Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on nännit taas hiukan kipeet. Liitoskipuja tuntuu aina välillä. Jotkut ruuat pistää närästään, mutta siitä pääsee maidon avulla. Fyysinen rasitus ottaa tosi nopeesti kunnon päälle, ylämäet ja rappuset pahimpia. Hajuaisti edelleen aika herkkä, ja jotkut ruuat ei maistu samalta kun ennen. Vessassakin saa juosta yhtenään, ja jalat turpoo jos ei juo tarpeeksi. Yöunet välillä vähän katkonaisia, mutta muuten menee ihan kivasti. :)
Rv 18+0

Mulla kans mahaa kiristää ja kaikenlaisia tuntemuksia löytyy, välillä vihloo välillä pakottaa yms. Joskus kävellessä/ liikkeessä kohtu "tuntuu" ja on aran olonen. Joskus ollu myös ohimenevää tosi lievää menkkamaista tunnetta. Mut oon yrittäny itelleni uskotella että vaavi siellä vaan itelleen tilaa raivaa :)

Mulla on jo sängyssä märkiä länttejä ku maitoo tulee enempi oO en muista et olis aikasemmis raskauksis tullu näin paljoo..

Rv 18+6

Koska se energinen keskiraskaus oikein alkaa? Ei oo täällä osoitteessa vielä näkynyt, tänäänkin oli pakko ottaa päikkärit..

Mulla on aivan kauhia jalkojen kuumotus ja eilen ekaa kertaa turvotusta oli. Mies siveli mun jalkoja kylmällä jäätelöpaketilla niin ai että, oisin halunnu nukkua jätskipakettien seassa :D Tuli niin hyvä olo. Mulla on nyt viikkoja 18+1 ja vieläki aivan valtoimenani aamusta iltaan oksennan. Aamupahoinvointi on ollu niin hirveetä että aamusin ei oo saanu aina ees vesilasia alas menemään. Tänään töissä meinasin pyörtyä ku nestevajaus tuli :( Nyt menee vettä ja kurkkuja ja sun muita nesteisiä ruoka-aineita niinku ei koskaan ois mittään syöny ja juonu.

Tsemppia oksentelun kanssa! Pari niksia jos et viela ole kokeillut.. Aamulla lasi kylmaa vetta johon on puristettu rutkasti limen tai sitruunan mehua. Toinen on leikata pala TUORETTA inkivaaria ja laittaa se tonne huulen takaosaan vahan niin kuin nuuskapalanen. Inkivaari on vanha meripahoinvointikikka. Se suomalainen inkivaarikielto koskee jauhettuja ja pakattuja inkivaareja mun kasittaakseni.

Muuten raskausoireista taytyy allekirjoittaa valtaosa. On liitoskipuja ja hetkellisia vihlaisuja, valilla tosi voimakkaitakin! On mielialaoireita ja masennusta ja juuri tuota, etta haluis vaan olla yksin peiton alla. Onneksi ei koko ajan ole ja mullakin oli pahempi alkuraskaudessa, kun oli vaan paha olla koko ajan paikasta riippumatta. Aina auttaa, kun ajattelen, etta raskaudesta johtuvat ja yritan olla ratkaisematta niita ongelmia liikaa itse tai syyttamatta itsea.

Minakin kayn 6 paivaa viikossa toissa taalla sademetsassa ja yks perkeleen ylamaki mun pitaa kiiveta aina 30+ asteen helteessa etta tyopaikalle paasen. Ei oo herkkua. Odotan jo innolla Suomeen paluuta ettei tarvi enaa kiiveta tuota ylamakea!! Musta on tullu tyopaikalla sellanen perusvalittaja, mut jostain sita yrittaa kaantaa asioita huumorin puolelle. Se aina auttaa! Tsemppia ja ymmarrysta meille kaikille

Wilside sulla on vaa alkanu oireeton keskiraskaus niinku mullaki :) Potkuja ja todella satunnaisia kasvukipuja mut muuten ollu jo pari viikkoo hyvä olo Ja maha mulla on iso mut ei viel häiritse..
Nyt tosin alkanu painajaiset ja tänään pitkän shoppailupäivän päätteeksi paineentunne..

