Raskausajan kivut ja säryt

Mul on kans yläselän kanssa ongelmia. Se kipeytyy istumisestakin ja vähän väliä pitää päästä kylkimakuulle :sad001
 
Supistuksia on ollut aatosta lähtien 1-4 krt/pvä, kesto n. puol minuuttia kerrallaan. Väli on tosin muutama tunti. Neuvolaan vasta ma saan yhteyden, mutta jos huomennakin supistelee niin on mentävä päivystykseen. Pysyis nyt mukana Möykky eikä tulis liian aikasin maailmaan. :sad001 ens viikolla olis vielä ma-ti ja to töitä, sit sais oikeesti olla vaan. Saa nähä menikö vika viikko sittenki saikulla. :'( -mamma-
 
Onks sulla nakero ollut ihan kivullisia suppareita? Mulla on päivittäin kivuttomia suppareita kestoltaan puolesta minuutista puoleentoista. Oon ainakin vielä yhdessä osassa. :)
 
Mulla on tässä joulunaikaan ollu hieman kivuliaita suppareita niin että on niitä joutunut hengittelemään pois, mutta koska ei ole säännöllisiä ja vain muutama 4-5 krt päivässä niin ei huolta. Nyt 34+1
 
Kaikki ei oo kivuliaita, osa selkeästi niitä harjoitussupistuksia. Aattona olin aika pitkälti kyljelläni ja saunassakin kävin. :) eilen oli sit hiukka kipeämpiä, kun hääräsin koko päivän keittiössä ja muutenkin. Tänään on ollut vaan kaksi kivuliasta supistushetkeä, ja juuri hengittelemällä meni ohi. Voisko sit olla että jouluhäslinki vaan aiheutti alitajuista ressiä, vaikka kuinka yrittää ottaa rennosti? Nyt siis rv 31+1. -mamma-
 
En olis kauhean huolissani jos ne supistukset eivät oo kaikki kivuliaita ja ei tuu ku joitain päivässä. Sit jos rupeaa olemaan 10-20 ja enempi päivässä. :) mulla ollu tänään tosi raihnanen olo. Joka paikkaa on kolottanu. Kyljet on tosi kipeet ja supisteluja ollu aika paljon. Ei tosin onneks kauhean kivuliaita kylläkään. Selkäkin ollu kipee ihan koko matkalta alhaalta ylös asti. Nukuin viime yönä vähän huonosti ku vauva mylläs ja oli joitain supisteluja. Herään monesti ku käännän kylkeä ja sillon saattaa tulla supistus. Vielä ois kuitenki vajaa 10 vk laskettuun aikaan.
 
Supistukset meni ohi ja neuvolassakin sanottiin että kaikki hyvin kunhan liikkeet tuntuu eikä sama ala levossakin. Harkkasuppareita sen sijaan on enemmän, mutta se nyt vaan kuuluu asiaan. :) selän takia viimeinen fyssarikäynti oli tänään, nyt kun vielä muistais tehdä liikkeitä ja olla levossa sopivassa suhteessa :D
 
Uh, Viikkoja 34 ja alkaa alaselkä tuskailemaan kun enempi fyysisiä töitä tekee. Maha alkaa vetää selkää notkolle eikä pysty tukee nii hyvin. Jotenki tuntuu, et hartiatki menee nii tukkoon ku pitää mahan kans koittaa olla sopivassa asennossa kun vauva niin ylös änkiää aina. Mielenkiinnolla odotan loppuaikaa kui menee ähkimiseksi
 
Mulla on kamalat tulehdukset käsissä, lähinnä rystysissä. Ja nää symfyysikivut. o_O Omg... Häpyluu on jo varmaan kuudessa osassa.
 
