Raskausoireet ennen ja jälkeen plussan

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vapsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään oli kyllä melkonen kokemus polkee nälkäsenä pyörällä töistä kotiin.. melkeen jo poikkesin kauppaan evästä ostamaan huonoon oloon, mutta selvisin nyt kuitenkin sit kotiin. Pitänee alkaa kantaa välipalaa mukaan töihin.

Lisäks iho ja eritoten hiukset alkanu rasvottuu järkyttävän nopeesti. Oon yleensä pessy hiukset 2-3 päivän välein mut nyt ei enää toivookaan siitä, jos haluu asiallisen näkösenä olla liikenteessä.

Mietin kanssa liittyykö tämä hiusten nopea rasvoittuminen raskauteen vai pipokauden alkuun. Mutta en kyllä muista että aiemmin talvisin ois tarvinnu hiuksia pestä päivittäin 😅 Nyt on kauhea liimaletti vaikka yleensä riittää juuri tuo 2-3 pv välein pesu.

Tänään aamulla tuli yllätyksenä aivan järkyttävä pahoinvointi, joka meni onneks vähitellen ohi kun sai väkisin juotua smoothieta ja leipää. Toivottavasti johtui vain huonosti nukutusta yöstä eikä ois joka aamun ongelma 🤢

Mulla sama tuon hiusten rasvottumisen kanssa. En muista tällaista ensimmäisessä raskaudessa, pikemminkin päinvastoin hiukset ja iho oikein säkenöi 🤣

Mustakin tuntuu, että on kauheen turvoksissa ja närästys alkaa taas vaivata
Niin joo närästys oli yks ekoista oireista mistä mietin että nytköhän tärppäs… yleensä kun mulla ei oo närästystä mut ekas raskaudessa olikin sit lähes joka ilta joten odotettavissa kai nyt sitä samaa.

Niin joo närästys oli yks ekoista oireista mistä mietin että nytköhän tärppäs… yleensä kun mulla ei oo närästystä mut ekas raskaudessa olikin sit lähes joka ilta joten odotettavissa kai nyt sitä samaa.
Mulla on kans ollut kummassakin edellisessä, pakko kohta jättää kahvi taas kokonaan pois ja käydä Rennietä hakemassa.

Mulla on kans ollut kummassakin edellisessä, pakko kohta jättää kahvi taas kokonaan pois ja käydä Rennietä hakemassa.
Mä luovuin jo kahvista kokonaan ja tuntuu ettei juurikaan väliä oonko syöny lihaa vai kasvisruokaa niin silti polttelee. Jotain ananasmehua tms. taisin ekas raskudes koittaa poppaskonstina mut en huomannu apuja. Rennien maku alko tökkii niin pahasti ni en sit sitäkään kauaa syöny 😅

repäisykipuja täälläkin ja eilen kipeytyi nivuset kun vedettiin koiran kanssa metsälenkki muutamalla ylämäellä. Oli aika tuskaa olla tänään sitten taaperon kanssa hönen harrastuksessaan juoksemassa kun tuntu et jalat lähtee irti :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Närästyskin on nyt ruvennut vaivaamaan, toistaiseksi vielä suht lievää niin pärjää ilman lääkkeitä.

Väsymys on jotain aivan järkyttävää, tuntuu pahenevan koko ajan vaikka kuvittelin ettei tästä enää pahemmaksi voi mennä (raskausaikana siis 🤭). Työt piti jättää tänään yksinkertaisesti kesken kun en vain pystynyt, silmiä särki, pää oli ihan sumuinen ja vielä muutenkin huono olo päällä ja nukuin sitten parin tunnin päikkärit. Koko ajan silti väsyttää vaikka nukkuu. Mulla on onneks tosi joustava työ, pystyn kirjata itseni ulos kesken päivän ja jatkaa töitä myöhemmin. Miinustunteja vain alkanut kertyä kun en selviydy kokonaisesta normaalista työpäivästä. Väsymys ei ole kuitenkaan syy sairaslomalle mutta alkaa keinot vähän loppua mitä tässä voi tehdä kun tämä väsymys näin pahasti lamaannuttaa eikä normaalista arjesta enää selviä. 😔

Mulla ei vieläkään mitään muita oireita kun se kaikesta hengästyminen.