Mäkin olen huomannut, että kun uusi oire tulee niin vanha häviää tai vähenee. Mulla nyt pahin oire on juuri noi kasvu- ja liitoskivut. Nytkin sohvalla kärvistelen, kun olin päivällä monta tuntia siivoamassa uutta asuntoamme. Eli pitkään seisominen ja touhuaminen laukaisee kovat kivut ja ai että, kun on mukava oikasta illalla sohvalle :D

Vilijonkk4 18+3

Darkminttu tää oireeton raskaus tuntuu kyl ton oireellisen jälkeen todella hyvältä ja tästä voi jopa alkaa nauttii :) mut samalla tietenki huolettaa et ku ei mitään liitoskipuja tms oo. Ja toi massu on pieni (toki vauvakin on vielä pieni)

Tälläkin tuntuu että ois alkamassa se raskauden energinen vaihe :)
Tosin mitään kasvukipuja mulla ei oo ollu missää vaiheessa, mut tuo pahoinvointi alkaa olla selätetty!! :) ja väsymyskään ei enää oo semmone sänkyyn kaatava! :)

Ainut taitaa olla oire että jalat on pohkeesta semmoset levottomat koko ajan kun istuu/makaa. Ihan ku ois tehny päivän aikana iha hullun kovaa juoksu treeniä tai jtn :O

MindiS 15+4

Onks muilla ollut suonenvetoja? Mulla on melkein joka toinen yö. Magnesiumia oon syönyt ja oiskohan suolamäärän lisäämisestä apua? :wideyed: Toivottavasti ei kestä koko raskautta, aikas inhottava vaiva.

Sademetsa: Oon kokkeillu sitruunaa ja appelsiinimehua aamupahoinvointiin mutta ne vaan ärsyttää lissää ja tulee kaksinkertasesti enemmän tavaraa pihalle. Sitte kokkeilin omenan palasia mässätä heti ku ylös nousee eikä oo ehtiny vielä mitäään tekemään, mutta vaikutus on nolla. Nooh, kaippa tää joskus loppuu :D

Ja että ärsyttää ku mahan ja selän mielestä ei mittään sais tehä :D Eilen ku oli kerranki virtaa ja hyvä olo niin imuroin, moppasin, tein ruokaa ja kävin kaupassa niin koko yön juili samperisti selekää ja tänään ku töihin menin niin tukivyöllä mentiin ku aivan jäätävä kolotus tuntu alamahassa, niinku tiiliskiviä ois alamaha täynnä :D mutta pakko se on tehä ja kodista ja asioista yleensäkki huolehtia vaikka miten raskaana oiski. Saapa nähä pittääkö panadolin voimalla mennä nukkumaan tänään, sekkään ku mulla ei oo aina ees auttanu mittään :D

Ei mullakaa ekasta ollu yhtää liitoskipuja ja tokasta oli joskus 12-13-viikolla ja ehkä lopussa mut ei muuten. Tästä ei oo viel ainakaa ollu :)

Mulla myös jo jokunen viikko ollu energiistä vaihetta ja raskaana olo tuntuu ihanalta! Oireettomuutta rauhottaa jokailtanen sydänäänten kuuntelu. Ukonkin pari kertaa saanu kuuntelee, vaikka "samaltahan ne taas kuulostaa" sen mielestä :P kuvotua jäi jo kk sitten. Aamukahvikin maistuuvtaas että pitää muistutella ihtiään pysymään max parissa kupillisessa! Liitos tm vihlasukipuja on mutta nekin aika lieviä. Maha turvoksissa ja päätä vähän meinaa välillä juilia... Mutta pääsääntösesti siis hyvä olo. Onnellinen olo! Masukin.kai hitaasti mutta varmasti kasvaa... Ehkä hyvä ettei vielä oo isoa pötsiä. Yöllinen kusellajuokseminenki on vähän rauhottunu tai sitten oon tottunut siihen.

Mullakin todella energinen olo! Paitsi kiireisen työpäivän jälkeen olen todella poikki. Eilenkin oli niin kiireistä, kun yksi ihminen oli sairaslomalla, että pääsin vasta kuuden töissäolotunnin jälkeen käymään vessassa ja yleensä tauolla! Meneeköhän tuo nyt ihan oikein? Voiko siitä valittaa jollekkin vai onko vaan tyydyttävä tähän kohtaloon? Mulla loppuu elokuun jälkeen sopimus ja ensin aattelin, että ehdottomasti jatkan jos saan, mutta nyt alkaa tuntua siltä, että meno on vähän liian lujaa tähän elämäntilanteeseen nähden. Huoh.

Vilijonkk4 19+0

Mä olin tänään taas vaihteeksi päiväunilla ja heräsin kun lonkat oli aivan puutunut. Saisi tää paikkojen puutuminen pysyä poissa..

17+2

Takaisin