Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on kans alamahaa kovettanu ja kyljet on ollu jumissa. Kääntelen ja vääntelen itekki aina öisin asentojen kans. Tukivyöllä on nyt menty ku alako vaivaamaan töissä käydessä nuo jurppimiset paikoissa. Ja ku mulla on nyt ruvennu kauheesti aina välillä potkimaan ja aina potkasee kylkeen niin kiva ku menee nukkumaan niin posahtelee kylki :D Ultrassa ku käytiin viime viikolla niin siellä se köllötteli mahalteen ja potki mua kylkeen, sillonkin :D

HelZukka_ meillä myös mies kääntää heti mun huonotuulisuuden omaksi syyksi. Välillä kiukuttaa, että miten se oikein kuvittelee olevansa sellanen maailman napa et hänestä kaikki johtuis, mut kaippa se on aika yleistä tolla maskuliinisella sukupuolella. Kyllä sitä toisinaan ihan muistuttaaki, että ihan kiukkusuus johtuu raskaudesta, mutta toisinaan vaan raivostuu enemmän siitä miehen asenteesta ja asiat menee hetkellisesti vielä pahemmin solmuun.

Ehkäpä pikkasen on jo oppinu et syy on todennäkösemmin jossain muualla, mutta vielä vois hippasen kehittyä :-D.

Ja sitä on niin vaikia toiselle selittää että mikä vaivaa jos kiukuttaa ku välillä ei ees vaivaa mikään tai ei itekkään tiiä mikä vaivaa :D

Btw, ei varmaan liity mitenkään asiaan mutta pakko kysyä. Saahan persikoita, ananaksia sun muita syyä raskaana? Mun kaveri piti mulle kauhian saarnan ku sillä kylässä kävin että elä missään nimessä sitte syö persikoita, ananasta ja varsinkaan passionhedelmää ku ne muka ennenaikaistaa synnytystä tai aiheuttaa keskenmenon? :O

Mä raivosin eilen miehel ku ei millää suostunu syömään mun tekemää täytekakkua vaikka pari päivää aijremmin kehu niin hyväks :D ja äsköku oltii kaupas nii en heti löytäny miestä ja kärryjä, kädet täynnä tavaraa puristin hampaita yhteen, oli niinku 50/50 etten karjassu miehen etunimee siltä seisomalta :D citymarket :D

Sitä minäki aattelin.. Oon terveyskeskuksen kanttiinissa töissä niin saan sielä käydä yhen lounassalaatin päivässä syömässä ja oon melkeen joka päivä laittaku persikkaa siihen salaattiin. Ja eipä tuo oo muksu ainakaan vielä poksahtanu ennen aikojaan pihalle :D Olin itekki ihan ihmeissäni että voiko niissä muka olla jotaki pahaa :D

Mulla alko tänään töissä yhtäkkiä vuotamaan verta nenästä. Enkä edes muista millon viimeks vuotanu. Työkaverin kanssa jutellessa purskahdin nauramaan ja samalla lensi veripisarat kaverin työpöydälle. Tosi jees :/ vissiin tää raskaus vaikuttaa limakalvoihin kun mulla nenä ollu tosi kuiva ja tukkonen nyt raskausaikana ja välillä ollu tosi vaikea hengittääkin! Onko muilla ollu nenäverenvuotoa? Toivottavasti tästä ei mikään jokapäivänen vaiva tuu! Nii ja työkaveri muuten sano sit samaa että poikaansa odottaessa oli aika usein tullu verta nenästä..että kai tää aika yleistä on..

Täälä on pari kuukautta niistetty nenää, varsinki aamusin kauhia aivastelu ja niistäminen ja loppua ei näy. Töissäki yhtäkkiä kesken hommien räkä valuu ja jos heti ei mee niistämään niin tulee nenä kipiäksi.

Mullakin alkanu tuossa kuukaus sitten tulla verta nenästä sillon tällöin, yleensä etenki iltasin.

