Raskaus vaivoja

Mulla on tuo napa kääntynyt jo aikoja sitten :D Esikoisesta se käänty loppuviikoilla ulos ja nyt sitten pullahti jo paljon aiemmin :D
 
Onko muilla ollut pahoinvointia sen alku pahan olon jälkeen ? Täällä on alkanut karmeat olot, etenkin aamuisin ja iltaisin.. Ja samoten mietin että eilen ja tänään ollaan tehty sukulaisen muuttoa ja yritin olla tekemättä mitään mutta eipä onnistunut.. No tuloksena se että nivuset ja koko alavatsa aivan jumissa.. Varsinkin häpyluun päältä tuntuu ja nivusissa vihlontaa jatkuvasti ja asennonkin vaihto sattuu..Onko ihan normaalia ? :O 
 
heidh: Minulla ei sitä alkupahoinvointiakaan ole ollut ollenkaan. Tupakan savussa huomasin tulevani huonovointiseksi ja siitä arvelinkin odottavani. En edes ole oksentanut. Nyt loppuajasta on välillä sellainen pieni kuvottava tunne etenkin aamuisin, mutta menee ohi syömällä. Mulla vihloo alamahaa ja nivusia kun lenkkeilen, joten olen yrittänyt höllätä lenkkeilytahtia. Olisikohan nuo niitä liitoskipuja sinulla? 
 
Nii mullakin aikalailla syömällä se paha olo häviää, äsken just kokeilen, mutta tuntuu että kahden tunnin välein saa leipää ja jukurttiä syödä että auttaa.. Nii en tiiä oisko nää niitä, on aiemminkin ollut muttei ikinä näin pahoja ja kivuliaita.. Olen yrittänyt nyt levätä ja pitää sitä jyväjuttua mitä lämmitetään mikrossa tuossa masun päällä muttei oikeen sekään auta :/ 
 
Heidh; mulla todella huonot olot ollu nyt jo muutaman viikon. Ihan yhtä pahoja ei kuitenkaan ole kuin alussa kun joutu olemaan täysin sängyn vankina. Mä oon pienentäny ateriakokoja huomattavasti ja juon vettä kun kameli, niillä saanu vähän oloja pidettyä kurissa. Neuvolasta kuitenkin sanottiin, että tuo huonvointisuus voi olla myös ihan siitä, että tiedostamattaankin jännittää tulevaa :)

Nyt kun unettomuus on vaivoista suurin on ollut paljon aikaa ajatella pikkusen tuloa. Kohta on nyytti sylissä ja elämänkoulussa alkaa koeviikot, iik!! <3 :)
 
Juu minäki veän vettä ku viimestä päivää :D ja musta tuntuu että vauva on kääntynyt rt:stä nyt poikittain tai jotenkin hassusti kun potkii tonne sivuu kylkiin ja ennen potkinut ylämasulle.. :o et voisko sekin vaikuttaa ? tuntuu että vatta on ihan pinkeenä potkut tuntuu oikeessa kyljessä ja lonkassa.. 
 
Onko muilla mennyt hiukset huonoon kuntoon tässä odotusaikana? Itsellä alkuraskaudessa meni hiukset huonoon kuntoon kun taas keskirauskaudessa olivat taas hyvässä kunnossa. Nyt sitten loppuvaiheessa hiukset rasvoittuu vaikka ne olis just edellisenä päivänä pessyt. Pitää yrittää jos hiusten leikkaamisesta lyhyeksi olisi apua kun niitä olisi helpompi hoitaa :)
 
En oo kyl hiusten kans huoman mitää eroa, saattaa 3pv.ki pysyy hyvin puhtaana. :) Tosin hiuksia lähtee paljon, mut se nyt johtuu tosta kilpirauhas jutusta.
 
Nyt aloittivat täällä sit jonkun pitkävaikutteisen supistusten esto lääkityksen. Noita supistuksia nyt kun on ollut jo monena päivänä ja useita. Lisäksi tota menkkamaista kipuilua ja tänään etenkin oli on ollu toi alamaha tosi kipeä etenkin supistusten yhteydessä. Saan nyt sit tabun joka ilta, että vähän esteltäis noita.. Kohdunsuun tilannetta ei tosin oo katsottu, en usko jotenkin kuitenkaan että noi supistukset ois siellä jotain aiheuttanu. Keskiviikkona ehkä ultraus, niin sithän se selviä.. :)
 
Täällä pahoinvointia ja menkkamaista kipuilua ajoittain myös.. äsken heräsin siihen että mä ITKIN (!?) ja mieskin oikein säikähti. Näin ihan jäätävää painajaista.... =/ Mulla vauva on rt:ssa mutta painaa päällään koko ajan ikävästi oikeaan lonkkaluuhun, ja siis painaa välillä niin kovaa että on pakko huutaa! Eli jotenkin pääsee vielä tuolla riehumaan... Ja kun ei paina tuonne lonkkaan niin sitten kipu häpyluun päällä on mieletön.. joten kipeää tää veijari osaa ainakin tehdä äitille.. :) muutenkin on noi potkut alkaneet olemaan kivuliaita, koska ne on oikeasti voimakkaita!!
 
Täällä on jäätävä jano ihan koko ajan! Suu on kuin Saharan autiomaa eikä juominen helpota kuin hetkeksi. Kovasta juomisesta seuraa sitten tietysti vessassa ravaamista ja siks yritänkin varsinkin iltasella vältellä tota juomista. Yöllä sängystä itsensä ylös puskeminen on tarpeeksi hankalaa, että sitä viitsisi tehdä muutamaa kertaa enempää tehdä. 

