Raskausdiabeettikkojen kokoontumisajot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
:sad001 Ja mä kun söin kanawokkia ja riisiä pikkusen liikaa, niin sokerit 9.2

Ei Ole Reilua!

Kyfifix: jatkossa kebabia ranskalaisilla ja pepsiä :grin Mulla nousis tosta varmasti kymppiin sokerit..! Kituutan syömällä parin tunnin välein pieniä annoksia ja nälkä jää. Kebab salaatilla ja vedellä, niin mulla pysyy oikein hyvissä sokerit. Mutta esim. pikkupizza 12 cm halkaisijalla nostaa heti arvot ylös.

no joo, tosi jännä o_O mä ku ajattelin et nyt ne pomppaa varmaan jonneki taivaisiin, et nyt tulee viimeistään se eka rajan ylitys mut ei..... ja sit toisilla noin pienestä!!! ei kyl oo reilua:Heartred

Mä luulen et mulla on alkanut stressi taas nostaa sokereita helpommin. Pojun leikkaus taas lähestyy ja mulla oli täs välillä hyvät sokerit, kun saatiin siitä aiheesta hetkeks hengähtää. Saa nähdä saanko minkälaista satikutia, kun on jo kaksi ylitystä tullut edellisestä ä-poli käynnistä ja vielä ehtii torstaihin mennessä tulla ylityksiä..

Tuntuu, ettei mitään kohta uskalla syödä ja koko ajan on nälkä.

Muokattu viimeksi:
Mulla ON koko ajan nälkä. Ruokanälkä, karkkinälkä, pullanälkä, sit välillä janottaa ja hei, sit vois taas syödä jotain. Sokereissa tähän mennessä yksi ylitys (oli 5.6 kun olis pitänyt olla 5.5). Lintsailen kyllä kun mittaukset antaa myöten.

Kyttään silti puntaria ja syön rahkaa niin että korvista tursuaa.

tuo nälkä on mahoton - täälläkin.. ei ees alussa ollu nälkä, mutta näin loppuvaiheessa tekis mieli syyä vaikka mitä, mut ku ei saa

Nälkä on kova. Mittaan nykyisin 2 x viikossa sokerit ja koska syön n.8 x päivässä (parin tunnin välein, kun muuten nousee). Vihkoon mahtuu 5 arvoa ja jos mulle jää kamala nälkä, syön tunnin päästä lisää ja sitä en merkkaa kun ei mahdu. Mun äiti väitti, että huijaan. Nooh, ehkä hiukan, mut en mä voi nälissäni olla..

Aamulla oli kurkku hieman kipeä, paastosokeri oli 4.4. Mä ajattelin, et nyt on varaa juoda mehua ja söin 2 dl puuroa voisilmällä ja kuumaa mustaherukkamehua ja alle tl hunajaa. Kohosi 7.1:een. Eli aikamoisesti mun pitää seurata mitä syön ja jos haluan mehua myöhemmin tänään, on mun juotava se silloin kun sokerit on alhaalla taikka sit kun en mittaa.

Hitto. Onko muilla näin?

nykyään pitää mitata kolmena päivänä viikossa paasto+kolme aterian jälkeistä... muroja kärsii vähän syyä (nousee sinne 7.0 pien annos)... vähän sokeroitua mehua/sokeritonta voi juua, mut ei mitään tuoremehuja tai tavan sokeroituja, mehuissa se 7g hh/100g on ihan hyvä luku

Tee ois fiksumpi vaihtoehto näin flunssaisena, mut mä tykkään niin mun tädin tekemästä kunnolla sokeroidusta mustaviinimarjamehusta :p No, itsepähän joudun kikkailemaan...

mulla ei ole vielä yhtään mikään nostanu mun sokereita ees lähelle 7... korkein arvo koko aikana on 6.5 :eek: ja sekin lounaan jälkeen kun söin jälkkäriks vadelmamunkin ja ruoan kanssa join 2 lasia appelsiini mehua....... ihan tyhmää, ettei edes mehua voi juoda!! tai eikai pari lasia voi niin paha olla, kun omatekemää vielä, vaikka nyt onki sokeria.... syähän ne oikeet diabeetikotkin sillon tällön :wink ja ei se huijaamista ole, kiertoreittiä kulkemista vain :wink

mulla on korkein 9,2 muistaakseni ja se tuli sellaisesta kuin 2,5-3 dl neljänviljanpuuroa (desimitalla mitattuna) ja yksi iso lasi mehua 3 dl. Pari muutakin yli ysin arvoa on, alkuvaiheessa sellainen kotitekoinen minipizza halkaisija n. 12 cm ja en syöny kokonaan + sellaista vissymehua niin silloin nousi ja kerran nousi mannapuurosta ja mansikoista.

Parhaimmat on varmaan kerran kun söin kebabin salaatilla ja sehän onkin hiilaritonta lähes. Appelsiinimehua en voisi edes kuvitella juovani. Jos tiedossa jotkut kakkukekkerit, en mittaile. Aluksi mittasin nekin ja sain ihan ok lukemat. Mut tosi herkästi on yli 7 mun arvot, mut olkoon kun on normaalirajoissa.

Mun haima vaan ei pelitä :(

Mulla valvominen nostaa sokereita, samoin mikään hiilaripitoinen aamulla. Iltaa kohden kärsii syödä vapaammin.

Mulla on nyt mittauksia viitenä päivänä viikossa, joista yksi on koko päivän sarja. Muut arvot vähän sieltä sun täältä, itse voin valita mitä mittaan. 14 päivän keskiarvo on mittarin mukaan 5.5, korkein arvo tais olla 7.2 ja matalin 3.9 (mikä on mulle jo kärttyarvo).

siis tosi tyhmää!!! että voikin noin herkästi nousta.... mulle neukku täti sano et pitäis 2-3 x vkossa mitata se 6 x pvässä, mut sit äitipolilla lääkäri sönkötti jotain aamun paastojen seuraamisesta, kun ne on niin "korkeita" (5.3).... mut ite oon sit mittaillu vähä sieltä sun täältä millon muistan/ehdin, ku ei ne vaan nouse...... tuntuu niin tyhmältä mittailla koko ajan ku periaatteessa ei ole mitään mitattavaa....

Mulla on tullut nyt jokunen hienoinen ylitys, tyyliin ennen ruokaa -arvo on ollut 5.6, kun pitäis oll 5.5. Ärsyttää! o_O

jenskuli: mikä ohje sulle on annettu, kuinka usein sun täytyy mitata? eikai se haittaa, jos joskus unohtuu, vai onko sulla lääkitys..? mäki unohtelen aika usein ja mittailen miten sattuu, kun pakkohan sitä on jotakin syödä oli ne arvot mitä tahansa....:wink

joka toinen päivä paastoarvo ja sit toinen mittaus tunti jonkun aterian jälkeen. Ei ole lääkitystä. Ei sen luulis haittaavan,jos unohtaa mitata. Ja mulla on muutenkin kaikki mittaukset jäänyt kauaksi raja-arvoista. :)

ei se mitään haittaa, onhan niitä arvoja siinä jo. Mä uskoisin, että ne arvot, jotka on ylittäneet sallitun rajan, oisi niitä tärkeimpiä mitata. Ainakin mulle on näin vinkkastu.

Takaisin