Se on onni että on puoliso tukemassa, itse olin täysin yksikin noiden äitiysasioiden kanssa, koska olin yksin koko vauva-ajan..
Miehet varmasti osaavat lohduttaa, mutta loppujen lopuksi se taistelu on henkilökohtainen ja varmuus kasvaa lapsen kasvaessa, näin ainakin miehen kanssa pohdittiin miten ollaan omien lasten kohdalla koettu..
Mulla oli hirveä 2. Kriisi pojan ollessa 2 kun uhmanpiikki oli korkealla, tunsin olevani maailman paskin äiti kun joutuu lasta komentamaan ja mikä on hyvä raja ja nyt kun miehen tyttö on 2 vee niin mies käy samaa taistelua mitä minä 1,5 v sitten.
Jälkeen päin olen ajatellut, että vauva-aika on helppoa, vaikka esikoinen piti mua hereillä monta yötä, ne henkiset taistelut ja vanhemmaksi kasvaminen on suurin työ.
Jokainen täysjärkinen selviää vauvan kanssa, aina siihen asti kun muuttavat kotoaan.. Työtä se vaatii, eikä kyyneliltä säästy kukaan. Itkua ja naurua ja suuren suurta rakkautta!
Nyt kun poika on 3,5 v voin sanoa että uhma se on opettanut olemaan ns, itsevarma äiti - enää ei kiinnosta mitä muut ajattelevat miten hoidan lapseni, jos lapsi huutaa kaupassa en enää joudu paniikkiin ja yritä tyynnytellä ja olla kauheessa kontrollikierteessä.
Kyllä se kuulkaa siitä, teistä tulee parhaimpia vanhempia ikinä!
Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app