Mulle ainut "kohtalainen" asento on tällä hetkellä sellainen puoli-istuva/puolimakuu. Jos istuu liian kauan tai vaikka kävelee niin tulee takapuoli todella kipeäksi 

Hiusten kanssa on kriisi kun en viitsis enää tässä vaiheessa värjätä hiuksia (2 kertaa jo raskauden aikana turhamaisuuttani olen värillä päänahkaa kyllästänyt), juurikasvu on järkyttävä ja pituuttakin alkaa olla hiuksissa niin paljon, ettei voi oikeastaan enää pitää kuin tiukasti kiinni ja mieluusti pipolla peiteltynä. 
 
Mä oon hiukka rajottan hiusten värjäämist ja itel kans kunnon juurikasvu..ajattelin lähempään synnytyst värjätä sit niin sit pysyis hiukset kunnos taas jokusen aikaa.Välil tulee aamusin herättyy siihen kun suonta vetelee jaloist.Onneks ei kovinkaan usein.Ja välil on semmonen olo et tuntuu kuin koko selkä olis tules..mistä lie johtuu :o Iltasin on yleensä kamalat selkäkivut kun päivät temmeltää esikoisen kans ja lenkkeilee..kaikenlisäks oon alkan saamaa aivan kamalii siivoushepuleit.Hyvä ku en koko aika juokse rätti kouras tääl :)
 
Mä oon 5-6vkon välein värjäilly tukkaa, toissapäivänä värjäsin ja meinasin että jos sitä ennen jouluu viel kerran värjäis ni sit pysyis taas sen 5 viikkoo hyvänä, ku ei sitä tuskin heti tuu mielee rupee tukkaa värjäilee ku vauvan kotia saa. :)

Mulla noi liitoskivut edelleen kovia ja kädet puutuu jatkuvasti ja on ihan turvoksissa.
Nyt on alkan tulee fiilis et haluun oman kropan takasin! Ootan sit hetkee ku voi taas nukkuu ja makaa vattallaa. :D
 
Oodi Rennielle!! :) Närästystä kooooko ajan. Mä oon kanssa värjännyt tukkaa öpaut 6 viikon välein ja mulla, joka normaalisti joutui päivittäin pesemään hiukset, ei raskausaikana rasvotu tukka ollenkaan. Hassua miten yksilöllisiä onkaan nää raskausajan vaivat ja muutokset :) Susq87:  Mä kanssa kaipaan kroppaani ja mahallaan oloa, epätoivoinen kun toisinaan olen niin puhallan uimarenkaan ja makoilen lattialla niin et masu pääsee uppoomaan reikään, oi sitä autuuden tunnetta, vaikka siinä ei kauheen kauan pysty ollakaan :)
 
Olisikohan tuosta uimarenkaasta apua nukkumaan käydessäkin :D Itsekin olen ennen raskautta ollut mahallaan nukkuja ja tuottaa vaikeuksia totutella kylkiasentoon :D
 
Mä aina nukkunut puoliks vattalaan kans ja senki takia varmaan nyt nukkuminen hankalaa ku ei kylkiasento oikein luonnistu. :/ Mut se voi olla et jos ton uimarenkaan sänkyyn raahais ni löytäs ittesä lattialt. :D
 
Senna89: mullakin on häntäluu aikanaan murtunu (n. 10 vuotta sitten) ja jostain syystä raskauden puolivälissä oireili vihlovasti, mut sit parin viikon kipuilun jälkeen loppu kipuilut sieltä täysin.

Kuuku87: Hiusten huonoon kuntoon meno ei ole haitannut, MUTTA se, että olen stressissä raapinut päänahkaa haavoille saakka auki ja nyt sit ostanu kaikenmaailman neutraalit aineet+puhdistusaineet ja tuntuu et pitäs käsiraudatkin ostaa, kun muuten ei rahkojen raapimisesta tule loppua (argh)

Riida: Paljon voimia ja hyvää vointia ja oloa sinne sairaalalepoiluun!

Aibhlin: Mulla oli joskus tässä raskausaikana, et heräsin mieheni kanssa keskellä yötä siihen, kun nauran kun viimeistä päivää jollekin asialle ihan "maha kippurassa" tikahtumaisillani nauruun. Joskus unet on kyllä outoja.. oon joskus nähny tosi toden tuntusia painajaisiakin, mut onko kukaan koskaan herännyt nauraa räkättämästä niin että vatsassa tekee kipeetä? Huomasin muutes tässä eilen että vauvan kovat potkut on muuttuneet vatsalihasten "sisäpuoliseksi hieronnaksi" - eli se tuoliin laitettava hierontalaite jossa on pallot ikään kuin hieros sisältäpäin vatsalihaksia (ilmeisesti vauvan polvet ja kyynärpäät ja kylkien käännöt hieroo mua?) *iso helpotus kun potkut muuttuu hieronnaks*

Peikko-12: hauska toi uimarengas idea! :D Pitänee munki hankkia joku tollanen kuulostaa tosi jees idealta kokeilla nukkua vaikka niinkin :)

:)
 
Nyt tänään sitten lapojen väli jymähti kipeäksi ja  hengittäminen sattuu selkään että rintaan.. säteilee vissiin nyt sitten tohon eteenkin. ei mitenkään mukavaa kun missään asennossa ei saa oikein hengitettyä ilman vihlontaa.. onko muilla ollut? :(
 
Takaisin
Top