, ihan sellainen kiljuva! Ihan hullua. Onneksi otin mansikoita mukaan töihin, on ainakin terveellinen välipala tiedossa... lounaaseen kun on vielä kaksi ja puoli tuntia aikaa.

Viereisessä työhuoneessa istuu vanhempi herra, jolla on todella paljon partavettä. Ottaa henkeen joka kerta kun kuljen hänen huoneensa ohitse (ja siitä on pakko kulkea riippumatta siitä olenko menossa vessaan, kahvihuoneeseen, kopiohuoneeseen tai minne tahansa muualle). Miten voi mies valuttaa päälleen niin paljon partavettä, että lemu on noin vahva jopa viiden-kuuden metrin päässä hänestä? Tuntuu että hän laittaa joka päivä vähän enemmän. Oksettaa :sad001 Mutta en kehtaa sanoa asiasta.
 
Täällä alko päänsärky reilu viikko sit. Loppupeleissä olin tarkkailussa saamassa lääkettä, kun mikään ei auttanut. Minulla migreenitausta. Nyt odotellaan lähetettä neurolle. Nytkin helpottanut, mut semmoinen jännä olo päässä välillä vieläkin.
 
Onks nää nyt sit jotain kohdun kasvu oireita tms. Kun makaan kyljelläni sängyssä alkoi yht äkkiä pistämään tuolta alhaalta.. :eek: ihme pistävä nippailuja tai mikskä noita voi sanoa.. :eek:
 
Mulla on samoja,, ollu ihan alusta asti. Mä taas yritän selviytyä yhdestä työpäivästä heikoin tuloksin.. Huhhuuuuh!
 
Tsemppiä pinni! :)

Laihdutin tammikuusta toukokuuhun 10kg ja samalla rintaliivien koko pieneni, no nyt mun on pitäny ottaa taas käyttöön ne isommat liivit ku tissit pursuu noista pienemmistä yli.. Ja voi tsiisus että sattuu tisseihin kun ottaa liivit pois! Huhhuh.. Varmaa kohta jotku E kupit... Ilomielin jakaisin näistä vähän muillekin siis tarkoitin että pienemmät kelpais... ! :D
 
Voi apua tätä turvotusta, massu on taas kuin ilmapallo ja koskee, kun mikään ei pääse ulos, kuplii vaan silloin tällöin. Tosi tukala olo :wtf:
 
Pikkanen: kärsitkö ummetuksesta? Minulla paha sellainen ja jo muutamana päivänä käyttänyt mikrolaxia että olo helpottuisi. Nyt joka päivä yritän syödä paljon kuituja ja öljyjä. Tsemppiä!
 
Kyllä ottaa niin päähän tämä pahoinvointi. Tuntuu, että kohta jo mielenterveyskin menee. Tuntuu, että tämän pahoinvoinnin jälkeen kestän minkä vaan tulevan oireen, mikään muu vaiva tuskin on 24/7. Tosin synnyttäessä saattaa kyllä viikkojen pahoinvoinnitkin unohtua
 
Voi sentäs, koittakaa jaksaa! Jakelen voima haleja kaikille! :)

Mulla on kyllä tässä pitkin päivää ollu nippailuja.. Jännän tuntuista! :)
 
Juu ummetusta on, mutta sitten saattaa myös yhtäkkiä olla massu ihan sekaisin, kuten esim tänä aamuna sitten piti kaksi kertaa juosta vessaan :D
 
Voi hyvänen aika..joko muilla tulee harjoitussupistuksia? Tänä aamuna kun kävin pissalla ja menin takas nukkumaan niin rupes keuhkoja ahistaan ja alamahaa kiristään. Painelin sit vähän niin tuntu pieni kiinteä möykky alavatsalla. Nyt pitkin päivää välillä tullu taas kiristelyjä. Esikolta oli n 20 viikolta lähtien ja toiselta vähän aikasemmin mut nyt jo näin aikasin. Nyt rv 8+6 vasta. Oon ihan kummissaan :p toivottavasti tosiaan ovat harmittomia. Kipeitä ei oo yhtään. Painaa vaan.
 
Aile mulla tuli molemmista tytöistä alusta asti harjotussupistuksia. Nyt vähän ihmettelen ku ei tän kolmannen kans vielä oo tullu, onkohaa tiedossa poika? :)
 
Hemmetin pahoinvointi tullut takaisin ja aivan jörkyttävällä voimalla! Aaaaaarrrrgh. Viikkoja tänään 11+0 joten eikös jo pitäisi ollaan menossa pois niin oireet? Tai tosiaan, huono olo jatkui esikoisen kanssa viikolle 20. Enää tosiaankaan halua nyt samaa. Ja juuri kun alakulokin alkoi väistymään....
 
No hyvä etten oo ainut. Ei ne kovin paljoa häiritse, mutta on ihan hassua että näin alussa jo, kun ei kohtu ole kovin suuri :) saa nähdä kuin painavia ovat kun massu kasvaa.
 
Täällä mennään viikolla 11, kävin tiistaina neuvolassa, ultrattiin ja otettiin verikokeet. Kaikki oli kunnossa, Hb oli 116, mikä on mulle " normaali" eli apteekin kautta kotiin. Alotan myöhemmin rautakuurin, koska esikoisella saadut peräpukamat ja ummetus on epämielyttävä yhdistelmä. Mulla on jatkuva nälkä, voisin syödä koko ajan, saa nähdä kauanko kestää! Kuopukselta kesti koko raskauden, ihme oli että tuli vaan 5 kg painoa lisää, toivotaan että tämäkin on energiaystävällinen ja sulattelee vanhoja läskejä pois! Keväinen laihtuminen on rintojen osalta unohdettu, vanhat liivit käytössä. Keskiviikona olin töissä niin tilan emäntä kysyi,että ootko raskaana,kun tissis on kasvanut? Mitäpä siihen valehtelemaan,se siitä np-ultran odottamisesta.. Muuten on olo kuin ei edes olis raskaana, mutta kyllä ne sieltä vielä tulee! Onnea kaikille muille odotukseen ja parempia oloja!
 
Anni, mulla on muutamana yönä ollut ihan jäätävät suonenvedot.. ja oon kans nukkunu tosi huonosti. Arkena herään 1-2 kerraa vessaan ja sen lisäksi heräilen yöllä useammam kerran etten nouse ollenkaan ylös. Vettä saatan hieman ottaa. Viikonloppuna tulee nukuttua paremmin ja viime yönä kun nukuin pitkät unet (11h) jouduin käymään kolmesti vessassa!! Ja joka yö olen nähny ihan kummallisia unia..

Ja täälläkin tosiaan oli kaksi päivää julmettu päänsärky, joka oli poissa tänä aamulla. Nyt taas pieni orastava päänsärky tulossa. :sad001

Magnesiumlisää söin alkuvuodesta 2kk kun mulla oli 1kk kestänyt elohiiri silmässä. Mietinkin että uskaltaako sitä magnesiumia noin vaan syyä raskausaikana lisää?
 
Takaisin
Top