Raskausoireet

Täälläkin raskaus vaikuttanut yöuniin, jos yöllä herää niin unta saa sitten odotella tuntitolkulla! Nyt näin hoitovapaalla ei haittaa, kun esikoinen kyllä antaa lepäillä (itse hän ei nuku enää päikkäreitä, mutta touhuaa sitten itsekseen), mutta kuinkas elokuussa kun pitäisi aloittaa jälleen työt! Huh.

Oireet hieman hävinneet, mutta kuvotus, ummetus ja alakulo yhä läsnä :sad001
 
On vaikuttanu uniin, näen aivan himmeitä unia ja välillä painajaisia, onneksi kuitenkin yleensä nukahdan heti uudelleen.
 
Just kun kerkesin jo edes mainitsemaan siitä et paha olo on lähteny, ni eiköhän se tullu takasi pahempana. Tänä aamuna piti käydä tekee oikee läheistä ystävyyttä posliinin kanssa. :yuck:
 
Täälläkin nähdään nyt unia.. Tai enemmänkin painajaisia. En yleensä näe unia tai sitten en vaan muista niitä, mutta tähän mennessä muistan lähes kaikki unet ja painajaiset mitä olen tämän raskauden aikana nähnyt.. Todella häiritsevää! Painajaisten jälkeen on tosi vaikee saada uudestaan unta ja joskus ne vaivaa lopun päivääkin :/

Muita oireita nyt ei ole ollut enää muuta kun kahvin ja lihan haju ihan hirveä! Nyt olen jo saanut syötyä enemmän kun on tuo pahoinvointi jo vähän väistynyt.

11+3
 
Toi vv on kyllä aika inhottavaa, tulee juurikin se paniikki et nyt tulee verta.. :O Onneks on saanut huokasta helpotuksesta kun menee vessaan :)
Ilmavaivat ja närästys jonkin verran vaivaa, mutta niitä nyt mulla on ärtyvän paksusuolen dg. takia muutenkin.
Kahvia tekee mieli, mutta se maistuu jotenkin ihan hirveälle, et sitä ei meinaa pystyä juomaan.
Huono olo tullut oikeastaan vaan, jos maha pääsee liian tyhjäks, nousee sappinesteet ylös.. hyi.
Nälkä kyllä on lähes koko ajan. :D Mut mieli tekee onneks vaan kotiruokaa ja hedelmiä jne.. ainakin näin toistaiseksi..
Rinnat on aika arat, turvoksissa. Juilimista ja alavatsan nippailua ajoittain.
Ylitarkka hajuaistini on voimistunut entisestään.. Ei hyvä!
 
Mulla ei oo tissit enään kipeet, tai sit tämäkin on joku hetkellinen (kun pääsen sanomasta niin varmasti tulee vaivat takaisin.) mutta tää pahoinvointi, voi että oikeesti. Joka toinen päivä pystyy olla ilman etovaa oloa. Eilen oltiin yhissä häissä, ei ollu huonoa olo. Heräsin juuri miehen isän luota lattialta (mies vieressä vetää sikeitä) niin joka aamuinen pisu ja tää pahoinvointi tullu taas riesaksi, tekis mieli herättää tuo yks ja sanoa että nyt mennään kotiin ja äkkiä. Ja tosi kiva kun tuo mun äijä meni eilen sielä häissä kertoon tyyliin puoli vuosaarelle että meille tulee tammikuussa vauva... Joo-o!
 
Mulla ei oo kadonnu rintakipu mihinkään, tuntuu että pahenee vaan. Ja nää on kasvanukki :D
 
Noniin. :D minä se sitten oksentelin monen viikon jälkeen, ei kiva! :sad001
 
Tuo kissanruoan haju. Yök, yök ja yök!

Onko kenelläkään muulla jo lantio antanut periksi? Eli siis leventynyt jo? Itselläni on ja dentist huomasin kun laitoin housut jalkaan joita enää kuukauteen ollut käyttänyt. Nyt otti kiinni lantiosta ja yläreisistä... Kiva kun on levähtänyt jo tässä vaiheessa :arghh:
 
Väsymys on muuten ollut jo paljon vähäisempää. Toki olen vielä normaalia väsyneempi, mutta pikku torkut riittää enää päivisin. No iltaisin kyllä jo väsyttää ajoissa, mutta viime päivinä olen pyörinyt pitkään sängyssä ja uni tulee vasta yhden aikaan. Aamulla sitten herään kahdeksan aikaan jo pirteänä.. saas nähdä kun paluu töihin koittaa, että meneenkö illat taas nukkuessa sohvalla. Nyt rv 11+2. Pahoinvointi velloo vielä koko ajan, mutta vähäisempänä.
 
Täällä on kanssa väsymys tullut voimakkaammaksi, mutta osaltaan varmaan selittää asiaa kun illalla ei millään uni tulisi kun kurkussa tuntuu kuin oksennus olisi tulossa. Siitä kun sen ylitse taistelee niin sen jälkeen yöllä ei enää vaivaa, ei edes herätessä vessareissulle. Alamaha on ainakin näiden muutaman työpäivän jälkeen ollut tosi arkakin. Ehkä johtuu kävelystä ja mummojen nostelusta. Nyt rv11.
 
