Raskausoireet

Täälläkin yöt on ihan villejä! Unet ihan kummallisia ja heräilen vähän väliä, ravaan vessassa. Lisäksi selkää särkee öisin ja tuntuu että on vaikeeta saada hyvä asento. Tosin särkee sitä päivisinkin. Turvottaa, väsyttää jonkin verran, etoo silloin tällöin, huimailee, janottaa ja tissit on kipeät. Ja varsinkin iltaisin tuntuu, että jalat on tulessa, jalkaterät! Nukkumaan mennessä saa pyöriä, kun ahdistaa.

Ja aikamoinen pömppö tämä on vaikka ultran mukaan mennään vasta 8+6, omien laskujen mukaan olisi jo 10+1. Olimme viikonloppuna sukujuhlissa ja serkkuni oli kysynyt siskoltani, että joko meille saa tuoda vauvanvaatteita :eek: tarkoitus olisi odottaa nt-ultran yli joka on 15.7. ja kun miehen vanhemmat tulevat sen jälkeen loppukuusta kylään (asuvat kauempana pohjoisessa) niin tarkoitus olisi silloin kertoa molempien vanhemmille. Miten tämän saa peiteltyä sinne saakka :nailbiting:
 
Tää pahoinvointi on ihan hirveetä. Ensin oli vaan aamuisin, mutta nyt on hetken ollut jo pitkin päivää. Ruokaa ei vaan tee mieli ollenkaan. Välillä ehkä tulee tunne, että nyt tekis mieli syödä, mutta kun saa ruoan eteen niin oksennus meinaa tulla. Omenat maistuu onneks silti vaikka ois kuinka paha olo. Nopea helpotus hirveimpään yökötykseen. Tää on vaan kestänyt jo niin kauan niin toivoisin menevän ohi. Nyt siis n. 9+0 menossa
 
Tänään (rv 11+6) on olo melkein normaali - sikäli kun muistan edes enää millaista on, kun ei ällötä koko aikaa :p *hih*! Pientä kuvotusta taustalla, mutta ainakin töihin on saanut pitkästä aikaa jotenkuten keskityttyä. :hello2 Toivotaan, että suuntaus jatkuu, eikä ainakaan pahimmat yökötykset tule enää takaisin.
 
Olipa taas mukava käydä kaupassa kun meinaa lentää oksu, se oikee myllää tuolla. Sanoin miehelle että tehdään nyt äkkiä nää ostokset, muuten mä oksennan tänne kaupan lattialle. Samoihin nyt iski päänsärky jostain, mistä lie päätyi mun luokse! :sad001 nyt mulla on tollanen hedelmä pussi kaupasta otin mukaan jos lentää kotimatkalla... :sad001
 
Täälläki pahoinvointi jatkuu..välillä hyvä olo, välillä ei. Ja nyt päänsärky tullu siihen kaveriksi. Mut viel vähän aikaa niin eiköhän ala helpottaa! Levyksi vaan kun tulee paha olo niin hetkeksi helpottaa. :) eiköhän tästä taas hengissä selviä.
 
Musta on tullut raskaushirviö. Alan heti vollottaa kun mies tulee töistä kotiin ja jatkan tihrustamista koko illan. Ja ihan tyhmille asioille. Kohta se varmaan rupeaa katumaan koko vauvaa. :nailbiting:
 
Tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville! Näitä lukiessa tuntee kyllä itsensä ihan tyhjästä valittajatyypiksi, sillä vaikka pahoinvointia onkin ollut ja se on vaikuttanut normaalielämään, niin oksentanut en ole joutunut raskauden takia kertaakaan. Kaikki sympatiani teille, jotka pönttöä olette joutuneen halailemaan, aika moni ilmeisesti ihan joka päivä, huh!

Vajaa kolme viikkoa sitten pahin pahoinvointi/syömiskierre helpotti, mutta ei kyllä ihan normaaleja olot ole vieläkään. Tänään oksu oli lähempänä kuin koskaan kun yritin parin kuukauden tauon jälkeen syödä aamiaiseksi munakkaan, hyiiiiiiih... Uusin ällötys on banaanit, se haju joka niistä lähtee on jotain ihan hirveää! En meinannut yksi ilta saada nukuttua kun se ajatus siitä hajusta pyöri koko ajan päässä.
 