Toki päätä särkeny jo yli viikon kokoajan mutta se ei varmaan oo raskausoire 😅 tai ehkä on ku ei mulla normaalisti tälleen säre. Ei oo kivaa ☹️

@Vapsu jokaisen tapaus on yksilöllinen, mutta kannustan kokeileen ulkoilua, kun tulee tuo ultimaattinen väsymys. Parhaassa tapauksessa puolen tunnin rauhallisen ulkoinen jälkeen jaksaa taas pari tuntia töitä😊 itselläkin tuo väsymys on ihan hirveä ja taas viime yö jäi vähille unille. Mikä sitte kertaannuttaa väsymystä

@Vapsu jokaisen tapaus on yksilöllinen, mutta kannustan kokeileen ulkoilua, kun tulee tuo ultimaattinen väsymys. Parhaassa tapauksessa puolen tunnin rauhallisen ulkoinen jälkeen jaksaa taas pari tuntia töitä😊 itselläkin tuo väsymys on ihan hirveä ja taas viime yö jäi vähille unille. Mikä sitte kertaannuttaa väsymystä
Joo rauhallista kävelyä vois kokeilla. Toki vähän tulee ulkoiltua, koiraa käytän päivittäin ulkona mutta miehen vastuulla ollut pidemmät lenkitykset. Viikonloppuna tehtiin miehen kanssa vähän pihahommia ulkona ja siitä vasta kamala väsymys tulikin, jotenkuten jaksoi tehdä ja samantien sisällä kanttuvei loppuillan 😂

Toki luulen tähän uupuneeseen oloon vaikuttavan myös työstressin, olin ennen plussaa jo ihan lähellä pitääkö jäädä saikulle töistä jonkun burnoutin takia, tilanne on kestänyt jo pitkään töissä ja olen esimiehenkin kanssa keskustellut useaan otteeseen mutta muutosta ei ole tullut, olen kuitenkin vain sinnikkäästi yrittänyt jaksaa. Nyt vain tuntuu tämä alkuraskaus vievän loputkin voimat.

@Vapsu Onpa harmillinen tilanne. Mulla oli hyvin samantapaista kans ekaa odotellessa ja käytin mun kaikki saldot pois ekalla kolmanneksella koska esim. kirjaimellisesti nukahdin yhen koulutuksen aikana eikö 7,5h päivästä meinannu tulla mitään vaikka etäpäivätkin oli tapissa. Vippaskonstejakaan en oikeen keksiny kun se väsymys oli niin kokonaisvaltaista 😞 onneks tokalla kolmanneksella puhti palas! Ite vaan sit rämmin ne viikot läpi mut en kokenu työn jäljestä huonoo omatuntoo vaikkei priimaa ollukaan 😅 ja samoin esihenkilön kaa ei yhtään kemiat natsannu niin siitäkin tuli vähän extraväsytystä päiviin 😒.

Mä hämmästelen vähäoireisuutta. Lähinnä päälimmäisenä väsymys ja nälkä. Nälkään meinaa kuolla, mutta sitten kun syö niin jaksaa syödä normaalista puolet 😂 pientä etomista oli viime viikolla muutaman päivän ja myös noin rv 5 aikoihin, mutta ei mitään jaktuvaa. Rinnat kipeet ja turvottaa. Onko muilla tullu merkittävämpää pahoinvointia? Mulla nyt rv 7+4.

Mä hämmästelen vähäoireisuutta. Lähinnä päälimmäisenä väsymys ja nälkä. Nälkään meinaa kuolla, mutta sitten kun syö niin jaksaa syödä normaalista puolet 😂 pientä etomista oli viime viikolla muutaman päivän ja myös noin rv 5 aikoihin, mutta ei mitään jaktuvaa. Rinnat kipeet ja turvottaa. Onko muilla tullu merkittävämpää pahoinvointia? Mulla nyt rv 7+4.
Mulla täysin samat ja juuri tuota pientä etovaa oloa ollut tällä viikolla, mutta menee nopeasti ohi. Eilen ja tänään oli vielä päänsärkyä. 5+4 meneillään

Mulla vieläkin nyt 4+5 oireet tosi vähäisiä, välillä turvottelee ja hyvin harvakseltaan ollut ihan vähän etovaa oloa, mutta nyt muutaman päivän nännit kipuillut!
Jännällä ootan, miten oireet tästä kehittyy😬

Hauskaa miten erilaisia oireita on, kaikki on niin yksilöllistä.
Itellä päälimmäisenä väsymys, jota ei ainakaan helpota öisin heräilevä taapero…
Pientä etovaa oloa sillon tällön ja alkaa kahvi taas pikkuhiljaa ällöttämään. Ekan kohdalla pelkkä kahvin haju alkoi etomaan ja koko raskaus meni ilman, nyt oon toistaiseksi vielä aamukahvin kaivannut.
Turvotus on myös jäätävää😑 ja pissalla saa ravata öisin.
Pyyhkäisyvuotoa on ollut nyt useamman päivän, mutta tosiaan varhaisultrassa kaikki eilen normaalisti ja näkyi muutama kohta mistä luultavasti voisi tihkua. Tätä ei ollut ekassa raskaudessa, joten hieman jännityksellä seurailen.

Täälläkin tuo väsymys kyllä on aikamoista! Työpäivän jaksaa vielä jotenkin, mutta sitten illalla on ihan kuollut kun yrittää jaksaa vielä 4-vuotiaan kanssa leikkiä😅 Tässä raskaudessa uutuutena on myös jäätävä akne, mulla ei ole ikinä ollut aiemmin aknea.

Takaisin