Raskausajan ruokahimot

Oi täytyykin kokeilla jotain uunipuuroa! Vaikkapa kauraryyneistä..lapsetkin varmaan tykkäis.

Mä oon kyllä vetänyt sushia ihan hyvällä omalla tunnolla aiemmatkin raskaudet, ja nyt raaka kala on lähes ainoa "liha" joka uppoaa. Vkonloppuna söin sushia :) Japanissa ym sushia jopa suositellaan raskaana. Mutta kukin tekee kuinka parhaaksi näkee ;)

Tuore leipä, nam. Normaalisti siis söisin lähinnä vain ruisleipää, mutta alkuvaiheessa se ei uponnut ollenkaan. Vain kunnon pullamössövaaleatleivät kävi. Nyt on suunta siltäkin osin taas kääntymässä, sillä nyt himoitsen reissumiestä.

Joo miulla myös alko tekee mieli kinkkua.. Semmosta vasta paistettua ja konjakkisinapilla nam! Mistähän sais tilattua kinkun tähä aikaa vuodesta.. :D

Muoks.. Tarkemmin ajateltuna kinkku +popcornisuklaa ois aika hyvä.. Eikun metsästämään ;D

Sent from my Nexus 5 using Vau Foorumi mobile app

Täälläkin tuli haudutettua satsi riisipuuroa, vaikka ennen oon visusti pitänyt siitä kiinni että sitä syödään vain jouluna :D

Voi ei joulukinkku! Täällä kans alkoi tehdä mieli! :P

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app

Olen välttänyt kohta vuoden verran viljatuotteita, valkoista sokeria ja lisäaineita (painoakin on lähtenyt samalla 17,4kg, eli suosittelen muillekin). Viime viikkoina olen himoinnut Fazerin karjalanpiirakoita ja irtokarkkia. Karjalanpiirakoita olen sortunut syömään, mutta irtokarkit olen (ainakin toistaiseksi) onnistunut jättämään kaupan hyllyyn. :) myös hedelmät ovat maistuneet tavallista enemmän.

Karjalanpiirakat on muuten yks mikä mulle on maistunut koko ajan! Kaikki muu vuorotellen tasasesti ällöttää mut piirakoita oon syönyt hyvällä halulla :P

Appelsiinit himottaa nyt. Pelkkä se kaunis oranssi väri saa veden herahtamaan kielelle. Tässä vaiheessa maistuu kyllä jo muukin ruoka. Kuvotusta on edelleen joka päivä, mutta se ei rajoita enää elämää.:happy093

Musta tuntuu että vois syyä vaikka 10kg kinkun yksinään sinapin kanssa :grin Kaupassa sinappia ostaessa ei pääse irti ajatuksesta et jos sitä vähä kinkkua ostas kaveriksi.. No ukko kun tämän himoni huomasi, osti sinappikinkku siivuja leivän päälle ja niitä yhressä syötii onnellisina :rolleyes:
Tänä aamuna heräsin ja sain päähän lihariisipasteijat ja kuola valuu, pakko kai niitä on tänään väkertää!

// edit! Ja nyt on massukka täynnä ite tehtyjä pasteijoita :3

Muokattu viimeksi:
Mulle on iskenyt ihan kauhea makeannälkä. Oon koko viikon syöny _joka_päivä_ karkkia, ja kaverina kamala morkkis. :( Pitäis vaan pitää ruokavälit lyhyenä ja syyä aina kunnon ruokaa, sillä mulla karkaa mopo ihan täysin noiden herkkujen suhteen jos verensokeri pääsee liian alas. Siitä tulee tosi paha pahoivointikin.

Mulle on tullut nyt viikolla11 ihan hirmu himo puoli raakoihin tomaateihin ja avomaan kurkut menee niin nopee alas... tosiaan ruoka himot on kyl joka päivä eri mut tomaateist ja kurkuist en luovu... ne on niin raikkaita ja makeita....
nyt kun muistelin niin viime raskauden alussa söin kilokaupalla porkkanoita.... ne oli silloin jotenkin niin makeita.

Asiasta poiketen;
Mä olin kans vuoden verran ilman hiilareita, sokrua ym.. niin ei mulla kun ehkä 2 kiloa lähtenyt vaikka kuntoilinkin samalla, miehellä lähti 8kiloa. Pidin kirjaa kuitenkin ruuasta et ei siinä pitänyt mitään vikaa olla. Mut olo oli ihan mahtava silloin, energinen ja iloinen ja taidettiin me olla koko poppoo vähän terveempiäkin olla. Jopa 4vuotiaan atooppinenihottumakin helpotti silloin. ollaan me jatkettu sitä mut on niitä hiilareita lisätty sopivasti jokaiseen arkeen. Lapset kuitenkin kasvuiässä tarvitsevat niitäkin... me ollaan sovittu että kerran kuussa mässäillään roskaruualla. Välillä lapset sanoo vaan et mä otan pitsan sijasta kana salaatin..

Omon, kasvissosekeittoa :P
Tuli esikoisellekki vissii uus lempiruoka :P
Vetäs kaks muumikulhollista vaan mun puoltoist vee XD

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Mulla tekee mieli hirveesti mäkki ruokaa, bonbon karkkeja, salmiakkia, lakua, makrilleja, pizzaa, lasagnea, maitoa ja nyt oli pakko ostaa cornflakes muroja! Ja leivän päälle pakko saada kurkkua, tomaattia ja salaattia.

Niin ja makeaa en juuri siedä. Oksettaa ajatus makeasta kiisselistä, suklaasta ja muusta äklö makeasta.

Sent from my SM-N9005 using Vau Foorumi mobile app

Miulla tuli mustikkapiirakka ylös vaikka en moneen viikkoon ole joutunut oksentamaan..

Sent from my Nexus 5 using Vau Foorumi mobile app

No ei syyä katkarapu nuudeleita... mä vedin himoissani 6 nektariinia ja 8 omppua... oon saanu juosta vessassa pisulla vähän väliä.

Takaisin