Mulle tuli yhtäaikaa kohdun kasvukivut, ummetus ja alaselkäkivut toissa iltana :p eilen tuli vaan yleisesti ihan kamala alavatsakipu, eikä menny millään ohitte... soitin sit jo synnärille että mitä hittoo mie teen, kun tuntuu että vauva tulee kohta navasta läpi! :eek: Niin onneks se meni ohi kun otin vaan Panadolin ja heitin kyljelleni (muuten vaan olin jo makoillu aamun kävelylenkkiä lukuunottamatta koko päivän...), muuten olis jääny veljenpojan ristiäiset välistä, mikä olis ollu todella viimenen niitti xD
 
Mulla oli Nakero vähän samanlainen tilanne eilen ja vielä tänä aamuna. Kieriskelin koko eilisen päivän kaameissa alavatsa- ja selkäkivuissa, jotka todennäköisesti johtui ummetuksesta ja tietty tästä vuodelevosta. Ai kauhee et oli kyllä tuskainen päivä ja tää aamu, mut sit maha rupes vihdoin toimimaan ja aamu-unien jälkeen rupes kivut helpottamaan. Ja tänään hoitsut vaihto lakanat ku kävin suihkussa ja sain tommosen paksumman patjan, oiskohan joku ns. decubitus-patja ku muotoutuu oman kehon painon mukaan. On huomattavasti mukavampi ku se ohut patja mikä mulla oli nää 5 päivää tässä. :)
 
Voi ei MPOP, se ei oo kyllä yhtään mukavaa kun toi ummetus iskee :mad: mut onneks se menee myös ohi. Katotaan mikä on olo huomisen jälkeen ku on ensin ne ristiäiset ja sit vielä ajomatka JKL-JNS :D plus ne kaikki ihanat herkut mitä on tarjolla... :cool:

Onpa kiva kun sait sen paremman patjan, onhan se ees vähä mukavampi sit olla siellä. :) tsemppii!
 
Tänne tuli pari kolme tuntii sitte ylävatsakipuja.. katoin heto paineet ja tikutin pissan, ja ne oli ok eli ei ainakaa raskausyrkytysoire toi ylävatsakipuilu? Otin 1g panadolinki, mut eipä ollu hyötyä eli kärvistellään sit. Tuskin tekevät päivystyksessäkää yhtää mitää, jos sinne menis... :confused:
 
Mä en kestä näitä kylkiluita.. Varmaan murtunu nuo ylimmät ja rintalastan pää, ku sattuu koskee ja välillä vihlasee tosi kipeesti eikä missään asennossa helpota. Onko muilla samaa ongelmaa? Välillä vielä vihloo häpyluutaki ku toinen pyörittää päätä ja samalla potkii nii ai että. :arghh:
 
Mulla supistelee jatkuvasti ja en saa nukuttua.. Aina kun nukahdan niin herää kipuun. Koko alamahaan sattuu.. sais loppua jo kun ei tää täältä kuitenkaan ulos ole tulossa.

Panadolia otettu jo maksimit. Suihkuun en kehtaa mennä ku herättäisin kaikki.

Eepu, mulla on vauva nyt niin alhaalla ettei kylkiluissa tunnu mitään. Muistaakseni jommankumman tytöistä raskauden aikana oli kylkiluut tosi kovilla.
 
Täällä ei sit nukuta ku miehen poika (astmaatikko) tuli flunssaan ja päätti herätä jo ennen kuutta yskimään ja röhisemään.. oon nukkunu tosi huonosti ku illalla supisteli ja oon superväsyny ja just nyt tekis mieli lähtee hevon kuuseen nukkumaan eikä kuunnella tota.. mul on niin surkeet unen lahjat että en saa nukuttua, tosin ku mies nukkus vaikka asfalttijyrän vieressä tajuumatta mitään....
 
Tiedän tunteen bb. Se käy niin hermoon kun itse on väsynyt ♡

Täällä supparit loppu viideltä.. Sain nukkua jopa 3h. Kiva kuukausi edessä jos nää jatkuu.

MPOP tuntuuko sulla ne supistelut eniten missä? Toivottavasti nää sit aukois jo paikkoja myös kun on niin perhanan ilkeitä..luin kyllä jostain et uudelleen synnyttäjällä saattaa harkkasupparit tuntua myös ikävältä
 
Takaisin
Top