Raskausajan ruokahimot

Kyfi1936730

Silmät suurina ihmettelijä
Ajattelin perustaa tälle ihan oman ketjun. Nyt kun huomaan itsestänikin kehittyneen vkossa hyvin nirson ja himoavan "ihme juttuja"
thaikuista: täällä Thaimaassa hyvin on uponnut aina kaikki ruoka mutta nyt tuli stoppi. En keksi mitään mitä pysytyisin syömään riisin tai nuudelin kera. Tänään haistoin inkiväärin pitkästä aikaa ai että nyt se on suurin piirtein verivihollinen. Yök mikä lemu. Sitten taas ne ruoat mistä olen ennenkin pitänyt nyt niitä vasta himoitseekin. Täytetyt leivät ja patongit, suolaiset ranskalaiset. Voi kun saisi kunnon kotoisan jauheliha pihvin suoraan pannulta. Ja keitettyä tai uunissa kypsytettyä porsaanlihaa ja perunaa. Oi että! Ja valkosipulia sen kun haistaa niin vesi on kielellä. Harmi kyllä vaikka kuinka olisi vielä nälkä hiiren kokoisen annoksen jälkeen ruoka alkaa tökkimään ja pyörimään poskissa...
 
Himoitsin eilen viinirypäleitä vaikka olen niille allerginen. Oli ihan pakko vetää niitä vaikka huulia kirveli. :) Muuten ruokahimot on ollut vähissä. Enemmänkin on ollut sitä, että mitähän sitä saisi syötyä ilman yökkäilemistä.
 
Minulla alkoi tekemään eilen mieli muroja :D Ostin sitten kolmenlaisia muroja ja olen vetässyt niitä jo 3 lautasellista..

baguette: minulla myös vaikeuksia keksiä ruokia mitkä ei nouse välittömästi kurkkuun. Mandariinit, kana, maksamakkaraleipä ja karkit näyttää menevän muita paremmin alas. Täysjyvämurot oli myös aika hyvä..
 
Tomaattimaksamakkara (herkkumaksis ei tyydyttänyt), riisimurot sokerilla,kovat ja väkevät karkit joissa salmiakkijauhetta sisällä, Halvan lakumatto, täysmaitojuoma ja lihamakaroniloota on NIIIIIIIIN hyvää nyt kun sain tänään vihdoin tehtyä sitä aamupäivällä :) monta päivää siitä jo haaveilin :D ja mulle kelpaa ketsupiksi vain satunnaisia poikkeuksia lukuunottamatta Heinz ja se pitää säilyttää jääkaapissa -> olla ruoassa kylmää :D

Kunnon ruoasta tekisi älyttömästi myös mieli perunat voilla+leivitetty porsaan ulkofilee+valkosipulikermaviili -kastike, hyvin uunissa paistettu ja haudutettu (n.12h) porsaan liha ja perunat voilla+kalapihvit+kermaviili
 
Minulla on tehnyt järjestäen mieli kaikkea mitä kuvitella saattaa. Jos näen telkkarissa mainoksen, kuulen jonkun puhuvan jostain tietystä ruuasta tai jos vain tulee joku ruoka mieleen niin se on menoo.. himosta ei pääse ennen kuin sitä ruokaa on saanut :D ihan ensimmäinen himo oli jo heti hedelmöityksen jälkeen: maksamakkara (olen inhonnut sitä aina).. plussan jälkeen on ollut muikut, vohvelit, sipsit, suolapähkinät, suolakeksit, pizza ja eilen tuli himo niihin luukarkkeihin missä on toinen pää valkoinen ja toinen ruskea. no pitihän niitä sit saada :p
 
Minja,oi mikä lista!! Mulle ei o kauheesti ruoka maistunu, varsinkaan lämpimät ateriat tässä kuumuudessa ei uppoo. Mutta toi sun lista sai kuolan valuun :wink :p :grin
 
Mulla tekee tällä hetkellä mieli kaikkee kamalaa mättöruokaa o_O Siis pizzaa, hampparia, kebabia mitä normaalisti en kovinkaan usein syö... Yleensä töissä salaattieväät, niin nyt ei kauheesti houkuttele mikään vihree, höh.
 
