Raskauskilot

Mulla on painon lasku pysähtynyt siihen -13kg ja pitäis alkaa lenkkeilee enemmänkin .. on kuitenkin se 15kg jäljellä lähtöpainoon ja siitäkin sais vielä lähteä.. pään säryt ja huippaukset ei vaan meinaa loppua.. 4vkoa lääkärin määräyksestä söin rautaa kun hemoglobiini laski 80 synnytyksen jälkeen.. en taida uskaltaa lopettaa ennen kuin on tarkistettu et on ok.
 
Hei, sori, oon näköjään täälläkin antanut negatiivisia arvioita vahingossa. Selaan nettiä tabletilla, niin painelen näköjään mitä sattuun! :O
 
Mä en taida mennä vaa-alle ennen kun näkyy et mahan röllykkä on hävinnyt. Tulee vaan paha mieli... edelleen painoa jäljellä 8 kg ja siis ylimääräistä senkin jälkeen vielä 10kg.. :/ Ja kun väsynyt ja stressaantunut niin tekee mieli syödä kaikkea "kakkaa" lohduksi iltaisin. Sit vielä mies alkanu syödä kans herkkuja kun lopetti tupakan polton. Hyvä et lopetti, mut nyt itse hankala olla ilman herkkuja kun toinenkin niitä syö. Prkl!!
 
Immala mun hemppari on 106 synnytyksen jälkeen ja sanottiin et vähintään kuukausi syötävä rautaa tai jälkitarkastukseen asti. Tosin se kivasti välillä ummettaa vaikka vatsaystävällisin tabletti käytössä.

Suklaa alkanut maistua taas, kaapissa on levy, jonka mies toi sairaalaan, hupee parin pala päivävauhtia... pitäskö syödä koko levy pois kiusaamasta niin ois siinä?
Paino jumittaa, mutta lenkille ei enää pääse, kun heti pihasta lähdettyä kimpussa on hirvikärpäsiä, yäk, yäk yäk!
 
Mulla paino tippu ekan parin viikon aikana tosi vauhdilla, sitten jumahti ja nyt on lähtenyt taas tippumaan silleen maltillisesti. Mä oon vähän sellanen, että kun en uskalla vielä urheilla ennen jälkitarkastusta niin en saa syömisiäkään kuriin...jotenkin on väsynyt ja löysä olo ilman liikuntaa, mistä seuraa herkuttelua ja sohvalla makoilua. Kävelylenkit ei vaan jotenkin riitä mulle, että saisin itseeni niskasta kiinni. Eikä tää jatkuva univelka varmaan myöskään auta asiaa..odotan ens viikon perjantaita ja jälkitarkastusta kun kuuta nousevaa. Jos sen jälkeen sitte... :D
 
mulla on kans tosi vetämätön olo ja kävelylle lähteminenkin monesti vaikeeta kun pitäis saada nukuttuakin.. mäkin ootan että jälkitarkastuksen jälkeen pääsis "oikean" liikunnan pariin, mutta jos toi yönukkuminen on samaa luokkaa ku nyt, ni en tiedä paljon sitä energiaa sit löytyy... :oops:
 
mä tässä edelleen odotan alkaako mun tanssitunnit maanantaina vai ei... kansalaisopiston ryhmästä puuttuu yksi, että tulisi alaraja täyteen ja jos ei maanantaina ole ilmiintynyt yhtä lisää on tän vuoden tanssit sit siinä :oops:

(ois ryhmät myös pe ja su, mutta viikonloppu... sotkee sit kaikki viikonloppusuunnitelmat ja ne on alkeita/alkeisjatko)
 
Toi on kyllä ihan totta, että jos unta ei saa enempää niin eihän se välttämättä se 'oikee' liikuntakaan lähde sujumaan. Saa varmaan ainakin tosissaan tehdä töitä, että pääsee alkuun ja pois tästä 'sumusta'. Mutta toistaseks roikun siinä toivossa, että sen avulla sais sitten vähän ainakin lisäenergiaa.

Luulen, että tää vetämättömyys johtuu kuitenkin unen puutteen lisäksi myös siitä liikunnan puutteesta. Mitä endorfiinejä ne ikinä onkaan, mitä siitä liikunnasta saa. Pelkkä kävely ei vaan tuo samanlaista fiilistä ja energiaa, vaikka kuinka kävelis ja kävelis...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Pidän peukkuja ALotta, että vielä ilmestyisi se yksi osanottaja että pääset tanssimaan :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Vajaa viikko karppausta ja lähtenyt 2,5 kiloa :D Mut se on varmasti sitä hiilaripöhöä mikä taas laskee.. Mutta kivaa kuitenkin :) Ihmeen helposti lähtenyt käyntiin, eikä kauheasti tee mieli mitään "kiellettyä". Virtaa on ku pienessä kylässä, maito näyttää paksummalta (tai sitten kuvittelen) ja sitä tulee enemmän, jne. Aikaahan tähän kuluu enemmän ku aiempaan ruokavalioon mutta on se sen arvoista. Paljon helpompaa nyt tokalla kerralla laittaa ruokavalio kuntoon, kun muutos ei ole niin suuri kun ekalla kerralla ja tietämystä on paaaljon enemmän ja osaa väistää ne karikot :) Mukavaa. Ja lenkki kulkee ja oon alkanut jumppaamaankin jo, onhan sektiosta jo reilu 3 viikkoa :D Ihan keppijumppaa siis, samaa mitä tein loppuraskaudestakin, että ei mitään himohullua reeniä. Eiköhän sen kropan saa takasin jossain vaiheessa.
 
