Täällä taas yksi ylipainoinen. Olen aina ollut vaikka lapsena ja teininä harrastin monenlaista urheiluakin. Nyt aikuisena otan noi ylipainokommentit aika rennosti. En enää stressaa, koska se ei kuulu muille paskan vertaa. Mutta lapsena ja teininä läskiksi haukkuminen yms. muiden koulukavereiden taholta oli aika julmaa. Kaikkein pahinta oli, kun oma äiti kommentoi ylipainoani. Onneksi nyt aikuisena on itsetuntoni sen verran parantunut, että puhuin äidilleni suuni puhtaaksi. Hieman hän oli hämmästynyt, mutta onneksi tämä ei pilannut välejämme.
Musta monesti tuntuu, että ihmiset, jotka jollain tapaa kommentoi toisen ihmisen ulkonäköä, eivät omista hyvää itsetuntoa. Kyllähän sitä itsekin sortuu välillä naureskelemaan tai kauhistelemaan, jos jollain on karsee tukka tai hirveästi lävistyksiä. Mutta ikinä ei pitäis mitään laukoa päin naamaa. Sitä ei tiedäkään mitä vahinkoa voi saada aikaan ihmisen psyykeessä joku pienen pieni viaton kommentti. Jolla ei oikeasti edes tarkoita pahaa, mutta toisen ihmisen itsetunto on niin alhaalla, että tommoinen kommentointi voi aiheuttaa jopa itsemurhayrityksen.
Täytyy sanoa, että sanonta vanhemmiten viisastuu, pitää ainakin mun kohdalla paikkansa. Ja äitiys muuttaa ihmistä todella paljon. Sitä ei vaan enää jaksa eikä viitsi stressata muiden ihmisten asioista tai sanomisista. Oman elämän tasapainossa pitämisessä on tekemistä ihan tarpeeksi.
Tuon seksielämään hiljaisuuteen vielä. Meillä on todella hiljaista makuuhuoneessa. Paitsi silloin kun mies kuorsaa. Eikä mua haittaa yhtään. Ei ole minkäänlaista intoa peittojen heilutteluun. Mies välillä ehdottelee, mä vastaan sille aina, että katsotaan ens syksynä

Mä oon illalla ihan sippi. Yritän katso telkkaria kymmeneen saakka, mutta monesti olen nukahtanut kesken kaiken.
Mun mielestä raskaana ollessa on oikeutettu kieltäytymään seksistä, jos ei huvita. Mieshän siinä hiukan kärsii, mutta miehen pitää vaan yrittää ymmärtää millaista muutosta nainen käy kropassaan ja mielessään läpi. Voihan sitä hellyyttää osoittaa muutenkin kuin peittoja heiluttelemalla. Aloitevastuu olisi hyvä antaa naiselle. Kun nainen kokee halukkuutta seksiin, se on paljon miellyttävämpää myös miehelle. Tuskin se miehestäkään on kovin kivaa, jos nainen vain makaa lahnana