mun tekee mieli hedelmiä :D kaupassa ku menee hedelmätiskille ni sitä huomaa lappaavansa niitä koriin vaikka ei mitään pitäny ostaa. Nam nam! Mietin kyllä ulkomaisten hedelmien turvallisuutta, mut eipä niistä ainakaan ole varoteltu. Omenat kyllä kuorin äsken. Mut persikan vain pesin. Persikassa parasta on juuri se karvainen kuori :P
 
Kauheita nää himotukset ku tuntee että ei oo mitää syötävää kunnes päähän tulee joku todella typerä ruoka idea :grin
En ikinä syö kalaa, sen hajukin sai mut kuvotuksen valtaan ennen, mut kas kummaa eilen halusin savulohta.. Ja sit piti ostaa kalleinta mitä sieltä kaupasta löyty :p
Ja kissan märkäruoka tuoksuu äärettömän hyvälle! Nyt kuitenkin ajattelin mennä ostamaan pottuja ja syödä ne voin kera :rolleyes:
 
Mulla on niin päin, että kaikki ruoka mistä yleensä pidän, ällöttää. Maitorahkaa, yök! Kananmunaa en voi edes ajatella (tulee paha olo jon nyt siitä kirjoittaessa!), tuhti liha ällöttää... Mieli tekee kaikkea tosi raikasta ja helposti alas menevää, hedelmillä ja smoothieilla mennään. Hedelmähimo on välillä kovakin. Ongelma vaan on, että on koko ajan nälkä ja heikko olo. Vähän hankalaa, kun ruoka ällöttäää.....
 
Sitä kyllä ihmettelen, että miksi se nälkä koko ajan vaivaa! Luin, että alkuraskaudessa energiantarve lisääntyy ehkä yhden hedelmän tai leipäpalan verran, mutta mulla on jatkuva nälkä..
 
Kyll niitä ulkolaisia hedelmiä voi syödä. Tai ite oon suosinu eurooppalaisia hedelmiä ja pessy, joskus kuorinu. Mulla yleensä hirvee tarve/halu/himo syödä hedelmiä ja se on ny kasvanu, ei niinkä himo vaan tarve. Ukko on ruvennu kantaa mulle hedelmiä jos/kun vähän känkkäränkkä :wink
 
kaikki edellä mainitut tänne ja heti! Luulisi täällä thaikuissa olevan hyviä hedelmiä mutta kyllä niitä suomen marketista löytyy enemmän. Saispa appelsiinia, persikkaa, nektariiniä, suomalaisia omenoita erilaisia meloneja kivettömiä viinirypäleitä täällä ei o noista kuin vesimelonia. Kaikki hedelmät täällä on paljon siemeniä, jauhoisia ja makeita tai kuivataneita. Tänään menty koko päivä pelkillä tousteilla, nakeilla ja ranuilla sekä pari jogurttia..
 
Kyfi19... mä varmaan lähtisin meneen, niin riippuvainen kun oon hedelmistä :wink avokaadokin menee hedelmästä. Porkkanaa uppoo ja välillä kurkkuakin aika määrä :)
 
Mua himottaa paahtoleipä ja kaakao! Mut tosin tiedän että kun sitä saan niin sitten siitä tulee ällötys.. Viime viikolla söin pelkkää muromysliä ja jugurttia ja nyt jo pelkkä ajatus niistä saa oksennuksen kurkkuun :/


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Onko kellään tehny mieli syyä mitään syötäväksi kelpaamatonta ? Vadelma-raparperisaippua ja semmonen värikäs lohenpyyntitahna tuoksui toosi hyvälle..

Sent from my Nexus 5 using Vau Foorumi mobile app
 
Taitaa olla ihan urbaanilegenda, kun jostai kuullut jonkun joskus himoinneen bensaa.. :O
 
Liljuska onneksi on meno Suomeen reilun kk päästä lupaan ostaa sitten marketista Niin paljon ruokaa etten kotia asti jaksa kantaa.. Leipää juustoja pakestemarjoja vihanneksia hedelmiä kunnon maitoa!
 
Muokattu viimeksi:
Minja: jossain addiktio-ohjelmassa joku nuori nainen joi säännöllisesti bensaa.. Ei tosin ollut raskaana. Mullanhimosta ja kaakelinhimosta olen joskus kuullut, mutta kai ne liittyy sitten joidenkin kivennäisaineiden puutokseen..

Sent from my Nexus 5 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top