Raskausoireet

Rsnn

Vauhtiin päässyt keskustelija
Ajattelin avata raskausajan oireille oman ketjun. Tänne voi purkaa henkistä ja fyysistä pahaa oloa ja pohtia kasvavaa mahaa. :)

Itsellä on oireina ollut vielä vasta turvotus sekä menkkamaiset jomotukset alavatsalla. Tänään myös huomasin että alavatsa oli mennyt vähän kovan oloiseksi.
 
Viime perjantaina vielä valittelin kun oireita ei juurikaan ollut. Perjantaisen ultran jälkeen oireita alkoikin välittömästi tulla: aiempien lisäksi (turvotus, palelu, väsymys) on tullut ripuli, rintojen arkuus ja aivan jäätävä etominen. Huomenna aion kyllä heti hakea pahoinvointirannekkeet kokeiluun:yuck:
 
Tällä välillä hetkellistä etovaa oloa joka korjaantuu syömällä. Palelua menkkamaista kipua mikä on ohi jo mennyt tissien arkuutta.
 
Kuvottaa. Ulkoillessa se onneks helpottaa, joskaan ei mene ihan kokonaa ohi. Maha ei saa mennä liian tyhjäks tai lentää yrjö. Päätä särkee, mut johtuu just siitä ku kahvi ei meinaa maistua, nyt yritän väkisin kupillista juoda et se särky loppuis. Tissit on kipee mut ei niin kipee ku vois olla, ne tuntuu myös raskailta ja täyteläisemmiltä. Nännit on tummunu ja "levinny". Maha on tiellä istuessa, mut seistessä se ei näytä oikee vauvamahalta vaan läskiltä, ku sitäki on siinä jonnin verran. Selkä on kipeenä ihan jatkuvasti, piikkimattoa en uskalla käyttää, mut se ois ainoo mikä veis kivun pois. Nyt sit oon yrittäny sitä venytellä ja pyöristää aina silloin ku muistaa. Kaikki makea ja suolanen maistuu edelleen pahalta, mut kunnon kotiruoka kyl maistuu.
 
Siis tosta kahvin juomattomuudestako tää päänsärky voi johtua? Kolme päivää särkeny ja oon ollu ihan ihmeissäni, mistä tää johtuu.. Kahvi ei mee mitenkään päin alas. Yäk. :/
 
Mimi. Voi johtua ku kofeinin yks vierotusoireista on päänsärky. Itse huomaan jos päivään en oo kahvia juonu niin rupee päätäsärkeä ja sellanen outo olo.
 
Mulla alkaa olla sellainen tunne, että mun pahoinvointi johtuu noista minisun mama tabuista :O tänään jätin aamulla ottamatta, niin ei tullut kuin pari kertaa lievää pahoinvointii töissä. Mut töiden jälkeen kun otin tabun, niin ei mitään. Ja väsyttää törkeen paljon! Ja nyt tuntuu kuin mahassa olisi ilmapallo.. Turvottaa niin törkeen paljon ettei meinaa voida työhousuja käyttää... Isäntä täällä ihan kauhuissaan että entä jos mä sittenkin odotan kaksosia kun nyt jo alamahaa turvottaa kun edellisellä kerralla vatsa alkoi näkymään vasta 2/3 puolenvälin tiennoilla :D
 
Siiseliini, eikös teillekkin ollu toinen tulossa?
Mä vähän veikkaan että tää mahan venyminen johtuu siitä, kun se on jo kerran venyny nii antaa ny helpommin periksi :D näytän meinaan kans iltasin siltä, kun esikoista odottaessa rv 20+ :D
 
Kuulostaa Siiseliini ja mimi hyvin tutulta! Pelottaa minkä kokoseks tässä oikein kerkee paisua.. :D Esikoista kun odotin, niin rakenneultrassakin oli vielä aika littee maha.
 
Jep, sillon sai kyllä hyvin vielä puolessakin välissä mahan piiloon :D Pitää varmaan ostaa joku äitiystalvitakki. Vähän veikkaan ettei toi laskettelutakkikaan mee enää joulukuussa, jos tää tätä tahtia jatkuu :oops:
Nauroin miehelle että ostan talveksi valkoset housut ja jonkun poolopaidan, niin sit näytän ihan lumiukolta. Ei tartte rakentaa ku löytyy jo omasta takaa :laughing002
 
Mäkin oon jo tota talvitakin hankintaa murehtinut. Mut uskaltaisiko sellaisen "sokkona" ostaa netistä?
 
Tänään viikkoja 5+5
Oireina tähän asti ollut kokovartaloturvotus, alamahan viiltely, iltaväsymys ja palelu ja järkyttävä ruokahalu/nälkä kunnes tänään alkoi pahoinvointi. Varmaan syy tuolle kovalle alun ruokahalulle on ollut valmistautuminen pahoinvointijaksolle. Ehkä kroppa on halunnut tankata sitä varten. Jo ennen plussausta urheilussa en enää pystynytkään vetämään täysillä kuten ennen, loppui puhti. Ja ainiin, jumpassa hikeä valuu naamasta litroittain. :eek: Liittynee varmaan jotenkin turvotukseen.
 
Tuttua tääläkin toi mahan turvotus ja tosiaan näyttää niinku olis jo paljon pidemmällä, toki mulla ei ole edellisestä raskaudesta kun 11kk aikaa ja 3. Tulossa. Turvotuksen lisäks on alkanu väsy ja närästys, välillä tulee myös aaltoilemalla pahaolo ja pierettää ja mahaa nipistelee :D
Saa nähä kuinka kauan pystyy salassa pitämään jos tää maha tätä vauhtia kasvaa, tarkoitus oli paljastaa vasta 12 viikon jälkeen.
 
Päänsärky voi johtua myös hormoneista, mulla oli edellisessä raskaudessa hormonipäänsärkyä ja kesti 1-2 viikkoa, mutta en kyllä muista millä viikoilla se tuli....
 
Esikoista odottaessa mulla oli rv 17-19 tuota hormonipäänsärkyä. Oli muuten elämäni pisimmät kaksviikkoa. Toivottavasti ei tuu tässä raskaudessa, kiva yrittää juosta tuon 2v perässä samalla kun päätä särkee :/
 
Ei kauheesti ppänsärkyä ole ollut, mutta tuntuu että verenpaineet alkavat heitellä, kun välillä meinaa huimata.. Mut tää vetämätön olo on jotain aivan sietämätöntä!
 
Tänään iski etova olo ensimmäistä kertaa aamupalan yhteydessä. Tykkään hirvesti jogurtista, mutta se sai pahan olon aikaseksi. Taitaa jäädä jogurtti pois ruokavaliosta hetkeksi. :/
 
Mulla on edelleen ajoittain sellasta menkkajuilintaa munasarjojen kohdalla. Tänään kun tuossa tyttöä imetin ja oli noita kipuja niin päässä alkoi pyörimään kaikki ne jutut siitä että imetys lisää keskenmenon vaaraa jne. Neuvolassa kyllä sanottiin että jos normiraskaus niin imetyksestä ei vaaraa ole... onkos muilla ollut menkkamaisia tuntemuksia?
 
Takaisin
Top