Raskauskilot

Nyt kun vähensin juodun veden määrän normaaliin, paino tippui sairaalassa 7 kiloa vajaan 3 päivän aikana. Et sillee. Kiva ku ne kätilöt ja terkat sitä vettä käski juomaan "ihan kevyesti voi juoda vaikka 4 litraa" ja minähän join ja näin siis ilmeisesti itse aiheutin pitkittyneen turvotuksen. No 10 kiloa siis karistettu 1,5 viikon aikana, et ihan jees.. Ja koko ajan nestettä lähtee enemmän kun mitä juon, joten suunta on oikea!
 
Mulla jäi laitokselle 6 kg, sittemmin pudonnut vielä 2 kg lisää, eli 5 kg vielä alkupainoon. Tosin nyt noi tissit on vähintään kilon per nenä, eli melko normipainossa ollaan. Kaikki normivaatteetkin menee, tisseistä junnaa osa ja tiukimmat farkut kyllä vähän puristaa mahalylleröä, mutta ei mee kyllä kauaa niin sekin on poissa.
Hurraa, mä palaudun!!! :)
 
Täällä jäi laitokselle 9kg, ja kaiken kaikkiaa painan sen verran vähemmin kun ennen raskautta, mieskin naureskellut että miten hymyilen kovin ku mahtuu sellasii vaatteita päälle mitkä ei ennen raskauttakaan mahtunut :D tosin viel ois puotettavaa -15kg mut katotaa millo lähtee, imetyksen aikaa en uskalla laihuttaa, mut yritän pitää huolta säännöllisestä liikkumisesta niin ulkoilun kun hyötyliikunnankin suhteen :)
 
Vaikka syön ku hevonen, ni paino putoaa edelleen 2 kilon päivävauhtia. Se meinaa sitä, et tänää on karkkipäivä!! Muuten, jäätelönhimo jäi synnärille.. 16 kiloa jälellä, tätä menoo nekin hävii viikossa :wink
 
Voi että, oon kade teille joilla paino tippuu noin nätisti! Täällä vaaka näyttää edelleen samaa -6kg eikä näytä tippuvan mihinkään.. :sad001 ja synnytyksestä on jo kolme viikkoa! Liikun enemmän, herkut on jääny vähemmälle ja samoin napostelut, mutta ei auta..huoh.. 12kiloa pitäis saada pois, taitaa olla mission impossible :mad:
 
Tänään uskaltauduin ekaa kertaa vaa'alle, ja 7 kiloa on näköjään lähteny nyt vähän yli viikko synnytyksen jälkeen. Eihän tässä sitten oo enää kun 15 kg jäljellä lähtöpainoon... :rolleyes:

Jotenki arvelinki, ettei mulla mitään kymmentä kiloo jää laitokselle, joten toi lukema ei aiheuttanu hengenahdistusta. Vatsa on kuitenki edelleen aika pallo ja jälkivuotoa tulee ihan kiitettävästi, joten ehkä tää tästä muutamassa viikossa tasottuu lisää. En jaksa panikoitua :)
 
Mä en uskalla edes kattoo kun päästään kotiin! :/ Ehkä jos odottaisi siihen asti et housut alkaa löpöttää? :D Musta tuntuu et nytkin kun makaan selälläni sängyssä niin maha painuu patjaan asti kuopalle. Ehkä sieltä on voinu jotain lähtee, ainakin tuo tuhiseva nyytti ♡

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Nyt on ilmeisesti nesteet saatu irti, 16 kiloa lähti että hujahti, 14 kiloa jäi itselle karistettavaksi. No olen onnellinen, kun ei tarvi kaikkia 30 kiloa laihduttamalla laihduttaa. Omat vaatteet alkaa jo sopimaan, tissit tosin jäätävän isot ja omia farkkuja en oo ees aatellut laittavani päälle, kun toi sektiohaava hiertyisi varmasti kipeäksi.. Eli äitiysfarkuilla oon mennyt, ei hierrä. Maha oli aika pitkään sellainen tyhjä reppu, mutta nyt on alkanut kursiutumaan kasaan.

