Raskaus ja Tunteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mimii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jos tukkoinen nenä johtuu limakalvojen muutoksista (ei siis flunssasta), niin siitä saa varmaankin nauttia koko raskauden ajan. :confused: Mullakin täällä viikolla 31 vielä kerää nenä sellaista ihanaa paksua räkää mitä ei saa kunnolla niistettyäkään pois.. Mies sitten kattelee, kun kauniisti kaivelen nenästä niitä aina pois. :grin

Nyt vituttaa! Viime pe kävin labrassa, jossa otettiin verikokeet ja pissanäytteet. Eilen kysyin vastauksia niin virtsatieinfektio näytettä ei oo koko labrassa ja lähete jöllöttää vaa koneella. Mie ite varmistin että riittääkö olevinaan yksi purkki nii piti riittää jo, et elä tee pesuja. No eile, et pitäs olla toinen ja alapesut tehtynä! Tänään vein aamulla uuden näytteen ja on käytössä jo vagi-puikot ja näyte piti antaa enne sitä kuuria! Nii sanottiin, että tänää saat alustavat vastaukset! Ni kissanvitut! Rupes vaa sönköttää, ettei oo heidän vika ja blablaa, joo en oo väittänykää, et on teiä vika! Löin luurin kii, et miulle et vittuile. Kerran ei ammatti ihmiset ite osaa hommiaa! Nyt en tiedä, et pitääkö miun ylihuomenna viiä uus näyte, et kelpaaks se tään päivänen.. Onse hyvä, et perkele kaks viikkoo taitaa mennä, et saan selville oks kusitauti vai ei! Oon vielä raskaana, et ois aika kiire saada kuntoon ennenku menee munuaisiin saakka! Jumakauta....................

AnnaManna89, kokeile varmuuden vuoksi juoda karpalo- tai puolukkamehua. Kaupassa tiivistehyllyllä myydään täysin sokeroimatonta 100% marjasta puristettua mehua, tällä ainakin mulle ollut tehoa yleensä VTI:hin. Mitä sokeroidumpi mehu, sitä enemmän se kumoaa vaikutusta, sokeri nimittäin taas pahentaa VTI:tä (kuten myös hiivaakin).
On inhottavaa jos joutuu odottelemaan tuloksia, mutta tuolla mehulla oon joskus saanu ihan vältettyä antibiootitkin. Riippuu tilanteesta.

Joo sitä killitin tos viikonlopun. Kävin päivystyksessä äsken niin hoitupa. Lääkäri ihmetteli samaa, kun mie eli miksei stixattu heti alkuun pissaa ja et muutenki ko. touhu todella outoa. No nytpä on Stixattu ja negatiivinen oli ja gynepuoli tarkastettu, että puikoilla on parantumassa.. Huh :) Hyvä ettei antibiootteja ei tarvinnu!

Panda: Voihan nenä o_O Mulla samaa ku sulla, ja viel vasempaan sieraimeen pesiytyny joku kestoherpes. Auts jos tää koko raskauden. Kyllä meitä koetellaan, voih :confused:

Mul on tukkonen nenä ollut raskauden alusta asti eikä se kyl vuoda, mut tukkoo menee ja tosi kuivaa kökkö kamaa sieraimet täys :/

Mulla oli alkuraskaudessa ensin huulessa herpes ja sitten nenässä kaksi kertaa :D Inhottava vaiva! Ekassa raskaudessa oli myös huuliherpestä, kai se siitä johtuu kun vastustuskyky on niin alhaalla.. Yleensä mulla ei ole ikinä herpestä..

Mulla myös vitutusta, sellaista ettei edes ymmärrä mistä se johtuu - sitten tulee syyllisyyden tunteet että on edes ollut vihainen, seuraavaksi on vihainen siitä kun on syyllinen olo, sitten taas ihana oravan pyörä jatkaa pyörimistään milloin mistäkin aiheesta, hohhoijjjjjaaaaaaaa! Mies sanoo ymmärtävänsä, mutta entäs ku minä en ymmärrä tätä?!?! :/
On niitä loistaviakin päiviä, uskon että perimmäisenä ärsytyksen syynä on jatkuva jännitys tulevasta (ultra, muutto, vauvan syntymä jne..)..

Tsemppiä kaikille, ite olen ainakin ihan ärsyyntynyt omaan käytökseeni :D

Minnuu taas suututtaa toi, kun ei vissii päästä muuttaa JA ois vähän pakko!
Asutaan kolmannessa kerroksessa ja täs talos ei oo hissiä mikä onkin sitten aivan ihana äitiyslomalla ko yrität koiraa käyttää pihalla niin mitenköhä teet, ku et voi jättää lasta ulos tai sisälle yksin, kun roudaat vaunut ja koiran ensin ulos. Pyörittelipä tonkin miten päin vain niin joka kerta on, että vauvan joutus jättää jonnekin yksin. Ja tässä on viel paska se, että varastot ovat kellarissa jonne on kans pitkät portaat, et ei sekää auta asiaa, jos vaunuja säilyttäs sielä. Koska on taas portaat joita en voi mennä nää kolme asiaa kerralla mukana. Ja enkä voi edelleen vaikka varastot oiskin maantasolla niin kulkea koiran ja vauvan kaa kahestaan portaissa. Koira kun erehtyy ottamaan yhteen portais vastaantulevan koiran kaa tai muuten vaa innostumaa tai nyhtäsemään niin siinäpä ollaan vauvan kanssa nurin.

