Raskaus ja Tunteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mimii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lohduttavaa kuultavaa neljän suora :) mies on mua mua vanhempikin ja monesti ku oon tästä jauhanu,niin on sanottu takas, että ajatukset on mun oman pään tuotosta 8) itsevarma nainenhan se taitaa olla kaikkein seksikkäin! ;)

Mua hämmentää edelleen nämä hormonit!
Välillä itketään, välillä mennään monta tuntia syvissä vesissä, illalla nauran kaikelle :/ Wtf??? Jos viime raskauden kivut ovat tähän raskauteen verrattuna nolla, niin nämä mielialan vaihtelut ottaa sitten ykkössijan - tai sitten viimeksi oli yhtä hirveää, en vain muista enää :D
Seesteisyys??? Missä olet???

Onneksi tänne on perustettu tuo positiivisuus puolikin, niin pääsee vähän avautumaan kummaltakin osin.

Ainiin, ja nyt yhtäkkiä hormonien tuoma lisä: itsestään ja muista ylihuolehtiminen JUST EIKÄ NYT! Olen käynyt nyt luomien poistossa, hammaslääkärissä 2 kertaa ja vielä poraus edessä (tämä nyt yleensäkin normisettiä että hampaat hoidetaan, mutta kun ne pitää saada just Nyt kuntoon), ruokavalio pitää olla kunnossa, liikkua pitäisi, parisuhdetta pitäisi hoitaa, lapset pitää hoitaa, tulevaisuutta pitää tämän pääkopan mielestä miettiä 24/7.
Kokoajan jotakin mietittävää ja hoidettavaa, kohta alkaa sit se paperishow Kelan kanssa kun lomat lähestyy. Diudiuuuuuu, onneksi on viikko saikkua niin voin sitten olla ihan vapaasti stressaamassa :D
Onneksi kaikki jutut on muuton jälkeen hoidettu ja voi alkaa sitten vaan keskittyä la odotukseen! Huh!
Pari viikkoa sitten osasi vähän ottaa rennosti, nyt kai joku kontrollifriikkivaihde päällä?? Pesän rakennus lähestyy niin pitää kaikki kohdat olla kunnossa??? Häh?!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Muokattu viimeksi:
liii-saaa: Sulla on tunteikas vauva, joka aiheuttaa mielialanvaihtelut, ettei ois vaan tyttö tulossa? ;)

Jos mielialoista voi tulkita lapsen luonnetta, niin JESSS!!! Mä kun edelleenkin ihmettelen hyväntuulisuuttani ja iloisuuttani. Ei oo ollenkaan mun tyylistä :grin

Vaikka on ollut kurja olo ja väsyttää niin oma fiilis on ollut mainio. Miehellekään en ole jaksanut marmattaa aikohin.

JA iloinen muksu kelpaisi kyllä. Ehkä se tulee isäänsä :wink

Mä oon aatellut, että oon päässyt niin helpolla tähän mennessä tässä raskaudessa, että varmana se sitten kostautuu, kun kirppu syntyy. Siit tulee kuitenkin jatkuvasti huutava ja hankala tapaus :confused3