Verenvuoto on vissiin tyypillinen raskausoire. Itellä on limakalvot kans ihan turvoksissa. Myös alapäässä! Ja etenki sänkypuuhien jälkeen! Hassua ku ukko on alkanu tissejäniki nimittään valtaviks. Olen nyt siis nippanappa a/b kupin rajoilla :D

Onko nää liitos- vai kasvukipuja vai mitä, kun tuolla nivusissa tuikkailee semmosia pitkähköjä viiltoja? Etenki näi aamulla ja ponnistellessa istuiltaan ylös jne. Nyt juuri rv16+0

Mulla on aivan kauhia jalkojen kuumotus ja eilen ekaa kertaa turvotusta oli. Mies siveli mun jalkoja kylmällä jäätelöpaketilla niin ai että, oisin halunnu nukkua jätskipakettien seassa :D Tuli niin hyvä olo. Mulla on nyt viikkoja 18+1 ja vieläki aivan valtoimenani aamusta iltaan oksennan. Aamupahoinvointi on ollu niin hirveetä että aamusin ei oo saanu aina ees vesilasia alas menemään. Tänään töissä meinasin pyörtyä ku nestevajaus tuli :( Nyt menee vettä ja kurkkuja ja sun muita nesteisiä ruoka-aineita niinku ei koskaan ois mittään syöny ja juonu.

Ei kuulu tänne, mutta ei mihinkään muuhunkaan ketjuun. Mutta voiko lapsi jo mahassa ollessaan saada jonkinlaista siedätystä kotieläimiin? Meillä on koira ja kissoja ja itse olen ollut pienenä niin allerginen, ettei meille olisi voinut ottaa mitää eläintä. Pelottaa, jos lapsi on allerginen ja joudutaan luopumaan noista rakkaista. Toki voi olla ettei ole, mutta tuli vaan tällänen asia mieleen :D Kaikkea sitä kanssa miettii.. Mutta siinä ne on perheenjäseniä missä muutkin. Mutta jos tuo äidin kautta siedättyminen ei voi olla mitenkään mahdollista, niin kuinkahan nää allergiat periytyy..? Älkää naurako :D

Vilijonkk4 18+2

Kuules ku oon ihan samaa miettiny ku meillä kans 5.5vuotias koiruus joka on niin rakas että. Ja missään nimessä ei siitä haluta luopua niin ollaan pohdittu ihan samaa.. :)

Siis mun käsittääkseni se siedätys tapahtuu siinä raskausaikana. En tiä miten se oikeen tapahtuu, mutta tämmönen mielikuva mulla ainakin on. Meillä ei oo omaa koiraa, mutta mun äidillä on, ja ei oo kumpikaan pojista allerginen eläimille. Käydään kyläilemässäkin aina kerran viikossa, niin tulee siinä oltua itsekkin kontaktissa koiraan.
Allergian mahdollisuus pitäisi olla ainakin pienempi, jos on ollut eläinten kanssa tekemisissä raskausaikana :)

Asiasta toiseen, mun sormet puutuu öisin niin pahasti että heräilen monta kertaa yössä. Luin että se on rannekanavoireyhtymä, joka paranee kun on synnyttänyt.. Ylläri, kaikkihan nää oireet paranee sitten :)
Mutta tällä palstalla luki että pitäs laittaa yöksi rannetuki, nimenomaan joku rullaluistelijan rannetuki. Tää vaiva on tullut useimmille vasta myöhemmillä raskausviikoilla, kamalaa jos jatkuu loppuun asti.

Oon muuten huomannut että uusia oireita tulee kokoajan, ja sen mukana muut oireet poistuu tai niitä ei enää huomioi yhtä paljon. Esim. kun ranteet ja sormet alkoi vaivaamaan, samalla mun suonenvedot, hartia- ja selkäsäryt on onneksi vähentyneet.

Mulla ei oo mitään oireita, siis ei niin mitään. Ei kohdussakaan mitään venymiskipuja tms. Potkutkin vähentyny. Olo ihan normaali, kun ei olis raskaana ollenkaan. Mahakaan ei vielä näy edes selällään..

Takaisin