Hyvä tietää tuosta piikkimatosta, olinkin miettinyt, että saakohan sitä käyttää vai ei. Ainakin sitä voi sitten ihan lopussa kokeilla, jos alkaa mennä yliaikaa... :)
Hiusten värjäämiselle ei kai koskaan ole ollut mitään virallista kieltoa kun kai niiden kemikaalien pitäisi olla turvallisia käyttää kun kerran ihmisten annetaan niitä päähänsä laittaa muinakin aikoina kuin raskaana ollessa. Itse vieroitin itseni hiusten värjäämisestä jo pari vuotta sitten, joten onneksi ei tarvitse miettiä, että voiko värjätä vai ei.
Raskausvaivat on oikeastaan pysyneet samanlaisina viime viikot: välillä närästää ihan hirveästi (tähän asti olen yrittänyt pärjätä Samarinilla ja ruokasoodalla, mutta kohta pitää kyllä siirtyä kovempiin aineisiin, kuten Rennieen, kun ei noista aina ole apua), maha painaa/puristaa/on tiellä koko ajan enemmän ja istuessa alkaa hengästyttämään ja tuntuu, ettei saa hengitettyä kunnolla. Mulla on mun mielestä jo nyt aika iso maha, joten huolestuneena odotan, miten isoksi se vielä kasvaa ja miten sitä sitten ihan loppuvaiheessa enää pääsee liikkeelle tai pystyy ylipäänsä olemaan kun nyt jo alkaa tuntumaan, ettei mitään mukavaa asentoa ole enää olemassa. Mitään varsinaisia kipuja ei onneksi ole, vain sellaista yleistä tukalaa oloa. Onneksi äitiysloma alkoi jo viime viikolla, niin nyt voi tuskailla täällä kotona rauhassa :D
Kaksi ekaa kolmannesta raskaus tuntui niin hyvältä ja ajattelin, että voisin olla vaikka aina raskaana, mutta nyt kyllä alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä, että voisi tulla jo, eikä edes haittaisi, jos tulisi pikkuisen etuajassa. Myöskään synnytys ei tunnu enää ollenkaan niin huonolta vaihtoehdolta kun tietää, että sitten tästä puristavasta pallomahasta pääsee eroon ja pystyy taas kumartumaan laittamaan kengät jalkaan ilman hirveää ähellystä ja vatsahappojen polttelua kurkussa.