Raskausajan kivut ja säryt

Miulla ne supparit mitkä ollu kipeitä on tuntunu mahan kovettumisena ja kovana kiristyksenä sekä alaselässä menkkajomotuksena + tulee alapäähän semmosta paineen tunnetta et supistus selvästi työntää vauvaa alaspäin ja se tuntuu toodella epämiellyttävältä. Nyt mulla ei oo onneks ollu noita kipeitä supistuksia! Mulla tosin ne kipeet supistukset ollu niin kipeitä et ajaneet liikkumaan.
 
Heh saapi sit nähä Nakero ollaanko samaan aikaan synnärillä, millon siulla on la? Kiva et on joku muukin joensuusta ku tuntuu et monet on just tampereelta tai turusta tai jostain pk-seudulta. :) täällähän mie tälläkin hetkellä Tikkamäellä pötköttelen vuodelevossa 3C:llä, on ainaki osa hoitajista tullu tutuiksi ku melkein viikon kohta ollu. :D
 
Jep, harvoja mammoja miekään oon nähny liikkeellä ylipäätään Joensuussa! :eek: LA on 26.2. ja meillä perheessä on kaikki keskosia, niin voipi olla että olen siellä osastolla itsekin aikasemmin kuin laskettuna päivänä. :rolleyes: mutta sen näköö sitte :D tälleen aamupalan jälkeen tuntuu muuten taas sille että joku poraa kohta navan läpi itsensä, mutta pitää vaan nyt olla mahdollisimman rauhassa. :)
 
Heh saapi sit nähä Nakero ollaanko samaan aikaan synnärillä, millon siulla on la? Kiva et on joku muukin joensuusta ku tuntuu et monet on just tampereelta tai turusta tai jostain pk-seudulta. :) täällähän mie tälläkin hetkellä Tikkamäellä pötköttelen vuodelevossa 3C:llä, on ainaki osa hoitajista tullu tutuiksi ku melkein viikon kohta ollu. :D
Täälläkin yks joensuulainen! Ei meitä taidan muita ollakaan :D
 
Ai kiva vielä löyty joku joensuulainen! :) Miulla la 29.2. ja jos nyt jo kerran miulla kanava lyhentyny n 2 cm:iin ja kohdunsuu pehmeä + sormelle auki nii tuskin mulla yli menee. Esikoinenki meinas tulla muistaakseni rv 34 tienoilla ja silloinkin sain estolääkettä ja kortisonit mut en joutunu olemaan osastolla ku 5 pv. Mut hauskaa et jotain joensuulaisia löyty tästäkin ryhmästä! Jos halukkuutta löytyy nii voishan sitä joskus vaik jotku kahvit keitellä porukassa ja valitella näitä loppuraskauden vaivoja :D
 
MPOP oi miten hyvä idea :D mie en fb:tä käytä, mut jos muulla konstilla sais yhteyden luotua niin olis kiva :) heippa Mamuli, kiva että meitä onkin useampi :D
 
Voi onneks sain vielä unen päästä kiinni.. nyt tuntuu vähän karulta eihän poika nyt astmalleen ja flunssalleen mitään voi.. :/ oon kyl niin hirviö väsyneenä että ihan pelottaa vauva-aika. Jospa sitä saa sit jtn hormoonihöyry energiaa. Höpisen nyt ihan väärässä ketjussakin aiheen vierestä :D padapimm jos heräilis
 
Nakero ja Mamuli, mie yritän luoda jonku yksityisen ryhmäkeskustelun nii voi sit sitä kautta vaihtaa yhteystietoja ja sopia jotain tapaamista. :)
 
Puuh.. päivä kaupungilla oli ehkä surkein idea ikinä. Mutta löysinpä sentään kaiken mitä lähdin etsimään. Masukki tykkäis että loppuilta menee sohvalla. :confused: -mamma-
 
Ton synnytystapa-arvion jälkeen on supistellu koko päivän vähän väliä ja häpyluu on ihan kauheen kipee.. konttaaminen on mahdotonta.. siis esim sänkyyn nouseminen ja konttausasennossa liikkuminen sängyssä on niin kamalaa että ei oo järkee..
 
Onko muilla ollu jalkeilla olon jälkeen paineen tunnetta alapäässä? Mulla on koko ajan nyt tän päiväisten pienten liikkumisten ja istumisten jälkeen semmosta painetta tuolla persuksissa :D tuntuu ku siellä ois jotain. Tai onhan siellä tietysti vauvan pää mut tunnetteko te muut semmosta? Samalla selkään vähän jomottaa menkkamaisesti. Tää ei helpota ollenkaan vaik menis makuulle. Vauva vielä pyörittelee päätä ja puskee kunnolla tonne alas ja seki vihloo niin hemmetisti! Välillä pelkään et kohta varmaan poksahtaa kalvot rikki ku niin kovasti vihlasee :D ja jos tunnette semmosta painetta niin helpottaako se teillä kun käytte makuulle?
 
Mulla on tota samaa ollu jonkun aikaa. Etenkin aamusin ja sängystä noustessa tuntuu et ei voi kävellä kunnolla kun painaa tonne alakertaan. Sit jos vauva on viekkaalla tuulella niin AUTS kun se työntää päätään vielä enemmän ulos päin niin sattuu. Ja sit eilen oli kans sitä menkkamaista tunnetta ja persuuksien puolella ihan tuntu se paine. Mulla ku meen kylelleen makaamaan ni helpottaa.
 
Okei, mua vaan ärsyttää ku tää ei vaan helpota sit ollenkaa, tää on ollu varmaa jostain iltapv klo 2 saakka ku ekan kerran kävin istumassa tuolla aulassa n. 20 min päiväkahviaikaan eikä tää oo oikein miksikään menny. Kätilöltä kysyin mut ku tää ei oo silleen mitenkään aaltomaista nii seuraillaan ku en mie näitä kuitenkaan supistuksiksi miellä. Epämiellyttävää tää vaan on!
 
Miulla menee pääosin ohi kun otan magnesiumin & panadolin ja käyn kyljelleni, mutta jouluaattona ei nekään auttanu. Sithän annoinkin jo ylen kun oli yksinkertasesti paha olo ja kipua joka puolella. Sepä sitten avaskin "lukon".
 
Nyt tässä noin tunnin verran olen yrittänyt löytää asentoa missä olisi hyvä olla. Alavatsalla on tuntunut seilaavaa paineentunnetta ja selkeästi pää on keskellä alavatsaa. Selässä ei samaa tunnetta ole, mutta tuntuu epämukavalta. Pää ikäänkuin työntäytyy hetken ja sitten taas on hetken helpompi olo.
 
Ikävää :/ mie oon pyörinyt lonkkien kans koko yön ja nyt vissiin loppu uni. .
 
Takaisin
Top