Raskausdiabeettikkojen kokoontumisajot

Mä olen edelleen kans koittanu mittailla vaikka arvot olleet hyvät riippumatta mitä syö. En oo ottanu syömisistä kauheesti paineita kun pikkunen ilmeisesti kuitenkin ihan normikokonen tällä hetkellä. Ja nousee mun paino kuitenkin vielä,vaikka mite söis.
 
samoin.... sillon tällön oon mittaillu, mut en oo jaksanu enää hirveesti kyttäillä... en oo saanu arvoja nousemaan millään ruoalla mitä syön, tosin namien jälkeen en oo mittaillu, mut enpä mä niitä nyt päivittäi vedäkään :)
 
Mähän vedin viikonloppuna ihan reilulla kädellä irtiksiä ja mittasin sokerit pari kertaa sen jälkeen. Korkeampi arvo oli 6.4, mistä vedin johtopäätöksen, että yöllä saa syödä mitä haluaa.

Mulla on tullut joitain ylityksiä, joten oon nyt diabetesklinikan kyttäyslistalla. Tosin edelleen suhtaudun skeptisesti mun mittaustapaani / mittariin. Enkä mä edes halua syödä yhtä paljon ja usein kuin virallisterveellisen ohjeen mukaan pitäisi. Helposti saattaa holahtaa aamupalan syöminen kymmeneen ja seuraavan kerran olla nälkä vasta illansuussa.
 
Ja mä taas saan ne nousemaan kahdesta ruisleivästä tai desistä makaronia ja 4 lihapullasta ja salaatista... Joten tasan ei käy onnenlahjat. Mun on syötävä 2 h välein pikkujuttuja, jottei kohoa. Ja tänään mulla on ollut ihan koko ajan kamala NÄLKÄ!
 
Mun ois pitäny olla vähä varovaisempi ja pystyä sanoon ei mun herkkuhimoille. Nyt se sitte kostautu ja sokerit kohoilee. Pissas oli tänään 4 plussaa, vaikka ollu hetkeen edes syöny mitään.. tiedä nyt taas mitä sitä uskaltaa suuhunsa laittaa.. ja pakko taas kotonaki tarkkailla noita..onneks ei nyt mitää lääkitystä kuitenkaa määränny, et ruokavaliohoidolla edelleen mennään. Jännä vaan kun kotiin päästessä sitte sokerit oliki jo taas tosi alhaalla (3,8) ja tunti sit syömisen jälkee 6,6.
 
Rahka pelkästään taitaa kuulua myös mun ruokavalioon tänään.
 
Mä niin vihaan rahkaa. En ehkä hetkeen syö sitä synnytyksen jälkeen.
 
Takaisin
Top