Raskauskilot

Mulla rv 35+ ja painoa tullut +19 kg tähän mennessä :confused: Bmi oli normaali ennen raskautta. Olen joskus tiputtanut vajaa 30 kg (olin masentunut ja päästänyt itseni todella huonoon kuntoon) ja nyt pelottaa että meneekö rikki se mitä tuolloin isoimmillani painoin. Toisaalta mietin että jos se laihduttaminen silloin onnistui niin miksei nytkin ja toisaalta pelottaa että miten sitä sitten jaksaa treenata jos vauva valvottaa tms :eek:. Näiden helteiden ansiosta on kyllä ihan kiitettävät turvotukset päällä, että minäkin toivon että synnärille jäisi vähän enemmän kuin muutama kilo...:grin
 
Mini ja minä, ehkä se alkuun onkin hankalaa ja kannattaa varmaan antaa itselleenkin aikaa palautua synnyksen jälkeen eikä alkaa heti treenata täysillä. Hitaasti hyvä tulee. Mut mä uskon et kun pääsee vaunu lenkeille ja elimistö alkaa toimia normaalisti ajan kanssa ja imetys lisänä niin eiköhän se paino ala tippua automaattisesti ja turvotushan häviää sitten ajan kanssa. Minä olen kyllä siinä mielessä aika onnellisessa asemassa että näkyvää turvotusta ei ole tullut helteestä huolimatta, mikä on todella outoa koska yleensä minua on turvottanut jo pelkkä syöminen. Tai sit se turvotus on tossa perse/lantio/maha seudulla!! :)

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla ainakin lähti imetysaikana kiloja vähän likaakin kun en ikinä muistanut syödä (ei hyvä diabeetikolle). Huolehdin vaan siitä että lapsi saa maitonsa.
 
Mullakin on kertynyt painoa 39+3 tasan 20kg. Enää lopussa ei ole onneks noussut niin paljoa. Viime käynnillä oli tullut parissa viikossa vaan muutama sata grammaa. Toisaalta oon antanut itselleni luvan syödä herkkuja ja nauttia nyt raskaana ollessa. Lenkkeily on jäänyt hyvin vähäiseksi näiden helteiden takia, kun ei ole pystynyt ulos menemään ennen iltaa. Illalla myöhemmin taas on niin väsynyt, ettei enää jaksa lähteä mihinkään. Täytyy vaan sitten alkaa vauvan kanssa kärryttelee heti kun mahdollista. Pitänee ottaa ihan osaks päivärytmiä, jotta tulee liikuttua.. Luotan että myös imetys vie kiloja edes jonkin verran pois. Mä oon myös saanut karppaamalla aikoinaan hyvin kiloja pois ilman suurempia ponnisteluja ja aattelin kyllä siihen turvautua tälläkin kertaa. En toki ala siihen kovin tiukkapipoisesti, mutta silleen kevyesti ensin vähentämällä hiilareiden syöntiä ja lisäämällä kasvisten syömistä..
 
ALotta, mulla on ollut myös vastaavia huippuviikkoja Nyt tosiaan kokonaispainoa plussan puolelle vedetty reippaat 20 kiloa, enkä oo ikinä painanut näin paljon. Painan siis käytännössä nyt melkein yhtä paljon, kun lähes parimetrinen mieheni ja sepäs sitä naurattaa ja asiasta jaksaa vinoilla.

Mä oon kyllä niin päättänyt lyödä ällikällä eritoten tuon ukkoni ja pistän itteni parempaan kuosiin synnytyksen jälkeen kuin mitä olin ennen. Kesäkunto 2015, sinne tähdätään sitten sata lasissa ja hommaa kyllä riittää :p
 
Pari kiloa on täälläkin viikossa tullut. Sairaan siistii. Mut mulle iski se löllöturvotus kun nää helteet on mitä on. Jalat tursuu balleriinoista yli, kävellessä tuntee kuinka löllö jalkapöydällä ottaa vastaan, kädet kuin pallot jne. Mulla on pari vuotta ollut sama rannekoru kädessä, enkä ota sitä koskaan pois. No se on sellainen semi löysä, ranteen ja korun väliin saa normaalisti 3-4 sormea, mut nyt ei mene yhtään, pitää vissiin ottaa kohta pois ettei ala kiristää. Ihan hirveetä. En haluu enää ulkonäönkään takia mennä ulos, mutta kyl noi helteet on paras sisälläpitäjä..
 
Kuulostaa ihan hurjalle nuo Teidän turvotukset! Voi apua... :sad001 Olen siis erittäin onnekas kun en kärsi tuostakaan, ainakaan vielä. Kop kop!!
 
Mulla oli sillon viimeks neuvolassa käydessä noussut paino viikossa melkein kilon! Ja normaalisti tähän mennessä nousu on ollut 300-500g vk. Mut se lääkäri sano et sitä turvotusta voi olla vaikkei sitä näy.. koska en mä oo syöny yhtään enempää kun aiemminkaan ehkä just päin vastoin. Voi kauheeta.. huomenna ne helteet taas tulee ja just katoin netistä et lämpöennätys on nyt 32 ja jotain ja se menee ens viikolla ihan mikä päivä tahansa rikki! Mä oon jo niiin pirun kyllästyny!! :sad001