Voimia sinnekin! Voi kunpa nää alkais jo helpottaa! Mulla nyt tulee melkein itku koska pääsin töistä puolilta öin perjantaina oli vuoro 16-00 ja olin kotona sitten joskus yhden jälkeen. Ja herätys jo seuraavan päivän työvuoroon oli 6.45! Mä en oo nukkunu varmaan tuntiakaan ja väsyttää niin pirusti, silmät ristissä ja on niin ärsyyntynyt että ei mitään rajaa! Väsymys on jotain niin sanoinkuvaamatonta.. Tänään olis 8-15 enkä tiiä miten jaksan.... Varmaan väännän töissä parit itkut...
 
Nyt tuntuu, että perse, reidet ja naama on levähtänyt totaalisesti. Näköjään pahoinvoinnin auheuttama mässyttely kertyy takautuvasti kun nyt olen vihdoin alkanut saamaan syömisiä ruotuun. Silti tulee varmaa syötyä yli kulutuksen vielä, koska pahoinvointia on edellee aamusta iltaan. Toki lievempänä. No eilen alkoi työmatkapyöräily ja kohta pääsee toivottavasti jo jumppiin. Mutta aikalailla ahdistaa tämä punkeroitunut olotila, kun se on tapahtunut niin äkkiä. Tulee sellainen olo, että en halua poistua kotoa ihmisten ilmoille, siis tuttujen. :bag:
 
Lelluu: täällä ihan samat fiilikset. Laitoin shortsit aamulla jalkaan mutta otin ne salamana pois ihan mahdottomien appelsiinireisien / läskien vuoksi. Tilalle pitkä hame :arghh:

Minullakin tämä kuvottava olo on aiheuttanut mässäilyä, jonka tuloksista saankin sitten kärsiä... mutta loppuisi edes huono olo kun on niin paha turvotus!

Tsemppiä kaikille oireiden kanssa!
 
No kaipa tää kehon muuttuminen kuuluu raskauteen.:wideyed: Siihen kestää vain hetki tottua. Tai jos olisi jo raskausmaha niin ehkä lössähtäminen olisi helpompi hyväksyä.:grin Mutta nopeasti on kyllä kehonkoostumus muuttunut juurikin tuon löllön ja sellun suhteen.. Ehkä meillä riittää sitten maitoa kun nyt jo kroppa imaisee kaiken minkä saa. :rolleyes:
 
Täällä kanssa tuntuu, että on ihan huolella alkanut tursumaan ja sellua tullut vaan lisää :wtf: turha kuvitella, että voisi shortseja tai lyhyitä mekkoja pitää, pakko olla leggarit kokoajan jalassa. On tullut kyllä syötyä yhtä sun toista epäterveellistä päivittäin, ei vaan voi edes kuvitella salaatin syömistä. Lisäksi meillä on vielä keittiöremppa menossa niin ei voi edes itse tehdä ruokaa, niin on mennyt aikalailla ulkoruokinnaksi tai leivän mutustamiseksi. Odotan sitä kun taas maistuisi terveellisempi ruoka ja pääse itse sitä tekemään. Kertaakaan en ole kyllä oksentanut mutta esim. tänään on etonut koko päivän aamusta saakka eikä oikein tekisi mieli syödä mitään, juoda vaan kylmää appelsiinimehua.
 
