Raskausajan ruokahimot

Tuli äsken vedettyä "vähä" lasagnea..huh huh mikä olo:violent4
Ei tehny yhtään mieli, mutta ensimmäisen haarukallisen jälkeen en voinu lopettaalaughing7 voipi hieman turvottaa illalla:silent
 
O-ouu...tänään menossa kakku-buffetiin jossa saa vetää niin paljon ku jaksaa! Sokerihumala here i come :D
TAHDON MUKAAN!!! :laughing005

Meinasi eilen oikein alkaa kiukuttamaan kaupassa, kun teki niin paljon mieli herkkuja! Otin jo ensin marja-rahka-pitkon, mutta kiltisti laitoin takaisin hyllyyn :grin ja karkki hyllynkin ohitin kiltisti, mutta kiukutti, kun teki niin paljon mieli kaikkea hyvää!
 
Saapa hyvät naurut kun näitä kirjotuksia lukee :laughing005 luin aluksi pitkästä aikaa noista raskausvaivoista kun juuri tässä sohvalla koitan parantaa omaa oloani. Töissä alkoi kauhea kipu, sitten tulin nälissään kotiin ja laiskuuttani laitoin pakastepizzan uuniin. No, tiiättehän te miten kävi...ajatus uunissa olevasta pizzasta kuvotti ja haju vaan pahensi asiaa! :sick006 mies aikoi kans laittaa uunimakkaraa kun tulee kotiin ja sen haju on kyllä vielä pahempi! Täytyy tuulettaa hyvin kun se tapahtuu :confused: kaikki herkku kyllä maistuu..en oo kertonut miehelle et oon tälläkin viikolla ostanut jotain makeaa joka päivä töihin..saa sitä sitten miettiä miksi on vähän sokerit koholla :rolleyes:
 
Kakku-gallerian buffako? On pitäny monesti mennä, mut jotain suolaista pitäis kuitenki syödä alle ettei tuu huono olo... kyseisen firman kakut on kyllä nameja!
 
tota, miksei täällä oo mitään tollasia kakku-gallerioita??? niin epistä :) no täytyy ruveta ite leipoo, muutenkin hirvee leipomis vimma taas päällä :) löysin just kinuskikissan sivuilta pari ihanaa kakkua mitkä aion jouluna tehdä (toisen aatoksi anoppilaan ja toisen joulupäiväksi omille vanhemmilleni) :p
 
Kakku-gallerian buffako? On pitäny monesti mennä, mut jotain suolaista pitäis kuitenki syödä alle ettei tuu huono olo... kyseisen firman kakut on kyllä nameja!

Juurikin se :) käytiin ystävien kanssa eka Stockalla salaattilounaalla ja siittä tuonne. Loppupeleissä ei meistä kukaan vetänyt mitään övereitä, syötiin ja maisteltiin siinä keskustelun lomassa ja läheskään kaikkea ei pystytty kolmistaan edes maistamaan! Mutta hyvää oli :) mainittakoon, että kaikki kolme vielä raskaana: lasketut ajat joulu/maalis/toukokuussa :wink
 
Minä kuljen päivittäin työmatkaani tuosta Fredan Kakkugallerian ohi ja monta kertaa olen kuolannut siinä ikkunan takana, mutta toistaiseksi vielä saanut himot pidettyä kurissa. Täytyy varmaan sitten vikan työpäivän kunniaksi käydä sieltä hankkimassa kakkupalat kotiin.
 
Kakku-galleria on kyllä ihan paras!! Oon pari kertaa käyny vetämässä mahan täyteen herkkuja... eka kerta oli "valitettava velvollisuus" kun piti miettiä minkälaisen hääkakun haluaisin, niin mentiin kaason kanssa vähän maistelee vaihtoehtoja. Maisteltiin kaikki varmaan läpi, mut jaettiin joka pala niin, et ei tarvinnu syyä ku muutama haarukallinen aina yhtä lajia.

Ninnuli, jos ei teillä päin oo sellasta, niin kokeile tällästä: Haet mistä tahansa leipomosta yhden palan kaikkia kakkulaatuja mitä niillä on mukaan, ja jaat palat puoliks tai kolmeen osaan. Sit vaan pannullinen kahvia ja mies tai kaveri /useempi kaveri jaoille. Ajattelin mennä tällä periaatteella käymään Järvenpään kulmakahvilassa miehen kanssa joku pv, siellä oli ihan mielettömän hyvän näkösiä leivonnaisia ja kakkupaloja! :p paras ois jättää reissu siihen kun vauvelit on syntyny, mut jos ei malta niin kai sitä insuliiniä pitää laittaa tupla-annos. ;-)

Tekee ihan kauheesti mieli kaikkee harkkuja!!! Oon ihan heikkona kaikkeen, mikä on maustettu appelsiinilla. Kaveri vinkkas et Annas -pipareita on myös appelsiinilla maustettuna, ja kävin heti hakemassa. Nyt yritän säännöstellä niin et söisin vaan yhen päivässä, ne kun tosiaan on ihan PARHAITA! toistaseks on onnistunu... :-D
 
Ai niin, piti sanoo vielä Mörri-Möykylle, että mee nyt ihmeessä sinne Kakku-galleriaan syömään se buffet! Mikään ei voita sitä sitä tunnetta kun tietää et siinä lasin takana on lisää kakkuja jos haluis ottaa sit kuitenkin vielä yhen... ;-D
nimim. ammattilaisherkuttelija
 
Ei oikeen ole tullut mitään ruokahimoa kunnolla raskauden aikana, mutta eilen sitten alkoi tekemään tosi paljon mieli omatekemää kanelipullaa :D (jotka ei sitten onnistuneet :sad001) ihmeen vähän on ollut mielitekoja.
 
