Raskausajan ruokahimot

Mulla tekis mieli mäkkärin tuplajuustohampparia... Just sellanen oikein rasvanen ja ällön näköinenki! :love017

Himot on ihmeen hyvin pysyneet piilossa, ei ole mitään erityisen voimakkaita "PAKKO SAADA NYT HETI" -fiiliksiä ollut... Vielä :D
 
Nyt alkaa aamuisin taas espresso maistua, eli paluu normaaliin on lähellä. Lisäks ei enää heti okseta jos ei kahden tunnin välein laita jotain suuhunsa, vaan voi jo näköjään pitää taas ihan ihmisten ruokarytmiä sen pahemmin stressaamatta. Kyllä jotkut makeat/rasvaiset/einestuotteet saa jo hajullaan mut kiertämään ne kaukaa, mut enää en pelkää että julkisella paikalla yhtäkkiä lentäis... hedelmiä voisin syödä koko ajan, ja jogurttia. Lihaa en tarttis ollenkaan, hyh. Mut kuitenki pystyn taas syömään jos mies laittaa, sille kun on ollu aika vaikeaa tää kasviskausi...kun jauhelihan paistamisen hajukin on ollu totaalikiellettyä jos oon lähelläkään kotia...kauhea pirttihirmu oon :D mut kyllä se on ymmärtäny kun on nähny miten voin oikeesti niin pahoin...
 
pari viikkoo sitten vedin tomaatteja hullun kiilto silmissä mut nyt ku menin laittaa pari viipaletta leivän päälle ja haistoin ne ni meinas ykä lentää o_O
 
Mun makeanhimo on tehnyt paluun. Voisin vetää karkkia ja suklaata kaksin käsin. Lisäksi mielitekoina kaikki "kielletyt" ruuat, vielä puoli vuotta niin saa nautiskella noista mieliteoista:)


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Mä en saa vedettyä mitään karkkia tai suklaata tai jäätelöä tai muitakaan herkkuja alas. Ennen söin Irto karkkeja usein. Nyt tuntuu jo hampaissa et ei tee mieli. Mut makuaisti on jotenkin muuttunut kun kaikki ruoka tuntuu et ei maistu miltään vaik ihan normi mauste määrää käyttäis. Outoa.
Kiva kun iltalehdestä luin mitä muut maat kieltää raskaus ruuista. N7in olikse intia kieltää mausteet ja valkosipulin ym.. mä käytän joka päivä tuoreeltaa valkosipulia ruuissa mut onko se jotenkin kiellettyä. Täytyy kysästä terkalta.
 
Mun on koko raskauden tehnyt hirveesti mielia sushia ja himo vaan kasvaa.. Sushia ei tosiaan voi valitettavasti raskaana syödä :meh:
 
Mä olen kyllä vetänyt sushia. Ja tekee sitä usein paljonkin mieli. En pariin kuukauteen pystynyt syömään oikeen mitään lihaa mutta raaka kala maistui :) olen aiemmissakin raskauksissa syönyt. Esim. Japanissa raakaa kalaa suositellaan raskaana, leikin että olen sitten Japanilainen :wink
Itsellä ylipäänsä noihin ruokarajoituksiin aika oma näkemys. Tilastoja esim.kun tutkii ja olen neuvolastakin kysynyt, niin esim.tuorejuustosta tms ei ole raskaana olevat äidit sairastuneet juuri koskaan. Vanhat ihmiset vain silloin tällöin kun eivät tajua ruokien pilaantuneen.
Luotan henk koht omiin aisteihin näissä ruokahommeleissa
 
Mä olen ollu aika tarkka noiden kanssa, mutta eilen oli aivan pakko päästä sushille, niin mentiin sitten miehen kanssa hanko sushiin, kun niillä on aika hyvät ja mun kokeilemista tuoreimman oloiset raaka-aineet...toinen hyvä paikka missä muulloin usein käyn, on vähän jotenkin nuhjuisempi, niin siellä en nyt kyllä kävis. Tukholmassakin on yks paikka missä on super tuoretta, niin sinne sit ens kuussa ainakin... tuorejuustoja olen kullä vasta avattuina syönyt huoletta, siis näitä perus viola, bonjour yms...ja arnoldsin bagelin välissä oleva tuorejuusto on kuulemma pastöroitua kans, että joskus kireessä tulee sellainenkin otettua...
 