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Luojan kiitos ne helteet ovat ohi!!! :talk017 Eipä se kyllä tosin painonnousuun ainakaan mun kohdalla vaikuttanut, nyt oli tullut kahdessa viikossa 2,8kg...yht. jo +24kg :confused: Onneksi mullakin mies on melkein 2 metriä pitkä niin en vielä oo kuitenkaan sen ohi mennyt :grin Joka tapauksessa, on aivan jumalaisen ihanaa kun pääsee kävelylle silloin kun haluaa, eikä tarvitse lähteä aamulla ennen klo 7 ja usein silloinkin oli jo liian kuuma..huolimatta siitä että se käveleminen on ajoittain todella vaivaista ja joutuu supistusten ym. takia pysähtelemään jne. On tässä ainakin treenimotivaatio kasvanut kun ajattelee miten ihanalta se liikkuminen varmasti tuntuu ilman tätä jättiläispötsiä ja muita vaivoja! :grin
 
Muokattu viimeksi:
Täällä ei nyt oo ajantasaista tietoa raskauskiloista mut viikko sitten neuvolassa oli tullut 100 g kolmessa viikossa (yhteensä 15 kg rv 38 mennessä). Olin ihan superyllättynyt kun olen tän raskauden syönyt aika fiilispohjalta. Mut kyl odottaa et pääsis taas kunnon lenkeille koiran kanssa. Nyt on vaan niin väsy et puolen tunnin ja reilun kilsan lenkki on se mitä jaksaa. Ja toki toi maha hidastaa, ei ees kykene käveleen niin kovaa. Mut vaunulenkit kera koiran tai vauvan ja esikoisen kanssa tiputtanee raskauskilot. Oon kanssa aikanani tiputtanut 30 kiloa painoa pois niin ei hotsittaisi jäädä yli satakiloiseksi järkäleeksi. Oon onneksi naiseksi pitkä tapaus, mut siltikin :D Kovasti toivoin et paino ois jäänyt alle kolmilukuisen numeron, no onneksi ei nyt olla kuin pari kiloa yli.
 
Mulla kymmenestä raskauskilosta (joista neljä keräsin raskausviikoilla 35-39) jäi sairaalaan noin kuusi.
Toivottavasti lähtee loputkin nopeasti, ainakin turvotusta on vielä vähän, kun kihlasormus ei vieläkään mahdu takaisin sormeen. voi sitten alkaa tiputella niitä ennen raskautta kerättyjä liikakiloja.

Tosin nyt paussia kaikesta liikunnasta ainakin jokunen päivä, sektiohaavaa parannellaan ja ykkösasia on saada nahka kunnolla kiinni, läskit joutuu odottamaan.
 
mulla jäi kilot laitokselle :eek: niitä tuli noin yheksän kiloa, ja kun toissapäivänä (viikko synnytyksestä) muistin nousta vaa'alle, niin noi oli kaikki lähtenyt, ohhoh. mulla hidastui kesän aikana painonnousu ja itse asiassa putoskin pariin otteeseen kun noudatin melko tarkkaan radiruokavaliota.
 
Höh, vaaka näyttää edelleen vaan miinus 6kiloa ja synnytyksestä on jo yli kaks viikkoa :confused: Eikä ole edes turvotusta.. Toki mullon vasta nyt parin viikon jälkeen alkanut tuo alakerta parantumaan sen verran, että oon vasta kaks pientä kävelylenkkiä saanu tehtyä.. Nää pari viikkoa on hyvin pitkälti menny laiskotellen (ehkä vähän herkutellenkin :oops:), mutta oon nyt alkanut ottamaan itteä niskasta kiinni :)
 
Mulla menee kihlasormus sormeen! Turvotus siis kadonnut ja huomenna olisi kaksi viikkoa synnytyksestä. Kotivaaka on koko raskauden ajan näyttänyt 1-2kiloa vähemmän kuin neuvolanvaaka, mutta suunnilleen olisi noi raskauskilot nyt hävitetty. Paranisi tuo sektiohaava, niin pääsisi kunnolla liikkumaan. Pitää tänään haavahoidolla kysyä, kuinka paljon uskaltaa liikkua, ettei vaikuta haavan paranemiseen.
 
Heehaa, mulla tosiaan tuli raskauden aikana se 30 kiloa, synnärille jäi huimat 2 kiloa :oops: Maidonnousu ja sektio voivat kuulemma aiheuttaa turvotusta ja mun kroppahan sitten otti turvottamisen elämäntehtäväkseen, koska mun jalat paisui about kaksinkertaiseksi osastolla ollessa. Myös kasvot turposi, tai no mikä nyt ei turvonnut. Maha on röllikkä, sormet nakit ja varmaan hiuksiakin turvottaa.

Nyt kun maidot nousi, ni paino lähti laskuun, ihan niin kuin kätilö lupailikin. Sellainen puoli kiloa lähtee päivässä, mutta jalat.. Ei niitä enää edes tunnista jaloiksi. En tajua miten voi kerääntyä niin paljon nestettä ihmiseen. Kun jalkapöytää vähän painelee, siihen saa niin syvän kuopan, että siihen voisi kanamunan laittaa ja se pysyis paikallaan. Että sellasta täällä. Juhlin kun pääsee tosta pöhöstä eroon!

Erittäin mieltäylentävää, että paino tippui synnärillä 2 kiloa, kun vauva itsessään painoi 4,5 kiloa, lapsivettä oli ihan järettömän paljon ja kyllähän se istukkakin jotain painoi .. Perkele vaan niin. Otetaan koko rahalla sitten.:mad:
 
Sirriäinen, kyllä sullakin paino lähtee tippumaan, ihan varmasti. Minullakin oli esikoisen kohdalla ihan järkyttävät turvotukset sektion jälkeen. Kyllä ne siitä sitten laskivat ja sen myötä sitten myös paino.
 
Mulle tuli raskauden aikana about 28kg lisää ja niistä lähtenyt 13kg pois.. synnytyksestä siis huomenna kaks vkoa.. vielä olis 15 jäljellä.. vaunulenkille olis lähdettävä mut mitään ressiä en vielä meinannut ottaa näistä kiloista..

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top