Ja tää vuokra-asuntotilanne täällä on niii paska. Paskista paskin. Ja vuokrat kaksioista joissa keskimäärin 40-45 neliöitä maksavat alk. 750€/kk ja on yllätys jos noinkin halvalla saa. 1200€-1500€/kk saa jo 60-80 neliöisen kolmion. Ja sijainnilla ei oo vieläpä mitään merkitystä vuokraan. Paras oli 32m2 yksiöstä kuukausi vuokra 880€/kk.. Kunnon mafia täällä..

^Olisko jostain kantorepun tyylisestä apua? Itse olen miettinyt, että jos sellainen toimii, niin saattaisi ainakin meidän koiran kanssa olla helpompi combo kun vaunut + hihna. Eikös sun miehes ollu opiskelija? Onko teillä mahista johonkin halvempaan opiskelijakämppään? Monessa paikassa pääsee jonon eteen tai saa lisää asumisaikaa tjtn jos on lapsi tulossa.

AnnaManna: taidatte asua jossakin pääkaupunkiseudulla? Huh! Älyttömiä hintoja, me muutetaan väliaikaisesti ennen miehen talon myymistä asuntoon, jossa 76 neliötä, saunallinen kolmio ja vuokra 830 e (sis vedet) plus autopaikka 20 e / kk :)
Että on kyllä eroja!

Paljon tsemppiä, mun serkku tollasessa tilanteessa alkoi myös käyttää liinoja ja reppuja :/ Mun mielestä pelkkä hissiin meno on vaunujen ja ostosten kanssa ärsyttävää (2 v yh:na ja autottomana oli välillä rattaat täynnä ruokaa sekä kädet, niin ettei saanut hissin ovia auki..
Nyt tässä uudessa rivarissa ei onneksi ole sitäkään ongelmaa, että joku viinanhajuinen juoppo tulee kaikkien ostosten kanssa mukaan hissiin..
Toivottavasti te AnnaManna pääsisitte muuttamaan jossakin vaiheessa! :))

AnnaManna, käsitin että asut jossain Kaukana etelä-suomesta mutta vuokrien peursteella vois kyllä luulla että Helsingissä! Itse asun 50km Helsingistä eli kohtuullisen lähellä PK-seutua mutta ei täälläkään noin kovia ole vuokrat.

Täällä olis vuoden vaihteessa muutto edessä ja oon jo ihan stressaantunu kun ei energia meinaa riittää kaikkeen siivoamiseen ja pakkaamiseen. Hyvä jos just ja just päivän jaksaa töitä tehä!
Mut sitte ei oo onneks enään rappusia yhtään :)

Tää Joensuu onkin aika mini-hesa.. Mies valmistuu nyt muutaman kk sisäl HTM:ksi, et ei saada opiskelija kämppää ja ne vasta onki kalliita, kun asuttii opiskelijayksiös ennenku saatii tää saunallinen kaksio.

Kantojutusta en osaa sanoo. Oon vähän skeptinen sen suhteen. Pelkään et se ratkee ja.. :O

Huomatkaa kuitenkin, kun käytätte parahottia yms. et jos vaikuttava aine on parasetamol, sitä ei saa ottaa 3g enempää vrk:ssa. Eli jos otat panadolia ja sit juot para hottia voi vuorokauden enimmäismäärä ylittyä ja se on sun maksalle ja etenkin vauvan maksalle pahaksi. Grammoja vaan laskemaan ja toivottavasti flunssa lähtee! :)

No huh mitä vuokria. Meillä Espoossa hyvällä alueella saunallinen kolmio ja oma takapiha 900€. Näiltä seuduilta ei ikinä varaa ostaa omaa, katotaan mihin elämä heittää...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Me ollaan kans aktiivisesti laitettu asuntohakemuksia isomman asunnon toivossa.. On vaan noi vuokrat käsittämättömiä pääkaupunkiseudulla. Tällä hetkellä asutaan 44neliöisessä kaksioissa Vantaalla ja tästä saa jo pulittaa 800e/kk. Helsinkiin olis haave muuttaa kun sieltä molemmat kuitenkin ollaan alunperin ja siellä haluisin lapsenikin kasvattaa. Toki lähellä asuvat isovanhemmat ovat myös iso plussa. Eipä vaan tunnu kohtuuhinnalla mitään löytyvän. Ahdistun aina kun mietin et joudutaan jäämään tähän kun ei edes ole tilaa vauvan sängylle saati millekään muulle..

Muokattu viimeksi:
Olipahan tunteikas itsenäisyyspäivän konsertti! HUH! Kyllä virta valui silmistä kahden viimeisen kohdalla...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Olipa muuten joo hieno konsertti! Ja kyllä tuo Loiri, maan korvessa kulkevi lapsosen tie ja myrskyluodon maija oli aivan liikaa mulle, itku tuli :)
Alusta loppuun todella tunteikas konsertti.

Sitten jotkut vielä kehtaa mellakoida ja yrittää laskea lippua alas ym typerää, nyt alko se suututtamaan :(

Kaad. Mite tuli raivottua tänää.. Vissii tullu kasattuu itellee paljo paineita. Oon kyl itkeny herkemmi taas. Raivoomiseni jälkee oon taas pötkötelly sängys vaa eli viimeiset kuus tuntii ja töllän telkkaa :D

Takaisin