Tuo hajuaitin herkistyminen tuo kyllä uusia ulottuvuuksia. Minulla on muutenkin aika herkkä nokka, mutta nyt on jo alkanut tuntua ihan koiramaiselta. Joskus kokkaamisen jälkeen olen huomannut, kuinka eri sormiin on tarttunut eri ruoka-aineitten hajua. (Tonnikalasalaatin teon jälkeen luulin että kala peittää kaiken muun alleen, mutta varsiselleri ja tomaatti ja pistaasipähkinät, joita olin kuorinut mukaan, tuoksuivat myös.) Mutta ikävät hajut ne on mitä yleensä huomaa paremmin, koska niistä tulee huono olo. Liikennevaloihin jos pysähtyy tupakoivan autoilijan perään - siis autolla - niin selvä tupakan katku tulee nenään. Kaupassa käynti on epämiellyttävää, koska aina siellä lattioilla on jotain mikä lemuaa, on pilaantuneita vihanneksia, kanssaihmisten hajuista puhumattakaan... Joistakin naisista haistan että on menkat päällä. Tosi kiva sellastakin tietää... Toisaalta tästä on hyötyäkin, tunnistan nopeesti kun pojalla on tullut kakka vaippaan, huomaan jos jääkaapissa on jotain pilaantumassa, löydän lipaston alle piilotetun puoliksi syödyn meloninpalan (?!!) ennen kuin se ehtii homehtua sinne jne.
Kerrankin voi toivoa, että jokin aisti huonotuisi! Jos suunnittelisi tupakanpolton aloittamista, tässä olisi hyvä syy. Mutta kun en sunnittele niin pitää vain toivoa että tilanne normalisoituu pian. :-/