Mua vähän kummastuttanu jo pari viikkoo, kun oireet ns. vähentyny. Miettiny tietty onko kaikki hyvin. Masu kuitenkin tuntuu kasvavan Pari outoa oiretta, joista yks ainakin vähän "nolompi": mun vitsa oli yhdessä vaiheessa ainakin selkeesti sameaa! Tuo tainnut mennä ohi tai en ole ainakaan samalla tavalla kiinnittänyt asiaan huomiota. Virtsanäytteen oon jättänyt, että kaipa ne ois ollut yhteydessä, jos ois jotain omituista siitä löytynyt? o_O

Nyt tällä viikolla oon nukkunut ihan tajuttoman huonosti. Aiemmin oon raskauden aikana nukkunut ihan hyvin vaikka onkin joutunut monta kertaa heräämään yöllä vessaan. Aina nukahtanut uudelleen, mut nyt en oo enää saanut unta aamu kolmen jälkeen vaan oon pyörinyt "horroksessa" herätyskelloon asti :sad001 Sit on väsyttänyt töissä normaalia enemmän ja alkanu tuntua tosi raskailta nämä työpäivät. Tällä viikolla ollut viel aika lyhyitä 5,5-6,5h työpäiviä...

Hieman on ollut myös pitkästä aikaa pahoinvointia muutaman kerran, mutta edelleen erittäin lievänä. Tota pahoinvointia mulla oli vaan ihan alkuraskaudessa ehkä rv 7 viikolle asti. Vielä 12 päivää ennen kuin pääsen ultraan ja saan toivottavasti huokaista helpotuksesta ja varmistua siitä, et kaikki on hyvin. Odottavan aika on pitkä jo nyt! :rolleyes:
 
Ja iik. Satuin just vilkasee mun mahaa luonnonvalossa ja huomasin, et kylläpä iho näyttää jotenkin oudolta! Jotenkin ryppyseltä, kiiltelevältä ja kuivalta. Valossa näyttää, et ois pientä kimaltavaa arpipistettä tullut koko vatsan alueelle, et liekö on iho jo alkanut siitä sit venymään... :sad002 Pelkää, että mulle tulee tosi selkeet ja pahat raskausarvet, jos iho jo nyt näin alussa on joutunu venymään sen mittakaavassa liikaa.. Pitää alkaa nyt hulluna rasvaamaan tuota, ettei tuu arpeutumista kuivuudesta johtuen. (Atooppista ihoa itse epäilen)
 
Nenä on tukossa ihan koko ajan. On mulla aikaisemminkin ollut lievästi tukkoinen nenä, mutta ei kyllä näin rasittava. Alkaa hieman tympiä kun öisin joutuu hengittämään suun kautta. Jos jollain on tämän helpottamiseen hyviä vinkkejä, niin saapi kertoa. :)
 
Tässä just söin lohisoppaa, jäi ruokailu kesken kun nousi oksennus kurkkuun ja sinne meni samalla sitten ne mitä olin ehtinyt syödä... Ei tää voi olla todellista! :sad001
 
Mulla on pakko alkaa annoskokoja pienentämään. Kun yrittää normi annoksen syödä, niin puolet syötyäni alkaa ruoka potkimaan tulla takaisin päin. Oli tänäänkin erittäin lähellä ettei joutunu juoksemaan ruokalasta vessaan, kun ykskaks alko pykimään ruoka takaisin päin :O
 
Juuri kun ehti hehkuttaa oireettomuutta niin eiköhän päänsärky löytänyt takaisin  aivan kamala ja niin lamauttavaa ettei mitään jaksa/pysty/viitsi tehdä. Ja panadolista ei mulle ole mitään apua ja Buranaa en vaan uskalla ottaa...
 
Mullakin tuli eilen oksennus nimenomaan sen takia pitkästä aikaa kun oli taas vaihteeks päänsärky. Mulla on ollu jo useemman viikon päänsärkyä n. joka 2. tai 3. päivä. Alkaa jo tympimään, mutta kai se jossain vaiheessa helpottaa. Eilenkin ehdin ottaa panadolin, mutta ei se ehtiny imeytyä kun jo oksu lens.
 
Kuinka paljon teillä jomottaa mahasta? Oletteko joutuneet ottamaan miten paljon särkylääkettä kipuihin? Minulla on nyt rv 11-13 aikana ollut aika kovaa vihlontaa, ja len joutunut ottamaan paratabseja pari kpl yössä.. :sad001
 
Takaisin
Top