En kuitenkaan (kauheasti) ala ressaamaan loppukiloista, koska vauvan ruokkiminen on tärkeintä. Ikävä lieveilmiö, kun oon vähän mustis kun kaupunki on täynnä kauniita hoikkia naisia ja mä oon tällänen röllykkä vielä ja kun mies tykkää hoikista naisista ja varmasti katseleekin niitä.. Mä en koe että olisin mustasukkaista sorttia, mutta nyt jotenkin ahdistaa. Ja muutenkin oon vähän nukkavierun oloinen kun ei jaksa pyntätä ollenkaan ni plääh. Eipä sinänsä tämä avautuminen tänne osioon kuulu, mutta laitoin kuitenkin.
 
Sirriäinen, mä huomasin kanssa loppuraskaudessa, että häiritsee jos mies tuijottelee muita. En yleensä oo mustasukkasta sorttia (saatan itekin kiinnittää miehen huomion johonkin nättiin naiseen), mutta se, että koin itteni valaaksi sen vatsan kanssa ei sopinu yhteen kevyesti pukeutuneiden tipsukoiden kanssa. Nyt alkaa onneks kelit viiletä, niin pitää muidenkin alkaa käyttää vaatteita :grin
 
Pettymys. Laitokselle jäi vaan 4kg, mut toisaalta tissit painaa varmaan 2kg kappale eli voi olla et painoo ois hävinnyt enemmänkin... mut noh. Se on vaan alettava liikkua ja syödä säännöllisesti. Vähän ruokailu välit meinaa venyä helposti liian pitkäksi kun tuntuu ettei muista syödä kun kerkeis ja sit iskee nälkä kun ei kerkee syödä.

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Suututtaa! Mistä tämä nyt johtuu, että paino on taas noussut?!? Juuri kun olen alkanut liikkua reilusti ja syödä oikein niin paino siitä vain nousee!! :mad:

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
August mulla myös paino nousussa. Luulen että kroppa keksi imetyksen vaativan taas lisäenergiaa, niin kaikki otetaan tiukkaan säilöön. Eiköhän se siitä tasoitu, syö terveellisesti ja liikkuu.
 
ja voisko pieni painonlisäys selittyä myös lihaksilla? Vauvan nostelu, kanniskelu ja hoitaminen on melkoista punttitreeniä, vaikka sitä ei tule ajateltua.

En kyllä muistanut käydä neuvolassa puntarissa, poika vaati kaiken huomion. Ehkä sit seuraavalla kerralla.
 
Hmm.. Tulipa tässä mieleen, että voisiko tuolla ummetuksella olla mitään tekemistä sen kans ettei paino tipu? o_O
 
Hmm. Vajaassa kolmessa viikossa on kadonnu 9 kg. Ei ihan niin paljon kun olisin toivonu, mutta minkäs teet :rolleyes: Kyllä ne loputkin katoaa aikataululla sitten joskus :grin

Mitäs liikuntamuotoja täällä on harrastettu? Mua himotuttais toi kuntopyörä, mutta ei tää alapää ehkä vielä satulaa kestä, vaikka tikit onkin jo sulaneet. Lisäks harmittaa hirveesti, että suurta intohimoani Zumbaa ei voi harrastaa vielä pitkään aikaan kun siinä tulee sitä hyppelyä niin paljon. Tosin ei tässä varmaan aikaakaan olis mihinkään suurempiin kuntoiluoperaatioihin.

Yhen vaunulenkin oon päivässä heittäny vauvan päiväunien aikaan, mutta muullon tekee kyllä mieli itekin nukkua jos vauvalle uni maittaa. Yöt kuitenkin sen verran katkonaisia.
 
Ihan normaalia, jos paino hetkellisesti nousee, kun alottaa painon pudotuksen. Valitin kana joskus samaa asiaa PT.lle, niin se sanoi, että enne kun rasvanpoltto lähtee kunnolla käyntiin voi paino hetkellisesti nousta, eli jos syö oikeen ja liikkuu, niin kyllä se siitä sit lähtee tippumaan. Mulla otettiin joskus 10 viikon painon seuranta, niin paino tippui 3 viikon jaksoissa. 2 viikkoon ei tapahtunut mitään, sit kolmannessa punnituksessa tippui 3-4 kiloa. Ja tää toistui koko 10 viikon ajan.