Nyt kun on viikkoja 13+2 niin täällä on on oireet poissa melkein kokonaan.... Pientä väsymystä on,mutta voi tietysti johtua siitä kun aloitin työt neljän viikon loman jälkeen... Rinta kipuja on silloin tällöin.... Nyt pitäis tietysti nauttia ku ei oireita ole pahemmin.... Mutta jotenkin nyt on sellainen tunne että onko kaikki kunnossa kun ei missään tunnu.... Maanantaina kävin nt-ultrassa ja siel kyl oli kaikki hyvin...
 
Mä ehkä oon tuntenu liikkeitä nyt kolmen päivän ajan. Jos selälleen menee, ja kevyesti tönii alamasua, niin tuntuu jotain kuplintaa yms. Varma en kyl oo ennen ku vahvistuu.
 
Tammimamma: Täällä on tuntunut viikon verran että joku ainakin antaa periksi kun ei esim. ennen löysältä tuntuneet housut meinaa mennä kiinni ja mun farkkushortsit, yhyyy,..ei toivoakaan.... :banghead: Lieneekö sitten turvotuksia vai mitä, mutta en edes jaksa pahemmin yrittää farkkuja jalkaani vaan löysät pökät töissäkin. Toivottavasti pian tulee ne parikymmentä astetta lämmintä, että uskaltaudun kulkea mekoissa (oon aika vilukissa) niin eiköhän tämä tästä...Mitä sitä nainen ei kärsisi ihanan asian puolesta! :wink
 
Mul muuten levis ennen ku plussasin ni kolmel sentil lantio :grin Ja se tapahtu tosi nopeesti. Ja on levinny varmaa lisääki, mut en oo mittaillu nyt.
 
Kyllähän se perse levis jo ennen plussaa. Tai tuntu ennemmin että oli/on turvotusta..
 
Repesin ihan totaalisesti lelluuu :grin

Minulla tuo lantio levisi myös esikoisen osalta todella alussa ja missään vaiheessa raskautta ei ollut mitään ns. liitoskipuja. Joten olisikohan niin, että minun kroppaa antaa tilaa ihan suosiolla jo näin aluusa? - Toivossa on ainakin hyvä elää :rolleyes:

Bettie: hyvinkin voi olla liikkeitä! Itse tunnen päivittäinen sellaisia hentoja hipaisuja sekä kuplintaa ja eilen illalla tuntui ihan muljahdus (sellainen muljahduksen tunne kun vauva vaihtaa asentoa/paikkaa, minulla ainakin esikoinen muljahteli paljon vatsassa).

Oireet on helpottaneet, mutta eivät kuitenkaan kokonaan poistuneet. Mutta tivoa on, että kohta ne helpottaisivat kokonaan tai ainakin muuttavat muotoaan...
 
Ai muillakin on uniongelmia! Täällä ollaan nyt monta viikkoa heräilty melkein joka yö. Siinä kahden-kolmen maissa se alkaa, ja sen jälkeen heräilen tunnin välein, tai pahimmillaan jopa puolen tunnin välein. Aamulla on olo kuin märällä rätillä.

Allergiatkin on iskenyt jotenkin erityisen pahaksi. Nenä ihan tukossa, keuhkot samoin, niistän verta kun nenä on niin rikki. Viikonloppuna söin nähtävästi jotain sopimatonta, kun sain suun aivan rakkuloille. Ei mitään hajua mitä se olisi voinut olla, olen yleensä tosi tarkkana syömisten suhteen kun noita ruoka-aineallergioita on aika monta, ja varsinkin nyt kun alkuraskaudesta en edes saa ottaa tuota kortisonilääkettä. Mietin jo että pitääkö lähteä päivystykseen, mutta suu rauhoittui onneksi, nyt on enää vähän arka. Toivottavasti en ole nyt onnistunut kehittämään allergiaa mustikalle tai salaatille tai kurkulle, ovat niitä harvoja juttuja joita voin kypsentämättä syödä. Kuulemma monella allergiat helpottavat raskausaikana... miksi en voi kuulua noihin onnekkaisiin?
 
Mulla ei oo uniongelmaa, nukuttiin miehen kanssa varmaan 15 tuntia. Niin väsyneitä oltu, ainut mikä ärsyttää on tuo vessassa juokseminen yöllä.

Sitten, nyt alkaa huomaa että finnejä alkaa ilmestyy naamaan. Yleensä mulla niitä ei tuu, on puhdas naama. Tosi harvoin ilmestyy.. Nyt tuntuu et alkaa kukkii koko naama..
 
Snällä Igelkotten, laita sinne sieraimiin lanoliinia tai pebanthenia esim. vanupuikolla pyöräytät, hoitaa rikkinäisen ihon siellä kuntoon ja suojaa niistämisestä johtuvalta ärsytykseltä :wink
 
Takaisin
Top