Juuh, sittenhän sen näkee :D Miehen tyttö oli hyväuninen vauvana ja pirun kiltti kunnes uhmaikä alkoi.. Minäkin väsyä välillä, kun oikeasti - niin luja tahto! Minulla oli suht helppo esikoisen raskaus, mutta niin vaan valvoin neljä kuukautta sen kanssa, sitten oli helpompaa kunnes alkoi uhmaikä.. Ja nyt taas helpompi vaihe... :) Kyllä näissä mussukoissa on aina omia puoliaan ja ne vaiheet <3 :D Iloisena odotan miten nämä meidän perheessä loppujen lopuksi jakaantuu, kohta tytöllä alkaa "isojen uhma" ja pojalla loppunee.. Sitten alkaa vauva-arki ja sen tuomat vaiheet :) Jotkut vaiheet ovat kyllä olleet välillä kuin saavutuksia, muistan kun esikoinen ei halunnut pukea hanskoja - IKINÄ, mietin jo valmiiksi iltaisin ennen aamua 1,5 vuotta sitten "mitä kikkaa huomenna koitetaan ennen töihin menoa, jotta saadaan hanskat käteen" :D
Huh, onneksi tässä yli kolmessa vuodessa pn saanut hyvää koulutusta.. :----D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Tää nyt ei suoraan liity raskaana olemiseen, mutta on pakko purkaa johonkin. Mä oon ihan loppu. Oon ollu jo kohta 2 viikkoa kipeenä. Kurkku, nenä, korvat ja poskiontelot kaipais hoitoa. On turhauttavaa sairastaa kun ei voi tehä sille mitään. Yskänlääke, burana, nenäsumute, strepsilsit ja finrexin on kaikki kielletty ja olo on ihan kamala. Olin tiistaina neuvolassa ja sanoin sielläkin tästä. Ne ei oikeen reagoinu mitenkään. Varmisti vaan että tiiän ettei muuta särkylääkettä saa syödä kun panadolia. Joka on ihan paskaa eikä auta yhtään. Tänään pitäis mennä yöks töihin ja huomenna ja ylihuomenna. Saikkua ei voi ottaa, koska ei oo ketään tekemään mun vuoroja. Ja koska on ah niin ihana pikkujoulukausi niin perjantaina on megavuoro eli virallisesti 13h, mutta joudun kuitenkin tekemään 15h että kaikki tarvittava tulee tehtyä. Oon ihan superrikki. Ei kiinnosta yhtään. Haluisin vaan kuumaan suihkuun ja sen jälkeen nukkumaan. Kipeenä töissä ilman energiajuomaa on ihan mahdotonta olla...tai no ei mahdotonta, mutta en kyllä oo asiakaspalvelijana parhaimmillani. Ja mieskin vaan mököttää kun mua ei huvita tehä mitään kipeenä. :sad001

Käsittääkseni Finrexinistä on paracetamol versiokin olisko Para-hot eli voisit kysyy, voiko sitä käyttää.. Käsittääkseni myös strepsilsien tilalla saa käyttää bafucinia.. Kannattaa tietty kysyä vaiks apteeksista ennen ku käyttää noita. Toivottavasti paranet pian! :)

Ootko hymykuoppa kokeillu panadol hottia? Vaikka joo ei toi panadol mullakaan auta mihinkään kipuun yksistään!
Satunnaisesti voi ottaa Buranan toisella kolmanneksella. Kai ne neuvolassa haluaa ottaa kaiken oikein varman päälle, kun arviolta kuitenki se 1% mahdollisuus että lääkkeet aiheuttas jotain vauvalle.
Mulla auttaa myös höyryhengitys jonku verran, mutta eipä siinä muu oikeasti kunnolla auta kun lääkkeet, ja jos niitä ei ota niin sit vaan lepo.

Enpä oo tajunnu ettiä sille finrexinille vaihtoehtoa, kun oon sitä tottunu aikasemmin aina käyttämään. Pitääpä kävästä apteekissa kattelemassa! Kiitos vinkistä :)

Nenäsumutetta saa myös käyttää (vähän, pakon edessä)! Jos esim. yksi suihkaus toiseen sieraimeen nukkumaan mennessä pelastaa yöunet, kannattaa suihkauttaa.

Muokattu viimeksi:
Nenäsumutteesta tuli viel mieleen et mulla on auttanut Otrimerin merisuolanenäsumute. :) Avaa nenän ja kosteuttaa nenän limakalvoja.

