Raskausajan ruokahimot

Joulutorttu:happy090 parasta ku se on suoraan jääkaapista (pahaa kuumana ja sokeroituna) syön vaan sen hillotetun kohdan, sakarat menee ukolle:gen014

Terveellisiltä kuulostaa AadaEveliinan himot! :) Mulla ei ole mitää mielitekoja ilmestynyt. Makeeta ei edelleenkään tee mieli, päinvastoin tulee jopa vähän huono olo siitä. Vettä menee hurjat määrät, en ymmärrä minne se katoo kun en mitään ylettömiä määriä vessassakaan juokse :D Vettä teke kyllä mieli koko ajan. Jos liian vähän juo niin siitäkin tulee sellanen kokonaisvaltaisesti huono olo..

Mullakin tulee vettä lipitettyä melko paljon. Varsinkin koulussa on pakko olla juomapullo mukana. Puoli tuntia ehkä jaksaisin ilman ja sen jälkeen alkaa hiipiä päänsärky ellen käy juomassa. Kotona ei sitten tule juotua niin paljon, en tiedä onko täällä ilmanlaatu erilainen vai johtuuko se vain siitä että liikuskelen enemmän enkä vain istu tuntitolkulla. Tai sitten täällä tulee juotua teetä ja muita enemmän..:confused013

Mä vedän hedelmiä kaksin käsin, etenkin granny smithejä ja appelsiineja, kun niitä mieskin osaa kaupasta ostaa, mutta ihan kaikki mehukkaat ja raikkaat kelpaa... makeakin on alkanu taas maistua, mikä mun osalta tarkoittaa siis että otan aamulatteni välillä taas siirapilla(tosin aina joutuu painottamaan, että vain vähän, muuten monet laittaa enemmän siirappia kun espressoa, yäk) ja välillä syön palan tummaa suklaata... tarjottaessa olen pystyny taas syömään jopa synttärikakkua :) kirpeä ja hapan on maistunu koko ajan, mut nyt saatan laittaa hyppysellisen sokeriakin pakastepuolukoiden ja maustamattoman jogurtin sekaan. Eilen illalla oli älytön maitohimo, olisin voinu juoda litratolkulla, mut loppu kesken :D

Täällä mussutetaan satsumia ja klementiinejä. Appelsiinitkin kelpaisivat muuten, mutta en tykkää niiden kuorimisesta. Jos joku tarjoilisi ne suoraan kuorittuina ja lohkottuina, niin sitten kyllä. Glögiä voisi kanssa juoda vaikka koko ajan, varsinkin nyt kun on kurkku kipeä ja kuuma juoma auttaa. Siinä vaan on niin pirusti turhia kaloreita, että parempi jättää sillä herkuttelu vähemmälle. Raejuusto/rasvaton rahka + marjat + mehukeitto = namskis!

Mun himo numero yksi on broileri-caesarsalaatti. Mulla on töissä lähes päivittäin eväänä semmonen ja tuntuu, että sitä vois syödä vaikka kuinka paljon ja kuinka usein tahansa :) Toinen himo on joulutortut, just otin uunista pellillisen niitä. Nam nam :)

Mulla on ollut himon kohteina Oululainen jälkiuunipalat, jääkaappi kylmät porkkanat, appelsiini ja nyt uutena porkkanalaatikko. Liika makean ja rasvaisen syönti etoo. Vettä pitää saada ja paljon.

Näin täällä mennään. :grin

Toi on kyllä jännä, että ehkä ennakko-oletuksista huolimatta todella vähän tekee epäterveellistä tai karkkia mieli. Enemmän just jotain hedelmiä ja vihanneksia.

Ainoa ruokahimo, mikä mulla on ollut oli tuossa ensimmäisen kolmanneksen loppupuolella. Mun teki mieli ihan kauheasti naudanlihaa, mikään muu ei kelvannut (alkuraskaudesta kaikki liha yökötti). Yritin syödä kanaa kuten normaalisti, mutta eipä se miltään maistunut. Sitten parin viikon naudanlihan mutustelun jälkeen himo meni pois ja nyt on taas ihan normaali olo. Koko ajan ollut hemoglobiinikin normaali eli tiedä sitten mistä tuo tuli. Nyt taas maistuu kanakin hyvälle ja muutenkin ruoka maistuu.

Eilen oli ystäviä meillä syömässä ja tehtiin alkupalaks tulista lohichevicheä.. nam! eli tuo raaka kala on ollut alusta asti isoin himotuksen kohde. Medium paistettu vasikka maistui myös, tosin punainen liha täyttää mahan nopeasti niin ei pysty paljoa kerralla vetämään!
Mandariinit/satsumat menee täällä myös päivittäin muiden kirpsakoiden hedelmien kanssa :)

Nyt on erittäin kova sana hapankorput! Närästyskin on jälleen hellittänyt, niin pystyy moisia syömään :cool01 Äskenkin neljä hapankorppua piti syödä... Ja söisin toki vaikka paketin kerralla, mutta pakko rajoittaa :D

Jännä muuten pojista oli molemmissa raskauksissa alusta asti himo porkkanoihin! Tästä ei oo moista tullut.
On muuten mullaki alkanu iltasin nukkumaan mennessä vähän närästään. .yöh...tosin menee nukahtamalla ohi ettei viä paha

Olen normaalisti erittäin terveellistä ruokavaliota noudattava ihminen, mutta nyt....syön mitä tahansa mikä EI ole salaattia tms mitä normaalisti söin.. nyt uppoo roskaruoka! :D Ihan kamalaa. Painoa onneksi ei ole tullut vielä kuin 6 kg (rv 23) mutta tätä menoa ollaan aika pulskassa kunnossa maaliskuussa.

Porkkanat, satsumat, klementiinit ja joulutortut :Heartred kyllä nannakin uppoo etenkin salmiakkia tekee aina niin pirusti mieli ja kun otan yhden niin sit pitäis vaan saada lisää ja lisää... :rolleyes: mies aina takavarikoi ja piilottaa multa ne ihanat mustat herkut.

Mulla kanssa sattumat/klementiinit himon kohde,niitä menee reilusti viikon aikana.Ja maito on toinen.Aiemmin en oo hirveämmin tykän juoda kun puol lasia ruuan kans ja that`s It mut nyt menee pari lasia.

Oih noita joulutorttuja myös täällä himoitaan :D en oo vielä raaskinu tehdä tai ostaa kun tiedän ettei se jää siihen yhteen ;) kohta kohta....(nimim.+7kg jo tullut rv23, ja siis lähes 800g/vko siitä ku lähti nousuun :)

nyt on tehny pari päivää mieli salami-cheddar toasteja ja tänään on pakko käydä hakemassa kaupasta ainekset niihin kun en saa tätä himoa muuten pois päältä... :wink

Takaisin