Hmmm nyt maistunut avokado+pähkinät, niitä tullut päivittäin syötyä. Juustot myös, varsinkin Manchegoa tekee mieli jatkuvasti! Siihen vähän viikunahilloo päälle. ..nam :D punaviiniä tekee myös mieli kovasti, mutten ole maistiaista enempää viitsinyt ottaa.

Niin ja edelleen se ainainen raa-an kalan himotus...koitan joka viikolle saada jonkun kaverin lähteen sushi lounaalle kun niin hirvee pakotus. Tästä on tullut jo ihan pakkomielle :/
 
Mä himoitsin pari päivää sitte suklaata ja käytiinkin hakee karkkikaupasta pussillisen erillaisii suklaa herkkuja kolme tai neljä vedin nassuuni, niin kyllä alko ällöttää koko samperin suklaa. Semmoisii kohvehdeissa olevii suklaita. Hyi yök... mut oon leiponut mutakakkua kerran viikossa karppaajien tapaan.se on niin helppo tehdä kun ei kuin muutamaa ainetta tarvita. Se maistuu vasta seuraavana päivänä taivaalliselta. Täytyy tehdä sitä joulu tuliaisiksi kun käydään tervehtii sukulaisia.... nam. Mun leipomiset jää yleensä siihen kun reseptissä on liikaa eri ainesosia.
 
Oon huomannu että iltasin tekee hirveesti mieli mutustella jotain:p ihan sellasta pientä vaan, mutta taukoamatta:happy käytiin miehen kanssa ostamassa herkkuja punnitse&säästä kaupasta ja se oli virhe, ei menny kauaa ku pussi oli tyhjä...kokeilin pilkkoa hedelmiä yks iöta, mutta se ei vieny napostelun himoa pois samalla tavalla ku herkut. Jotain hyviä vinkkejä tähän?
 
Iltaiseen naposteluhimoon yleensä auttaa et syö päivän mittaan kunnolla joka aterialla, aamiaisesta lähtien. Jos jää joku ateria välistä tai välit venyy liian pitkiksi, niin illalla ei saa hetken rauhaa.. raskausaikana vielä ongelma pahenee. Mutta Nodde, minäkun joudun pistämään insuliiniä ja mittaamaan sokereita 14krt viikossa ja vahtimaan hiilareitten saantia ja ruokailuaikoja ja olemaan syömättä makeita.. niin sanoisin että jos sinulla on sokeriarvot reilassa niin anna mennä vaan ja herkuttele hyvällä omalla tunnolla nyt raskausaikana!! MItä siitä jos tulee 1-2kg enemmän tiputettavaa raskauden jälkeen? Joka tapauksessa kroppa kärsii tästä monella tapaa eikä kuitenkaan palaudu täysin ennalleen, tulee kaiken maailman vaivoja jne. niin pieni itsensä hemmottelu on ihan paikallaan!! :Heartred
 
Sokerirasitus edessä 12.12 jänskättää, oman isän puolella paljo diabetestä:confused: kiitos kuitenkin mammasmurffi positiivisesta ajattelusta:wink onhan tuo totta että jos nyt tulee muutama kilo extraa ni tuskin siihen maailma kaatuu:grin
 
En oo myöskään mikään leipojatyyppi, hyvin harvoin mitään teen vaikka ruokaa taas rakastan tehdä. Lasten takia oon parit pullataikinat vääntäny ja synttäreille kakkua, valmispiparitaikinasta tehtiin viime talvena ja nyt joku aika sit keksejä.

Mulla on kans tota iltanapostelua, pitäis tosiaan pitää vähän kirjaa ja huolta syömisistä...Aamupalaks vedän maitorahka-smoothien lähes joka aamu ja lounas n.12-aikaan, mut siitä eteenpäin menee usein aika epämääräiseks vaikka teenkin lähes joka päivä päivällisen+iltapalan koko perheelle. Tulee itse syötyä enempikin napostellen ja hutiloiden nuo loput ateriat ja ne sekoittuu välipaloihin...hankalaa!
 
Voi taivas, kävin lounaalla aasialaisessa ja ei voi muuta sanoa ku että NAM! aluks mua vähä pelotti miten reagoin "hajuihin" , mutta kanapallerot oli ihan törkeen hyviä:smiley-bounce012 eilen illalla pilkoin vihanneksia ja dippasin niitä maustettuun kermaviiliin ja se vei tod. hyvin pois napostelun himon:gen014
 
Takaisin
Top