Voi miten kurjaa et joudut menee töihin noin kipeänä. Mulla tosi tukkonen nenä, ja ostin apteekista Otrivinia. Farmaseutin mukaan sitä sais käyttää raskaana olevakin, katto jostain tietokannasta. Sarvikuonokannu vai elefanttikannu mulla on kans, sil saa niitä poskionteloitaki huuhdottua, jos jaksaa. Mä koin kanssa, et neuvolas ei mitenkää välitetty, ku kerroin aiemmasta unettomuudestani. Mistäs hyvinvoinnista ne sitten on huolehtivinaan, en täysin tajua.

Mä aina mietin et kaikki ikävät päivät on aina lopulta menneet iltaan, ja mä oon kuitenkin selvinny niistä. Kyl säki. Toivon jaksamista sulle <3

Höyryhengitys on munkin mielestä tosi tehokasta. Nuhassa mun pahin ongelma on aina poskiontelot, höyrystä saa helpotusta. Kerran sain hyvän vinkin, että vesi kannattaa keittää termospulloon, korkki vaan kiinni siksi aikaa kun ei jaksa jatkaa :)

Bafusinia saa syödä, se ajaa suunnilleen saman kuin Strepsils vaikka ei oo yhtä hyvän makuinen.

Ei Strepsilsissäkään mitään erityistä vikaa ole. Lääkeinfosta: "Strepsils-imeskelytablettien turvallisuutta raskauden ja imetyksen aikana ei ole täysin vahvistettu, mutta ei ole odotettavissa, että käytöstä aiheutuisi vaaraa. Kuten kaikkien muidenkin lääkkeiden käytössä, varovaisuutta tulee kuitenkin noudattaa raskauden ja imetyksen aikana."

Ite oon käyttänyt kyllä strepsilsiä. Para hotia (virolaisversiona) olis ollu kans. Sen sijaan avaavia nenäsumutteita esim. Otrivin ei sais käyttää, keittosuolaliuos ja huuhtelu ok. Ja höyryhengitys ja vaik pari tippaa eucalyptus-saunatuoksua mukaan :) Noi otrivinit sun muut toimii supistamalla verenkiertoa limakalvoilla eli voivat heikentää myös veren virtausta istukkaan. En tiedä kuinka todennäköistä siitä aiheutuva häiriö on et onko oikea vai teoreettinen riski mut niitä ei suositella.

Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app

Mäkin oon strepsilsiä käyttäny. Ja mulla auttaa parhaiten tukkoiseen oloon toi kannutus. Eli nenäkannulla vettä nenään. Hyvin irtoaa räkä. Ja jos poskionteloissa tuntuu yhtään paineen tunnetta -> lääkäriin. Poskiontelontulehdus ei parane kotikonstein. Ab-kuuria vaan kehiin.
Pää polvien väliin ja jos tuntuu poskipäissä tai ylähampaissa pakotusta, voi hyvinkin olla poskiontelontulehdus.

Mulle perusteltiin tota lupaa Otrivininin käyttöön sillä, että vaikutus ois paikallinen, tuskin sinne istukkaan asti vaikuttava. Toivottavasti asia on näin, meinaan mää oon kyllä käyttäny sitä aika surutta, jaiks! Ja oon kyllä sitä ehdottomasti tarvinnu. Hmmm, tietääks joku kauan tää "tukkonen nenä"-oire kestää?Toiv. ei koko raskautta...

Huihui joo epäilen kyl ite kans että paikallisesti se ei vaikuta mitään ellei sitä käytä tosi paljon tai muutoin vastoin oireita. Sama ku taannoin otsikoitiin että herpeslääke voi aiheuttaa vakavia sivuvaikutuksia mut missään ei sanottu et vaan kun sitä lääkeainetta käytetään tabletteina esim vyöruusuun, ei paikallisvoiteen kanssa. Ite menin sitä käyttää raskauden alussa ja pien paniikki ku 2 vko siitä tuli noi otsikot. Tietty ei kukaan uskalla LUVATA että olis täysin harmiton mut tuskin oikeesti isoja tekee. Otrivin tai herpeslääke :)

Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app

Takaisin