Mites täällä häädetään ummetusta? Ite olen nyt yrittänyt reippaasti lisätä kuituja, juon vettä PALJON ja sattu oleen psylliumia, niin testailen sitäkin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Olen myös juonut paljon vettä, lisännyt kuituja ja syönyt luumuja. Ehkä vähän auttanut pahimpaan mutta täytyy vielä testailla muitakin keinoja.Mites täällä häädetään ummetusta? Ite olen nyt yrittänyt reippaasti lisätä kuituja, juon vettä PALJON ja sattu oleen psylliumia, niin testailen sitäkin.
Oireettomuus on kyllä niin pelottavaa Mua ihmetyttää myös kovasti tää, että ennen eikä jälkeen plussaan oo ollu juuri väsmystä kummempaa, kun neljässä aikasemmassa raskaudessa on ollu päinvastoin. Mutta yritän luottaa siihen, ettö jokainen raskaus on erilainen ja just seurasin vierestä kuinka työkaverilla raskaus sujui ongelmitta oireettomana jo puoleenväliin.Oon tänään ollut huolissaan kun oon ollut todella oireeton verrattuna muihin päiviin tissit ei ole kipeät, maha ei ole niin turvonnut kuin muina päivinä, alavatsan menkkamaiset jomotukset tiessään… lievä etova olo, hajuherkkyys ja väsymys on mutta muita oireita ei juurikaan. mielellään olisin huonovointinen ja makaisin sängyssä 247 että tietäisin että jotain on meneillään, nyt tuntuu niin tyhjältä ja pelkään pahinta
Kaikki raskaudet on erilaisia, eli pelkkä oireettomuus ei vielä kerro mitään. Ymmärrän tosin, että mietityttää. Niin se mietitytti muakin. Mulla alkoi selkeät oireet vasta noin 2 kk ennen synnytystä (närästys ja lievät selkä- ja liitoskivut). Muuten koko raskaus meni aikalailla ilman oireita (ei edes harjoitussupistuksia). Nyt raskaana eikä taaskaan mitään oireita, toki ne voi tulla myöhemminkin...Oon tänään ollut huolissaan kun oon ollut todella oireeton verrattuna muihin päiviin tissit ei ole kipeät, maha ei ole niin turvonnut kuin muina päivinä, alavatsan menkkamaiset jomotukset tiessään… lievä etova olo, hajuherkkyys ja väsymys on mutta muita oireita ei juurikaan. mielellään olisin huonovointinen ja makaisin sängyssä 247 että tietäisin että jotain on meneillään, nyt tuntuu niin tyhjältä ja pelkään pahinta
Kirjottelin tohon ylemmäs hiustenlähdöstä minkä vuoksi kävin työterveydessä ja verikokeissa. Sain nyt verikoetulokset (lääkärin soittoaika torstaina) ja yksi arvo siellä pomppasi pahasti yli viitearvojen, eli ALAT arvo, maksa-arvot siis koholla. Oon aivan järkyttynyt, mistä tämä voi johtua?? Google kertoi lähinnä minun olevan alkoholisti, mutta alkoholia en ole juurikaan viime vuosina juonut, ihan max pari kertaa vuodessa. Ylipainoa toki on.. mietin myös kun luin että hormonivalmisteet voi nostaa arvoja, voikohan syy olla IVF hoidot, hormonilääkkeitähän siinä pistellään ja pari viikkoa piti syödä päälle Teroluteja, lisäks tuli vielä se hyperi hoitojen päälle. Mutta noistakin jo aikaa, luin että ALAT arvo lähtee nopeasti laskemaan kun syy tiedetään (esim liikunnan lisääminen ja terveellinen ruokavalio). Hyi hitto oon ihan paniikissa onko tämä jotain vakavaa onko kellään tietoa?Tämä ei nyt ole raskausoire mutta ajattelin kuitenkin kirjoitella tänne. Kun lähdettiin lapsettomuushoitoihin, mulle määrättiin thyroxin kilpirauhasen vajaatoimintaan, arvot oli normaaleissa viiterajoissa mutta raskaana ollessa se raja on matalampi niin lääkitys piti aloittaa. Viikko tyroksiinin aloituksesta mulla alko lähteä hiuksia aivan tukottain ja lähtee edelleen. Oon kaikkia seerumeita lätränny päänahkaan ja ostellut kalliita shampoita ja hoitoaineita hiustenlähdön ehkäisemiseksi mutta ei ole auttanut. Väsymystä on myös ollut vuoden verran. Luulin että tällä lääkityksellä hellittäisi mutta ei. Toki nyt väsymys menee raskauden piikkiin kysyin meidän IVF lääkäriltä tästä hiustenlähdöstä syksyllä kun sitä oli jatkunut noin 3kk (nyt kestänyt 5kk), mutta oli sitä mieltä että on vain kausittaista eikä tarvitse tehdä mitään. Tänään taas kauhulla katsoin kun jakaus vain levenee päälaella ja hiukset on todella harvat, ne tippuu siis koko pituuksilta, ei katkeile. Varasin huomiselle työterveyteen ajan, jännittää vähän mennä saako tähän mitään apuja ja mistä tämä voi johtua, liekkö ottaa mua edes tosissaan niinku ei tuo Oysin lääkärikään..
Olis kiva saada stoppi tälle ennen kuin ei oo päässä enää karvan karvaa.
Kiitos vastauksesta. Bmi on 34 ja maksa-arvot oli 94 kun saisi olla max 35. Panadolia en oo käyttänyt paljoa, viime viikkoina en ollenkaan. Punktion jälkeen kun tuli hyperi, silloin söin panadolia mutta en yliannostusta, nyt kun olen raskaana olen viimeiseen asti vältellyt särkylääkkeitä.Riippuu varmasti paljon on ylipainoa ja paljon on ohi viitteistä. Mutta ainakin se ylipaino ikävä kyllä vaikuttaa siihen. Mutta myös lääkkeet. Maksa ja munuaisethan hajottavat lääkkeitä. Oletko syönyt paljon panadolia? Sehän tuhoaa maksaa ja jo 4000mg annostus aiheuttaa myrkytyksen. Työn kautta tiedän, ihmisen joka oli ottanut panadol yliannostuksen ja maksa meni pilalle.
Tämä oli nyt vähän tällainen mutkat suoriksi vastaus. Mutta oli se mikä vain, maksa on myös erittäin uusiutuva elin. Joten kun syyn poistaa, luulisi kaiken palaavan normaaliksi ajan kuluessa