Mie oon kyllä opetellu meikkaamaan ja meikkaan itse asiassa tosi hyvin. Mutta arkena en meikkaa. Aiemmin sain meikata ja pukeutua prinsessaksi ihan työkseni

Niin arkena päin vastoin kuljen löysissä housuissa, hupparissa, naama meikkaamatta ja tukka nutturalla. Tiedän näyttäväni upealta ni ei tartte sitä joka päivä korostaa vaan sit tilanteen mukaan. Aiemmin oon meikannut enemmänkin kun asuin kaupungissa ni tuli edes joku meikkipohja, ripsari ja kulmat laitettua. Nykyään ei sitäkään. Ehkä olis eri asia jos olisin taas jossain edustushommissa töissä enkä autohallissa kädet rasvassa opiskelemassa. Muutenkin miesvaltainen ala ni ei huvita vielä lisää korostaa ulkonäköä.
Minä olin/olen monelta osin paljon vanhempieni kaltainen (stressaan kuten äitini, levoton sielu kuten isäni). Mielenkiinnon kohteet kasvoivat vanhempien mukana, vaikka omiakin mielenkiinnon kohteita oli. Mutta meillä äiti oli se vahvempi persoona ja mie olin niin ujo etten oikein uskaltanut tuoda omaa persoonaani esiin kun siitä aina pilkattiin. Eli meidän äiti oli / on edelleen hyvin turvallisuudenhakuinen, arvostaa vain sitä tavallista, harmaata arkea.
Itsekin pidän arjesta ja pitää olla se turvapaikka, missä rentoutua. Mutta ennemmin tai myöhemmin käyn levottomaksi ja minun pitää päästä paikkoihin, nähdä asioita, tehdä ja kokea. Äitini on aina ollut tyytyväinen niillä sijoillaan ja on pelännyt minun tarvettani nähdä ja tehdä että hän suoraan sanoen pelotteli minut kuoliaaksi lapsena, ja olin arka lapsi muutenkin. Totta puhuakseni minä taisin pelottaa äitiäni... Kunnes sitten teini-ikäisenä tuo levottomuus lopulta purkautui lähes väkivaltaisesti esiin, en kyennyt omaa luonnettani enää siloittelemaan. Ehkä, jos minua olisi lapsena kannustettu kokeilemaan, ei noita purkauksia ja tempauksia olisi sitten teininä ja aikuisena niin tullut. Olisi saanut kokeilla ja toteuttaa turvallisemmin kuin sitten omin päin ja uhmalla. Tiedä häntä.
Itse olen monesti naureskellut, että jos omat lapseni haluavat minua järkyttää, he pukeutuvat pukuun ja kääntyvät Jehovan todistajiksi

Kun taas itse toivon, että lastenkin kanssa voisi matkustaa, niin olisi ihan kamalaa saada sellainen lapsi, joka ei halua ikinä mihinkään. Minä tietty toivon toteuttavani omia lapsuuden unelmiani, minä en ainakaan estä ja kiellä... Ja voihan se olla että miulle tulee lapsi joka kaipais vaikka niitä tiukkoja rajoja kaikkeen sitten turvallisuudentunteen saadakseen. Tosin jos ei kovin paljon lasketusta ajasta synnytys veny niin lapsesta on tulossa oinas kuten äidistään eli voi olla turha pelko että olisi pehmeäluonteinen ja arka. Isänsä on leijona ja ihan yhtä rohkea, utelias, häslä jästipää. Jostain hyvin kaukaa minun äitini puolelta pitäisi geenien hypätä, jos joku turvallisuudenhakuinen ja konservatiivinen lapsi tulisi.