Voi mä niin odotan, jälki tarkastusta, jos saisin lääkäriltä luvan alottaa salitreenit ja juoksun ihan oikeasti! :-) siihen asti mennään kävelyllä ja kevyellä lihaskuntotreenillä.
 
Ummetus varmasti vaikuttaa painon junnaamiseen.
Liikuntamuotona täälläkin lenkkeily, ihan kävellen tunnin tai puolentoistatunnin lenkkiä joka päivä. Sektiosta reilu viikko kun lähin ekalle lenkille ja voin kertoo, että oli hidasta köpötystä eikä matkan pituuskaan montaa kilsaa ollut. Nyt menee taas perus 7 kilsan lenkkejä ihan suht reippaasti. Paino pysynyt ennallaan mutta maha vähän kiinteytynyt. Nyt aloitin taas karppauksen, joten jään odottelemaan tuloksia. Viimeksi lähti se 45 kiloa ilman liikuntaa, nyt olis tarkoitus päästä "vain" 20 kilosta eroon, tosin nyt ei niin radikaaliin dieettiin pysty imetyksen takia. Vaikkei herkkuja synnytyksen jälkeen niin ole kaivannutkaan, hiilarikoukku on iskenyt :sad001 Leipää, mehua, jugurttia... ärr. Pari viikkoa tulee olemaan melkomoista kärsimystä, kun totuttelee elämään ilman herkkuja ja leipiä :/
 
Mulla on vain pieniä lenkkejä takana. Alle kahta kilometriä per kerta, kun tekee kipeää jos pidemmälle yrittää ja aika hitaasti on lenkkeily lähtenyt käyntiin, kun sade sotki suunnitelmia useammankin kerran. Sektiohaava on ollut kipeä, tai siis enemmänkin lihakset siinä ympärillä. Mulla siis pystyviilto, jossa edelleen haavahoito menossa.

Pitäis alkaa kansalaisopiston itämainen tanssi, mutta taitaa mennä niin, ettei ala ryhmiä kuin kaksi, jollon ne olis pe ja su, ja niihin en lähde, kun vielä huonon päivän lisäksi yhdistetään ryhmät ja se sit vaan on liian helppoa ja hidasta mulle, luultavasti tässäkin kunnossa, en usko että kroppa on kuitenkaan liikeratoja unohtanut.

Zumba olis kiva ja olis yhdella seuralla pilatesta tarjolla, mutta taidan niiden kanssa odottaa ainakin jälkitarkastukseen, kun jotenkin huonosti osaa itse arvioida mitä liikuntaa voisi kokeilla.
 
Mä olen käyny nyt pariin kertaan ihan pidemmän lenkin tytön kanssa, mutta herkuttelu meinaa olla semihin sortuu päivittäin. En kyllä syö mitenkään älyttömiä, mutta joka päivä jotain.. Suklaapatukka yks päivä, jäätelöö toinen, karkkia napostelen illalla. Muuten kyllä koitan syödä ihan terveellisesti, mitä nyt välillä pitsaa ja ranskalaisiakin menee kun ei aina vaan jaksa tehdä ruokaa. :confused:Mut kait sitä voi vähän herkutellakin.. ? Okei no sit kun voi alkaa liikkua ihan oikeesti niin jätän herkut taas viikonlopuille niinkun ennenkin! :) Pari päivää sitten kävin vaa-alla ja -6kg. Eli kylläse siitä pikku hiljaa alkaa pudota. On se 6kg jo parempi kun ei mitään!!
 
Mä oon jotenkin on/off ruuan ja liikunnan suhteen.. Ollut aina. Sillon kun mulla on treenikausi, niin voisin liikkua vaikka joka päivä kuinka paljon vaan ja en syö mitään ylimääräistä edes juhlissa, muina aikoina pitää itsensä pakottaa ulos ja syön mitä sattuun. Voi kun osasi olla tuolta välistä!
 
Takaisin
Top