Raskausajan ruokahimot

Karkki :p

Ja satsumat niinkuin myös joku aiemmin kirjoitteli tänne :grin

Onneksi ei mitään muita himoja ole liiemmälti ollu ja kaikki ruokakin maistuu. Hajuaisti on kyllä selkeästi herkistynyt mutta ei ole sekään aiheuttanut mitään yökkö-kohtauksia.
 
Tuo hajuaitin herkistyminen tuo kyllä uusia ulottuvuuksia. Minulla on muutenkin aika herkkä nokka, mutta nyt on jo alkanut tuntua ihan koiramaiselta. Joskus kokkaamisen jälkeen olen huomannut, kuinka eri sormiin on tarttunut eri ruoka-aineitten hajua. (Tonnikalasalaatin teon jälkeen luulin että kala peittää kaiken muun alleen, mutta varsiselleri ja tomaatti ja pistaasipähkinät, joita olin kuorinut mukaan, tuoksuivat myös.) Mutta ikävät hajut ne on mitä yleensä huomaa paremmin, koska niistä tulee huono olo. Liikennevaloihin jos pysähtyy tupakoivan autoilijan perään - siis autolla - niin selvä tupakan katku tulee nenään. Kaupassa käynti on epämiellyttävää, koska aina siellä lattioilla on jotain mikä lemuaa, on pilaantuneita vihanneksia, kanssaihmisten hajuista puhumattakaan... Joistakin naisista haistan että on menkat päällä. Tosi kiva sellastakin tietää... Toisaalta tästä on hyötyäkin, tunnistan nopeesti kun pojalla on tullut kakka vaippaan, huomaan jos jääkaapissa on jotain pilaantumassa, löydän lipaston alle piilotetun puoliksi syödyn meloninpalan (?!!) ennen kuin se ehtii homehtua sinne jne.

Kerrankin voi toivoa, että jokin aisti huonotuisi! Jos suunnittelisi tupakanpolton aloittamista, tässä olisi hyvä syy. Mutta kun en sunnittele niin pitää vain toivoa että tilanne normalisoituu pian. :-/
 
Toi hajuaisti juttu on omalla tavallaan tosi paha. Yksi päivä kaupassa rupesin käkömään kun edessä oleva mies haisi niin pahalta että teki pahaa mies siinä sitten koitti kuiskailla korvaan et lopeta nyt ja koita käyttäytyä, en siinä sitten voinut muuta kuin poistua jonosta koska en kyennyt lopettamaan automaattista refleksiä. Asiakaspalvelu työssä on välillä tekemistä juuri noiden ihmisten "omien" hajujen kanssa kun on oma hajuaisti parantunut niin paljon...
 
Arvatkaa kuka jemmas kaapin täyteen porkkanaa/kurkkua/kukkakaalia dippiaineksineen.? :D
Alkoi pikkasen himottaan ku kirjoititte niistä!

Mulla on tota koiramaisuutta ollu myös, tosin ollu aina aika herkkä hajuaisti, isäni on samanlainen.
Haistan ja maistan ruokailuvälineistä onko ne konepesty vai ei..tosi inhottavaa :/ eikä tätä siis tapahdu vain kotona vaan muuallakin. Pitäs olla viä hyvin pesevä kone ku Boschin ihan uus ostettiin tähän rempattuun taloon...pesen lasten astiat käsin pääosin ku ahdistaa myrkkyjen hajut :/
 
Jotenkin tuli sellanen olo et oonko ilkee kun jemmasin isännältä meijän satsumat :p mul on pari piiloa täällä kotona ja töissä :) nyt se ei voi syödä niitä ja mulle jää enemmän :rolleyes:
 
Nyt kun ei oo makea maistunut alkuraskaudessa niin nyt maistuis ällö makeat jätskit. Jota en yleensä syö. Mä tykkään syyä kurkkua ihan noin vain, nytkin kolme kurkkuu ostin tarjouksesta. Arvatkaa vaan kuka käy noitten syömisien jälkee pissillä usein.

Mut jos nään persimoita kaupas ni ne menee kyl makean himoon myös. Usein kotona kuuluukin äiti, oot taas syöny KAIKKI persimot. HEH...
 
Mulla on ollu raskaus aikana salmiakki ja laku semmoset mitä himoitten. Nyt kun ne kielettiin niin suklaa on seuraava mitä himoitsen päivittäin, mutta ei onneks ole saatavilla. :grin
 
Tänään läysin oikein unelmayhdistelmän: appelsiinipipari ja suklaakahvi! Nam!!:taunt014
Ja sit heti alko ottaa päähän kun ei vaan viitti syyä ku pari korkeintaan ettei sokerit pomppaa taas pilviin, prkl.:mad:
 
Oijoij, mistä saa appelsiinipipruja?:smiley-bounce012 itella ollu himona pipari ja siihen päälle juustoviipale:laughing002
 
Ei oo himottanu oikeesti mikään ku kipeenä. ..höh, tylsää!
Tai no sitruuna/inkivääriteellä ja hunajalla pääasiallisesti eläny pari viikkoa :grin hunajaa menny ihan sikana! Purkki menee alle viikossa :cool05
 
Mulla taas porkkana himo. Niinkuin aiemmissa raskauksissa. Tää himo tullu vaan vähä myöhemmin. Joka ilta tulee naposteltuu pari porkkanaa.. hmmm...
 
Oijoij, mistä saa appelsiinipipruja?:smiley-bounce012 itella ollu himona pipari ja siihen päälle juustoviipale:laughing002

Annas peppakakor vai miten se nyt kirjotetaankaan.. mut ihan marketin pipareita. :p niitten normipiparit on sellasessa punasessa paketissa ja nuo appelsiiniversiot oranssissa. Kannattaa ehottomasti kokeilla!
 
Leivoin sellasta viski-hedelmäkakkua kotikokin reseptillä mukaan reissuun. Se on myös tosi hyvää... :happy112 sain kyllä vaan yhen desin viskiä leipomista varten (reseptissä 3dl !), joten ei oo kakussa kuitenkaan promilleja.
 
Hyvin uppoo :P Graavilohta olis tehnyt mieli mutta ite en ala suolaan enkä niitä vakuumipaketteja nyt sit uskalla ostaa.. Nii ja homejuustoja tekis vielä mieli :)
 
Kyllä uppos, söin maltillisesti ja vähän kaikkea:smiley-bounce012 hirvee jano oli koko illan ja nukahdin jo ennen klo.22. Varmaan ruuansulatus vei kaikki voimat:whacky011
hieman harmitti kun ei kummankaan porukoilla ollu mitään alkoholitonta, muutaku vichy ja maito...olis pitäny ite ottaa omat juomat:):)
 
Takaisin
Top