Mulla jäi 19 kg:sta 13 kg synnärille Jos on nestettä, se on nestettä ja lähtee kyllä pirun äkkiä pois :)
Mulle on tullut pahimmillaan 2 päivässä 2,5 kg painoa molemmissa raskauksissa, jos se niin äkkiä tulee, niin se myös lähtee
No mulla on tätä nestettä kertyny iha sikanaa. Jalkoihin tulee siis yhteen jalkaa 10cm lisää paksuutta iltaa kohti ja muutenki käsissäki nestettä. Ei ainakaa syömisestä oo tullu kun syön vähemmän ku ennen raskautta. Ja lapsvesi 0,8kg, normineste kudoksissa 1,2kg, istukka 0,6kg, kohtu 1kg, verimäärä1,2kg, normirasva 3,5kg ja plus lapsi.. Et melko realistinen!
Kyllä, sittenhän sen näkee lähteekö vaiko ei :)
Mun siskolla jäi 10 kg jokaisesta lapsesta synnärille.. Sitä ei edes käsitä ne, jotka sitä nestettä ei kerää.. :)
Niinpä. Toive ois jos lähtis. En muute ymmärrä painon nousuu, kun tällä nesteellä minkä näkee tyhmempikin miul iltaa kohti. Aamulla oon hoikka kinttuinen mut illal aivan älytön norsu jalka! Ja sormus mikä tippu ennen raskaut iteksiää nii ei inahdakaa sormest
Joo, mie en voi käyttää miehen antamaa rannekoruakaan ;D
Juon paljon vettä, mutta silti mulla imeytyy toi neste muhun kiinni..
Aamun aloitan isolla tuopilla vettä, sitten toinen jos menee.. Aamupalan jälkeen lisää vettä, sitten spinning ja vettä.. :D
Veden lisääminen vie ehkä 1 prossan turvotuksesta, mutta hehheh. Ei se auta :D
Ootko huomannu liisaa onko siulle apuu jos piet jalkoja ylempän ko masu? Mie ite en oo huomannu hirmusest apuu olevan jajos on nii apu on hyvin minimaalinen :D
Toi nesteen kertyminen on kauhean yksilöllistä. Mulla ei oo koskaan tullut kovinkaan isoja turvotuksia, ehkä ihan loppuraskaudessa vikoina päivinä, jos ei oo juonut riittävästi. Mut ei sellasta voi laskea, kun on ollut niin satunnaista.
Onneks ei oo tuota painoa tullut tässä raskaudessa kuin muutama kilo ja hiilaripöhö on alkanut väistymään, niin nekin jo kerätyt on laskusuunnassa. Jee jee, olisin enemmän kuin tyytyväinen, jos "laihtuisin" tässä raskauden aikana.
Mie oisin säästyny näiltä arviltakin jos ei ois nestettä jaloissa. Miulla on iha älyttömät arvet sisäreisissä ihan polvitaipeisiin asti. Ja ihan älyttömät nestepussit iltaa kohti polvien ympärilläkin, mut onneks pohkeis ei vielä oo pahemmin nestettä. Kaikki jää tohon reisiin lilluu. Ärsyttävä vaiva toi neste. Mut onneks se ei oo pysyvää, kun ei oo aineenvaihdunnassa mitää arvo heittoja niinkun verikokeissa, et se vaan kerääntyy. Kohan toi painolasti lähtee 2kk päästä pois niin lähtee aineetkin kiertämään. Ei mulla yleensäkään ennen raskautta oo jalkoihin turvotus tullut, et se on tullu masulle ja sen huomas myös alkuraskaudessa. Maha oli turvonnu ekat kaks kuukautta ihankui ois ollu pahemmatkin menkat jokapäivä. Ja tosiaan miulla nää nivelet kerää muutenkin nestettä lisäks, kun polvissa ainakin on pientä tulehdusta.
Miulla on kertynyt nestettä tasaisesti joka puolelle. Toki rasvaakin - mutta ton nesteen tuntee paremmin kuin näkee. Jalkoihin kertyy kyllä nestepussejakin, mutta esim. käsivarsissa se turvotus oireilee enemmän käsien puutumisena, kipuna, tikkuiluna kun ilmeisesti suurin osa nesteestä kertyy sinne lihaksen sisään. Lihakset tuntuu vähän samalta kun ois ylitreenannu, voimattomalta ja aralta. Silti osallahan jää synnärille se yli 10 kiloa kun turvotus helpottaa. Toisilla taas tulee sen synnytyksen jälkeen vielä pahempi turvotus niin ettei synnärille jää yhtään (edes vauvan vertaa) mut sit se hiljalleen laskee seuraavien viikkojen aikana.
Et toki olis hienoa jos tästä 18 kgstä jäis se 10 synnärille mut yritän olla toivomatta liikoja. Siihen oon ainakin varautunu et 10kg joutuu ihan pudottamaan niin jos siitä itellään enemmän lähtee niin hyvä juttu vaan. On monelle niinkin käynyt että itsestään lähtee näilläkin kiloilla ja enemmälläkin, mitä esim. vauva.fi keskusteluita lukenut ja täällä kanssa. Enemmän kuin painonpudotusta ni odotan sitä et pääsis taas kunnolla lenkille jne. kun nyt ei voi ilman ennakoivia supistuksia, mahan kiristystä ja kipua enää edes kunnolla venytellä. Pari kilometria saa käveltyä tuskakseen. Toivottavasti ei mee paikat synnytyksessä kovin pahasti rikki että pääsee sitten liikkumaan.