Raskausdiabetes

Hei mites, onko teillä tietoa, että pääseekö kaikki radilaiset jonkinmoiseen tarkempaan koko/painoarvioon? Erityisesti Helsingin käytännöt kiinnostavat..

Meillä RV 38 on painoultra. Vaikka ei hesassa asuta. Mutta ymmärsin,että on yleinen käytäntö kaikilla

Mulla oli esikoista odottaessa painoarvioultra rv37, en kylläkään Helsingistä minäkään.. Ja eipä tuo paikkaansa pitänyt, vaan arvio oli yli puoli kiloa enemmän tuolloin kun mitä tyttö oli syntyessään rv39..

Kalaäiti85. Parempi on jos arvio on yläkanttiin, mieluummin kuin liian vähän, niin osataan varautua. Itsellä meni n.1 kg alakanttiin ekaa odottaessa ja se aiheuttikin sitten ongelmia synnytyksessä. Vaikka ei ollutkaan ultralla tehty.vaikka eihän niihin ultra-arvioihinkaan kannata näköjään luottaa.

Ärsyttää tää itsehillinnän puute. Mulla radi on sitä laatua, että pysyy hyvin kontrollissa ruokavaliolla. Koholla olleet arvot olivat juurikin nuo aterianjälkeiset.. Mutta miksi oi miksi pitää silti jatkuvasti sortua syömään kaikkea "kiellettyä"... Aaaaargh.

On kyllä vaikeaa pitää arvot kurissa, jos mieskin syö kaikkea herkkua naaman edessä. Karkkeja ja sipsejä pystyn hyvin välttämään, mutta oi kuinka kaipaan Fazerin sinistä.. Tsemppiä vaan. Pari kuukautta jäljellä. :)

Joo tuommoiset ikäänkuin selkeät herkut on vielä "helpompi" välttää, mutta ihan vaan että pitäisi annoskoot kurissa ja höttöhiilarit pois lautaselta.. Tai olisi ostamatta iiiiihania tuoreita sämpylöitä:) ei saisi liikoja valittaa, kun kuitenkin ongelma, jonka itse pystyy pitämään kurissa..

Mimoza. Yks hyvä keittokirja on sellainen kuin diabeetikon keittiö, todella herkullisia reseptejä, vielä kun itsekin niitä saisi tehtyä :)

Pitääki lukasta se! Hauska ku reseptejä kaipailen ku enhä mä täällä vuodelevossaoo kokkailemassa :'DDDDD tiedättekö miten tekeekään mieli SUKLAATA!!! Armoton himo

Diabetesliiton sivuilta löytyy reseptiarkisto, jossa on otettu huomioon erityyppisten diabetesten diettivaatimuksia. Sukulaiset on arvostaneet, kun aika moni on tässä vuosien varrella kysellyt, mitä mulle voi tarjota. http://www.diabetes.fi/diabetestietoa/ruoka/kuukauden_resepti/reseptiarkisto Sivuilta löytyy myös kattavia hiilaritaulokoita ja muunto-ohjeita esim. sokerin vähentämiseen ruoanlaitossa...

Mä aattelin, että nyt kun kerran oli
mennyt niin hyvin sen kuukauden verran, että mäpä kokeilen nyt erilaisia aamupala, ja iltapalavaihtoehtoja... Joo oli virhe.. sokerit aivan sekasin ja mun oma olo kanssa ollut paljon huonompi
kun on ollut millon sokerit ylhäällä, millon alhaalla.. Vasta nyt 2 viikon jälkeen rupee arvot olemaan taas normaalit ja hyvät! Oi jessus mikä idiootti ihminen voi olla, kun rupee säätään tollain.. Noh tulipa sekin koettua, ei tartte kokeilla enää! Palasin siis takasin vanhaan kuvioon ja tällä mennään loppuun saakka vaikka kuinka sitte kyllästyttäis! :D

mä kokeilen vähä eriruokia.. mutta ei hirveesti arvoihin vaikuta paitsi just aikasemmin sanoin nii vaalee leipöä, sen jätin pois

Mulla näytti vaikuttavan jogurtti ja sitten mysli ainakin, joten ne hylkäsin nyt kyllä
loppuajaksi. Tosin vappuna, mulla kyllä meni överiksi siman, vappumunkkien ja grilliruuan kanssa. :D Iltasin kun rupesin räknämään, että söin vähän vähemmän niin heti oli aamupaasto koholla. Joten oon nyt suosiolla syönyt ns. aika tuhdin iltapalan. Munakkaan sienillä, leipä sekä vaihtoehtoisesti joku hedelmä/ kulhollinen marjoja.

Itsellä ei vieläkään ole tullut yhtään ylitystä. Ei edes yhtään raja-arvoa. Mutta olen huomannut, että mitä enemmän syön hiilihydraatteja iltapalalla, niin sitä parempi on aamun paastoarvo. :D Se oli ainoa, jossa oli rasituksessa ''vikaa'', samoin esikoista odottaessa se oli se, joka alkoi heitellä. Tietääpä nyt sitten, että iltapalaksi vaikka puuroa reilulla hunajalla, jos alkaa kohota. :)

Hei mites, onko teillä tietoa, että pääseekö kaikki radilaiset jonkinmoiseen tarkempaan koko/painoarvioon? Erityisesti Helsingin käytännöt kiinnostavat..

Itsellä oli esikoisesta se käsitys, että painoarvioon tulee lähete automaattisesti, jos on radi, mutta nyt ilmeisesti en itse ainakaan pääse, kun niin hyvin sokerit hallussa, ellei ala tulla heittelyä tai muuta syytä (esim. sf-mitta ala hälytellä). Käypähoidossa voisi olla mainintaa tästä, mutta nyt en jaksa katsella. :D

Mullakin kaikki ruuan jälkeiset arvot olleet tosi hyviä, pastaan kun ei koske niin turvallisin mielin voi syödä melkein mitä vaan. Paastoissa oli aikaisemmin tosi paljon ylityksiä, mutta nyt nekin on ollu kaikki alle raja-arvon. Tablettihoito on varmasti auttanut, mutta varmaan vielä enemmän toi myöhään syöty tuhti iltapala mistä te muutkin mainitsitte. Ongelmana vaan on se, että meinaa tulla kovin herkästi täysinäinen olo, mä en meinaa jaksaa syödä niin paljon kymmenen aikaan illalla kuin pitäis. o_O

itse olen ollut aika tiukalla ruokavaliolla. ruuan jälkeiset arvot on pysyneet alle 6.0.. mutta nyt kun tätä on jatkunut kauan. huomasin että iltapalan jälkeen arvot yhtäkkiä 8,7 ?? (ruisleipä ja lasi maitoa), vaikka olen syönyt joka ilta samalla tavalla.. Soitin sitten ihanalle diabeteshoitajalle, joka selvensi, että olen sitten päivän aikana syönyt liian vähän, minkä takia iltaan mennessä maksa puskee insuliinia kehoon, mikä ei sitten ole hyvä kun se insuliini tuotanto on kuitenkin haiman tehtävä... Eli ei kannata pitää liian tiukkaakaan diettiä.. nyt sitten olen käskystä ottanut iltapäivään yhden välipalan mukaan, toivotaan, että auttaa..

Takaisin