Mun ykköshimoja tällä hetkellä on Fazerina,lihariisipasteijat ja tulinen ruoka (etenkin intialainen).Myös viinirypäleet ja omenat on in.
 
Stadissa tulee yleensä käytyä sushilla vaan omien kulkureittien varrella, mutta täytyypä noita kokeilla, makki-makkin ohi on kyllä monesti tullu mentyä ja sitä fukua just joku kaverikin kehu... :) Tukholmassa teen joka kerta vaikka erikseen koukkauksen Söderiin, www.sambasushi.se ! Aina tuoretta, ihanaa, kauniisti koristeltuja sushipaloja ja sashimia, ja erikoisempiakin kaloja...

Yleensä tykkään tulisesta ruuasta, mut nyt ei uppoa ainakaan mikään raskas/rasvainen tulinen ruoka. Tai no mikään rasvainen ruoka ylipäätään. Ja mies kun lämmitti jotain lihistä mikrossa niin haju pisti syöksymään vessaan. Nyt on mun kotona ollessa totaalikiellettyjä tollaset eineshajut... Hedelmiä kuluu aika paljon.
 
Oij täytyykin joskus käydä tutustumassa tuohon Bulevardin mestaan! Ja tosiaan, hirvee nälkähän tässä tulee ku noita sivuja kattelee :grin
 
Käytän normaalisti aurajuustoa tosi paljon ja tää on ollut vähän vaikea paikka nyt. Tosin, Valion aurahan tehdään pastöroidusta. Olen sellaisissa ruoissa syönyt auraa, jossa ruoka on kypsennetty auran kera uunissa. Tuo 200 c tappaa pöpöt aika hyvin.

Eilen söin mysliä ja tuli heti ulos, samoin kävi aiemmin karpalokiisselin kanssa.
 
thaikuista: Hieman on mieli muuttunut ensimmäistä viestistä. Mutta hankalaa on yhä. Ei uppoa riisi, nuudeli, liha, chilit eikä varsinkaan yrtit. Ei mikään thai ruoka. Nyt ei kelpaa enää roskaruokakaan. Ei paahtoleipää, ei ranuja eikä ravintoloiden öljyiset eurooppalaiset annokset.. Pari vkoa elelty kunnon patongilla, salamilla juustolla ja vihanneksilla, muroilla ja hieman jogurtilla, jauhelihakeitolla ja oma tekoisella bolognesella joskus. Hedelmät kelpaa jotenkin omena aina. Voiko päästä kun palaan Suomeen on ensimmäinen himo karjalanpiirakat ja ruisleipä. Saa nähdä löytyykö enemmän syötävää kotimaasta vai jatkuuko sama linja. Viikkoja kohta 13.. Nyt ei jostain syystä puhelin anna muokata rivien välistä mutta piti kirjoittaa viikon päästä kun palaan :wink
 
Sama juttu. Himoitsen kaikkea suomalaista ruokaa. Mies on yrittänyt saada mua syömään saksalaista ruisleipää, mutta ei se ole yhtään sama. Haaveilen paahdetuista Vaasan ruispaloista, joiden päällä Oltermannia ja Felixin amerikkalaista voileipäkurkkua. Mä alan olemaan ihan kyllästynyt ranskalaisiin tuotteisiin. Mikä siinä on, että ranskalaiset valmistaa yli sataa eri juustoa, mutta suurin osa niistä maistuu samalle. Olisi niin ihanaa löytää jostain kunnon kermajuustoa. Ikävöin jopa Saarioisten jauhelihapizzaa vaikka en normaalisti sitä Suomessa syönytkään. Ajattelin leipoa itse noita karjalanpiirakoita, mutta mulle tulee nykyään aina huono olo paikallaan seisomisesta. Onneksi on Suomen loma edessä. Ajattelin, että menen silloin ruokakauppaan heti vaikka jo lentokentällä.
 
Onko jengillä tullut uudenlaisia himotuksia??! :)

Täällä nyt rv22+0 on IN:
Kaikki hapan ja kirpeä, kuten greippimehu, sitruuna, tyrni ja isoin villitys on Passionhedelmä!! Sitä pitää saada joka päivä nyt!
Mahtaakohan tällä olla C - vitamiinin puutosta näin syksyllä/alkutalvesta kun eikös nää kaikki sisällä paljon Ceetä.? Happamia sano kettu :D
 
Takaisin
Top