Läski on ikuista tässäkin tapauksessa.. Reilu kuukausi synnytyksestä eikä paino ole tippunut mihinkään :sad001 Alkaa olla jo aika epätoivoinen olo. En oikeasti tiedä enää mitä tässä tekis.. :confused: Pitääkö alkaa kohta jo paastoamaan, prkl :mad:
 
Millier, Syötkö terveellisesti ja liikut paljon? Oikeesti vaatii aika kauan et joku perus kävely alkaa polttaa kaloreita, jos ei oo rankempaa liikuntaa. Mut kun se lähtee vauhtiin niin sit alkaa tapahtuakin. Älä lannistu! Perästä tullaan ja tsemppiä! Meillä astuu arki huomenna tai tänään ja ajattelin jättää herkut pois ja alkaa liikkua päivittäin kun mies lähtee töihin. Ei täälläkään ole paino pudonnut eikä makkarat hävinneet, takana tosin vasta reilut 2vk.
 
Hih. Mä aloin täyttämään kiloklubin ruokapäiväkirjaa en vielä laihdutus ajatuksella, mutta hyvä kokeilla paljon tulee mässäiltyä
 
Painoa lähti 11 kg, varmaan se mikä tulikin. Nyt on kyllä vaaratilanteita kun tekee suklaata ja herkkuja mieli koko ajan. Onneksi ollaa lenkkeilty melkein joka päivä. Uskalsin jo vähän hölkkää rattaiden vierellä. Jalat ja paikat kipeyty, mutta pitkästä aikaa urheilukipua. Tuntui kyllä hyvälle hölkkäillä, siitä oli jo 2 kk aikaa kun viimeksi kokeilin tosin juoksumatolla.

Säät on ainaki meidän puolella, ylös ja ulos. Viimeiset D - vitamiinit irti auringosta.
 
Äh, tekis jo mieli päästä omiin mittoihinsa. Mieluiten kaikkihetimullenyt-meiningillä.

Ruokahimot on iskeny ihan hiipien tässä viimesen viikon aikana. Ensimmäiset kolme viikkoa meni tosi hyvin, ei tehny edes mieli mitään epäterveellistä, mutta nyt tilanne onkin sitten toinen. Ja kun tähän yhtälöön lisätään se, ettei vielä voi alottaa normaaleja jumpparutiineja, niin katotaanpa mihin mittoihin tässä vielä päädytään...
 
Kyllä syön terveellisesti ja liikunkin, mutta teen vain noita vaunulenkkejä. Ja noissa lenkeissäkin on se huono puoli, että mulle iskee korviin ihan hirveä särky! :confused: Mihinkään jumppaan mulla ei ole oikeastaan mahdollisuutta, eikä yksin tulisi lähdettyäkään...paitsi jos tässä kotosalla jotain kokeillisi. Herkkulakossa oon nyt ollut jonkun aikaa ja napostelut/turhat välipalat oon myös jättäny.. Ennen ei tarvinu kuin ajatella laihtumista ja kilot karisi....huoh..
 
Millier, no eiköhän se ajan kanssa ala tuottaa tuloksia. :) Mä odotan et pääsen aloittamaan juoksemisen taas. Vaunujen kans ei mikään paras liikuntamuoto, mut jospa se isi antaisi äitille joskus omaa aikaa lähtee treenaamaan sitä taas sit kun on sen aika. Mä odotan sitä et kuin mun lenkit alkaa kulkee kun ei enää polta ja ennen poltin. :) Herkuista puheen ollen, mul on ihan kauheet himot nykysin suklaaseen!!! Voisin vetää joka päivä suklaata. Karkki saa olla ja muut mut suklaa, ah! :/
 
Näköjään paino lähti sitten nousemaan 2 kiloa muutamassa päivässä. Syynä kai herkut, ummetus ja peräpukamat. Kylläpä kiristää.. Apteekkiin matka käy, etsien ummetuslääkettä ja salvaa. Vessakäynti saattaisi helpottaa ja tiputtaa painoa :wink
 
Minulla on paino tippunut loppuraskaudesta -12kg ja -10kg sitten painosta ennenraskautta. Olen jatkanut ja jatkan varmastikin herkuttomalla linjalla. Sokeri ja valkoinen vehnä ei vaan enää maistu. Muutoin syön normaalisti ja säännöllisesti. Nyt imetysaikana olen yrittänyt kiinnittää huomiota hyvän rasvan saantiin syömällä avokadoja, lohta ja siemeniä.

Vaikka kilomäärä on paljon pienempi kuin ennen raskautta, olo on varsin löllömäinen, kun ei ole pitkään aikaan päässyt harrastamaan kunnon liikuntaa. Ensi viikolla ajattelin kevyesti kokeilla kuntosaliharjoittelua. Tavoitteena on, että vuodenvaihteeseen mennessä tippuisi vielä lihasmassaa lisäämällä 5-7kg.
 
Takaisin
Top