Ite koen päässeeni (vielä) melko helpolla tässä raskaana olossa ja synnyttämisessäkin, mutta ihan tää arjen rumba kolmen vilkkaan tenavan kanssa on kyllä paljon raskaampaa ku töissäkäynti silloin ku lapsia oli vielä kaks. Mieshän se tietty meille tällä hetkellä tuo "leivän pöytään", mutta... Normaalina arkena se tarkottaa töihin lähtöä itsekseen melko ajoissa, töiden tekemistä, kotiin tulo valmiiseen ruokapöytään, ilta hengailua ja harrastuksia, ehkä iltapalan laitto lapsille (ei todellakaan aina) ja mahdollisesti jonkun hampaiden pesu. Sitten hän voinkin mennä nukkumaan ja jatkaa seuraavana päivänä samoin.
Mä taas herään vähän myöhemmin, kuuntelen koululaisen äkäilyt, pistän sen taipaleelle, pienemmät herää usein samalla kitisemään syliin yms. laitan niille ja itselleni aamupalan, hoidan tiskikoneen, pistän pyykit pyörimään, viikkaan kuivat pyykit kaappiin, puen lapset ja joskus itsenikin

valmistelen ruuan, puen lapset että päästään ulos sitten taas riisun ne, syödään, pistän päiväunille, siivoan, laitan pyykit kuivumaan ja uuden satsin pesuun, autan koululaista läksyissä, tarjoan välipalaa koko porukalle, alan tehä iltaruokaa, toimin samalla erotuomarina ja leikkikaverina, katan pöydän, jossakin välissä käytän koiraa pihalla ja ruokin senkin ja sitten isäntä jo tuleekin kotiin. Valmis ruoka nenän eteen, sitten siivotaan pöytä pistetään taas tiskikone pyörimään ja siivoillaan muuten päivän jälkiä, lähetään ehkä ulos, joka tarkottaa että taas puetaan ja riisutaan... Yleensä mies ottaa kirjan ja istahtaa sohvalle lukemaan, ku rankan päivän jälkeen pitää vähän saada rentoutua... Pian on sitten jo iltapala-aika ja lasten nukkumaanmeno rituaalit. Sen jälkeen usein laitan vielä yhen satsin pyykkejä kuivumaan ja siivoan keittiön lattian. Tässä vaiheessa mies jo nukkuu ja nyt mulla on sitä omaa aikaa... PERKELE! Mies tekee asioita jos monta kertaa pyytää, mutta yleensä nurisee jotain tai ainakaan ei tee sitä heti. Lasten touhuihin ei juurikaan puutu, kun lukee... Kai sitä hullu pitää olla ku vielä lisää näitä huollettavia haluaa...
Olipahan purkaus

Tämän jälkeen kukaan ei kyllä usko, että on mun miehessä myös jotain hyvääkin... Ja olen ihan onnellinen parisuhteessani

Teoriassa tietää ja ymmärtää mitä mä täällä päivät teen, mutta käytännössä sillä ei oo asiasta mitään hajua...