Raskausdiabetes

Itse olen siinä käsityksessä että stressihormonit heikentävät insuliinin tehoa kehossa. Ja itsehän sitten tunsin esikoista odottaessa tästä aivan kamalaa syyllisyyttä. Ja tietenkin stressiä. :banghead: Muistan niin hyvin, kun silloin tuntui, että kaikki oli väärin, mitä teki. Tälläkin kertaa välillä on tullut aivan perusteeton paniikki päälle, mutta onneksi olen siitä aina toipunut. :cat:

Toivoisin nyt kyllä kaikille radilaisille komplikaatiotonta (onko tuo sana? :D ) loppuraskautta!
 
Mulla on laskenu nyt viim. viikon aikana arvot ihan hirveesti vaikka oon syöny samalla tavalla ja enemmänkin. Myös herkkuja hiukan.. voisko olla jotain merkkiä synnytyksen lähestymisestä? :D mitä ihmettä tää on? Oon ihan ymmälläni ku saanu kamppailla tossa yhes vaihees ja nyt on enemmänki matalan puoleiset :O
 
Niin ja osaan samaistua siihen järkkyyn syyllisyyden tunteeseen jos arvot on ollu korkeat syömisen takia :/
 
Kumpi on haitallisempaa sikiölle, korkea paastoarvo vai korkea aterian jälkeinen ? Olen nyt saanut paasto arvon kohilleen, mutta iltapala arvot ovat korkeat.. Tai oikeastaan ne ovat korkeat jo ennen ruokailua, mistä tämä johtuu ?
 
Onks dul pitkä väli edellisestä ruoksilusta? Ootko juonu vettä tarpeeks? Viljaa edellisellä ruokailulla?
Soititko muuten sinne lääkärille?
Mulle sano perjantain lääkäri et yurha ottaa pilleriä kun arvot on menny yli vaan 2kertaa kahden viikon aikana ja en oo muistanu ottaa kun yhden pillerin.
 
Taitaa olla liian pitkä väli edellisestä ruokailusta. Uskoisin myös, että liian vähän hiilareita. Täytyy nyt katsoa mitä arvot ovat tänään kun lisäsin hieman hiilareita päivään. On ollut nimittäin ihan nollissa nekin. Vaikuttaako veden juominenkin paljon arvoihin ? Soitin perjantaina ja sain vielä kolmannenkin mielipiteen eli hänkin suositteli insuliinia iltaan, mutta antoi muutaman päivän armonaikaa, jotta voisin vielä tsempata arvot kuntoon. Mutta tämä hoitaja sanoi, ettei ne arvot vaikuta muuhun kuin vauvan kokoon ja harvoin kuulemma raskausdiabeetikkojen lapset joutuvat sokeritippaan syntymän jälkeen. Joten itsekin ihmettelen miksi tsempata ??
 
Takaisin
Top