Raskausajan kivut ja säryt

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nliee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Wuuu, sain sit päähäni tänään että käyn kävelyllä.. joka sit n. 2 km oli yhteensä... Ei hyvänen aika sentään miten oli se loppumatka kun ois jossain keskellä siperiaa ollu ja katellu että missä se määränpää on.. Siiis sit ku viimeinkin pääs istumaan ni tuli sellanen olo että nojeps tähän mä jään koska ellei joku mua tästä nosta ylös ni en muute omin voimin pääsekään :D nyt on olo ku ois jääny rekan alle ja tekis mieli valua jonnekkin lattialle ku mato..

mää kävelin lauantaina pariin otteeseen n. 0,5km matkan suht reippaasti (menin bussipysäkille) ja supistelut alko kyl melkein heti ku ovesta ulos astuin. onneks mulla ei oo vielä ollu kivuliaita noi supparit, mut aika ikävältä kyllä tuntuu!
Hassua taas kyl sinänsä, et töissä lasten kanssa touhuaminen ei oo mikään ongelma ja toistaiseksi oon jopa päässyt lattialta istumasta ylös! :D

2,5 vk pärähti saikkua. Ei muutoksia kohdunsuulla mut lääkäri sano et vielä ei sais tulla pariakymmentä ees vähän kipeetä supistusta päivässä niinku tänään ollu.

Mulla kävely ei toistaseks tee enää suppareita, toisin kun joskus 4vkoa sitten, mutta selkä väsyy tosi helposti. Uiminen vaan on niin jees! :) jos pääsette uimaan niin koittakaa ihmeessä.

mää en oo kokeillu ees mahtuuko mun uikkarit enää päälle... :D toki ois mulla bikinitkin, jokka päällä vois mennä uimaan.
mun on siis pitäny about 3kk mennä uimaan, mut en oo saanu aikaseks. :D

Mua huvittaa toi bikinit päällä meno.. näyttäs niin hassulta ku masu pojottaa siinä välissä :D ja no kohta se uiminenkin on vissii kiellettyä jos limatulppa irtoo..

Mäki saisin työnantajan kustantamana käyjä ilmatteeks uimas mut ei taija mahtuu uimapuku päälle. Eikä taira muilta harrastuksilta keritä. Jos sitte synnytyksen jäljeen, pääsis raskauskiloista äkkii eroon ;)

Mä oon käyny uimassa, mukavaa liikuntaa kyllä. Mutta mistä sen tietää irtooko limatulppa/onko irronnu? On nimittäin uus asia,kukaan ei oo koskaan puhunu. Kävin kans tänää koiran kans 2,5km lenkillä rauhallisesti tosin meni ja loppumatka tuntu ku paikat repeis lantiosta alaspäin..

Ihan kamala yö takana... :( Ei vissiin se eilinen kävelylenkki ollu hyvä idea yhtään.. :( meni koko yö ihan pyöriessä ja koski selkään ja vatsaan ja lonkkiin ja kylkiin joka puolelle.. vessassakkin tuli juostua ihan järkyttävä määrä.. Illalla oli viel ennen nukkumaan menoa tosi huono olo ihan kun oksennus ois ollu tulossa.. mikähän sekin oli :o piti tosissaan nieleskellä että ei tarvinnu lähter yökölle..
Tänään ois se pelkopoliaika muutaman tunnin päästä.. plaaah silmät ristissä ja fiilis ihan surkee jo valmiiks.

Voi hitto miten teillä nuo lenkit tuottaa tuskaa :/ mie kävin eile omaan tahtiin tiipertämäs noin 3kilsaa ja ainoastaan selkään vähäsen sattu niiku joka maanantai ku vklopun jälkee painaa ekan työpäivän läpi. Seki helpotti ku viis minsaa makas selällää ku kotia pääs. Illasta tiipersin vielä yhen koiran kaa mettäs yli tunnin eikä enää koskenu mihikään.

Ei mullekkaan mahtunu uimapuku päälle, ostin tommosen halpiksen nyt tätä raskautta ajatellen, saapi sen säästää vaikka mahdollista seuraavaa kertaa varten :) ja mä ainakin aion käydä just niin kauan kun kielletään ihan tosissaan, en jaksa ny miettiä että koska irtoilee limatulpat yms. :D se on vaan niin hyvää liikuntaa ja lähtee aamu ihanasti käyntiin kun löydät ittes uimasta jo ennen 7.

Käytiin äsken kaverin kanssa muutaman kilsan lenkillä ja pitkästä aikaa laitoin tukivyön. Oli tosi hyvä kävellä eikä koske selkään yhtään niin paljoo kun esim. eilen lenkin jälkeen :)

Mun pitää kyl testata tuo tukivyä ulkoillessa.. mietin jo että jos kävis tänäänki tai huomeenna pienen lenkin kävelemässä. :) on vaan tuol ulkona niin ihana ilma..

Mäki haluaisin kokeilla uimista, mut mua ällöttää uimahallit jotenki :D Ja en haluais mennä mahani kanssa nakuilemaan muitten kyylättäväks pukkariin / suihkutiloihin... Eikä oo ainakaan yläosaa joka mahtuis päälle, ja jotenki kuvittelisin, että koko uikkari ei tue tissejä tarpeeks, enkä haluu roikottaa niitä yh... Suuret on ongelmat :grin

Mä käytän aina jumpas ja lenkillä tukivyötä eikä ota selkään yhtään kipeetä. Tänään onki toisen jumpan vika tunti, sit alkaa joululoma :/ pitää varmaan lenkkeillä sit ahkerasti joulukuun ajan. Toinen jumppa alottaa joululoman parin vkon päästä. Mä oon viim 5v käyttäny kaarituellista uimapukuu enkä muuta suostu enää käyttään, kaikista paras isorintaselle, ko tukee kunnolla

Tänään on menny päivä melkeinpä makoillessa. Pieniä juttuja tein kotona: tiskasin vähän, viikkasin vaatteita kaappiin, neuloin ja valkasin koneessa yhen maton. Todella rauhallisesti on pitäny ottaa ku herkästi alkaa supistelemaan.. Eilen supisteli koko päivän aamusta iltaan ja yölläkin heräsin pariin otteeseen. Jospa tää tästä ku ottaa oikein rauhallisesti. Tällä hetkellä ei kyllä rehellisesti sanottuna tunnu et la ois vasta helmikuussa mut niin se vaan on uskottava. Voi ku ei ihan koko loppuaikaa tartteis sohvalla maata supistusten takia..

Hittovie.. pitäskö tässä kohta huolestua.. 2 yötä jo mennyt aivan tosi surkeasti.. eilis illalla ajattelin että hyvinhän tää ny menee ku on ottanu rennosti.. mut ei vaa heräsin jossai välissä ja oli kipeetä ja oikein repi tonne kohdunsuulle.. ja selälleen ei voinut mennä ollenkaan ku alko supistamaan heti.. sit kyljellään oli hankala olla ja sit vauvaki sai jonkun sekokohtauksen ku alko pitää ihan järkkyä metakkaa ja sitä aikani tunnustellessa alko jo tosiaan väsyttää.. pyörin sit aikani kunnes nukahdin.. aamummasta sit pystyin jo kääntymään selälleni mut masu on ihan arka ja ja äsken ku aivastin kahdesti niin sattu molemmilla kerroilla mahaan.. mitä tää nyt on?? Neuvola-aika olis perjantaina... liekköhän siellä avaisi suunsa tästä sit..

Takaisin