Raskausoireet ennen ja jälkeen plussan

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vapsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muaki paleltaa!! 😂 Normisti oon kuumakalle js nyt vedän peittoo ja villasukkaa päälle. Ja väsyttääää! 😴
Mut oon lievästi positiivisilla mielin ku keskenmenon kans ei must ollu näin "tehokkait" oireit vaiks nääki lieviä vielä 🤞

pahoinvointia ei ole ollut vieläkään, mutta tissit on kyllä reagoineet isosti tähän hommaan. Nyt oli ekaa kertaa niin arat, että haittasivat nukkumista ja ovat turvonneetkin niin, että tuntuu että ovat jo tiellä. Toivottavasti ne nyt tosta rauhottui, ei nyt vielä tarvitsisi olla noin isoina 😅.

Yllättävää, eka aamu ettei oo aivan hirvee etova olo vaikka en oo aamupalaakaan vielä syönyt. Ihan sellainen lievä heikotus mutta ei voi edes verrata aiempaan. Kahviakin sain juotua jopa puoli kuppia, sitäkään ei oo aikoihin tapahtunut 😂 joka aamu pitää keittää koska se on aamurutiini mutta lähinnä oon vaan maistanut ja loppu mennyt viemäristä alas 😂

Viime yönä tuli nukuttua 12h yöunet (toki heräilyä vähän väliä, milloin koira valtas sänkyä ja sitä piti siirrellä tai pissahätä yllätti) ja siis nyt on yllättävän pirteä olo, ehdotinkin miehelle jos mentäis töiden jälkeen vähän kaupungille käymään katselemaan joululahjoja. En muista millon olisin ehdottanut että tehtäis jotain, oon ollu niin loppu 😆 voi kyllä olla että päivän mittaa mieli muuttuu ja ilta menee tuttuun tapaan sohvalla koomaillessa 🤣 mutta nautin nyt täysiä tästä pirteästä hetkestä niin kauan kuin kestää 💛

Täälläkin palellaan, yleensä vain iltaisin😅 yöllä sitten hikoillaan ja palellaan vuorotellen..Vessassa saa ravata useamman kerran yössä.
Nyt on myös iskenyt tällä viikolla se infernaalinen väsymys. Siis töiden jälkeen äkkiä ruokaa naamaan ja sitten olis ihan valmis nukkumaan😴 välillä meenkin taaperon nukutuksen jälkeen aika pian itsekin unille😂 harmi vaan kun menee aikaisin nukkumaan niin herää yöllä siihen, että on nälkä. Ja pakko syödä tai tulee paha olo. Pahoinvointi on yleensä pahimmillaan iltaisin mutta välillä se iskee mihin aikaan päivästä tahansa. Tuntuu, että pitäis syödä koko ajan, koska se auttaa. Mutta ei mahu ruokaa koko ajan😂 ja sit onki taas huono olo..
Toivottavasti tästä ei tarvii kärsiä kovin pitkään, muistelen että edellisessä raskaudessa joskus 13-14 viikolla alkoi helpottamaan…

Ei ois kannattanu aamusta riemuita ku ei ollu niin huono olo… tuli nyt alkuillasta ja aika pahana, joutuu ihan taistella ettei oksu tuu 😬 mulla on siis ihan joku oksentamisen pelko, ollu aina joten yritän sinnitellä viimiseen asti ettei tarvis oksentaa vaikka tieten se oloa helpottais 😵‍💫 ja tähän ei kyllä nyt syöminen auta niinku yleensä kun tää olo alko syömisen jälkeen. Söin välipalan ettei tulis huono olo mut sen jälkeen tuliki sit ihan kunnolla 😖

Ei ois kannattanu aamusta riemuita ku ei ollu niin huono olo… tuli nyt alkuillasta ja aika pahana, joutuu ihan taistella ettei oksu tuu 😬 mulla on siis ihan joku oksentamisen pelko, ollu aina joten yritän sinnitellä viimiseen asti ettei tarvis oksentaa vaikka tieten se oloa helpottais 😵‍💫 ja tähän ei kyllä nyt syöminen auta niinku yleensä kun tää olo alko syömisen jälkeen. Söin välipalan ettei tulis huono olo mut sen jälkeen tuliki sit ihan kunnolla 😖

Tuo pahoinvointi on tosi ilkeetä mutta toivottavasti aina välillä ees helpottaa! 🙏

Jouduin ottamaan kolme edellistä päivää sairaslomaa oksentamisen ja jatkuvan pahoinvoinnin vuoksi. Mutta tänään mullakin oli aamulla ihmeen virkee olo vaikka oli huonot unet takana eikä aamulla oksettanu. Vähän vaan yökötti mutta sain kuitenkin syötyä ja työpäivä meni ihan hyvin kun vaan muisti säännöllisesti syödä.

Nyt vaan stressaan sitä että jos pahoinvointi yhtä äkkiä loppui niin onko kaikki ihan hyvin 🙈 Ei ole hyvä milloinkaan, oli voimakkaita oireita tai ei 😅 vielä viikko varhaisultraan 🙄

Ennen:
lantio/selkä/vatsakipu (menkkamainen pakotus/juilinta)
levottomat jalat
TUNNE siitä, että jotain on erilailla kun ennen

Jälkeen:
lantio/selkä/vatsakipu (menkkamainen pakotus/juilinta)
levottomat jalat
rintojen ja nännien aristus/turvotus
Paleltaa tosi helposti
Väsymys ja vaihteleva unettomuus

Te jotka ootte raskausoireiden takia olleet saikulla niin mitä kautta olette saikkua saaneet? Neuvola/työterveys?
Minuakin kiinnostaa tämä. Meillä saa olla omalla ilmoituksella 7 päivää saikulla, ja niitä päiviä käytän parhaillaan. Olo on aivan hirveä. Oksennan ja nukun vaan, mikään ei maistu ja kaikki mahdollinen ällöttää.

Minuakin kiinnostaa tämä. Meillä saa olla omalla ilmoituksella 7 päivää saikulla, ja niitä päiviä käytän parhaillaan. Olo on aivan hirveä. Oksennan ja nukun vaan, mikään ei maistu ja kaikki mahdollinen ällöttää.
Mä oon asian tiimoilta parhaillaan työterveyteen yhteydessä. Toki mulla töiden puolesta kans paljon stressiä ja oli uupumusta jo ennen raskautta jotka liittyy tähän tämän hetkiseen tilanteeseen. Tänään oli soittoaika ja huomenna tunnin aika että meen vielä kasvotusten lääkärin kans jutteleen. Mulla on torstaina neuvolalääkäri mut oli niin kauhee edellinen kokemus etten siellä halua tätä selvittää ja seuraava neuvola on vasta 17.12. joten sinne on liian pitkä aika.

Työterveydessä sanoi että sairaslomaa voi kirjoittaa jos yhdessä katsotaan se tarpeelliseksi huomenna.

Meillä saa myös lähiesimies antaa muistaakseni 8 päivää sairaslomaa, jonka jälkeen lääkärintodistuksella voi jatkaa. Eli jos ei neuvolalääkärille pääse heti (hyvin todennäköisesti ei koska resurssit) niin sitten haettava työterveyden kautta. Jouduin myös olemaan muutaman päivän pois oksentelun vuoksi, jonka jälkeen helpotti sen verran että pääsin töihin. En tiedä jos tuo oksentelu palaa niin pitääkö hakea jo muutaman päivän jälkeen sairaslomaa työterveydestä vai lasketaanko tuo 8 päivää vaan yhtäjaksoiseen sairasteluun 🤔

Takaisin