Raskaudesta kertominen

Sellasia mietittyjä ja erikoisia on ihana lukea tai kuulla, mut mä oon vaa tylsästi laittanu perheelle whatsappissa kuvan plussatestistä kun en oo pystynyt pimittään :grin laitoin myös parhaille ystäville kuvan
 
Miehen lisäksi tietää paras ystävä. Se tietää tyyliin jo päivänkin koska ollaan laitettu alulle :hilarious:

Viimeksi kerrottiin vanhemmille ja miehen vanhemmille silleen, että pyydettiin ne meille kahville yhtäaikaa ja syyksi että tarvitaan takaajia lainaan joka pitäisi ottaa taloyhtiön remppaa varten. Nehän oli repimässä pelihousuja jaloistaan ja vihaisia. Oltiin servetteihin kirjoitettu " teistä tulee isovanhempia" . Siinä odoteltiin, että kuka huomaa ensimmäisenä, mun isä pyyhki sillä servetillä naamaa ja mua vaan hymyilytti leveesti. Äiti oli kans pyyhkimässä naamaansa,kun huomas että siinähän lukee jotain. Sit ne kaikki luki ja äidit herkistyi ja isätkin oli todella onnellisia. Silloin kerrottiin jo 5+4 tyyliin.

Nyt toiveissa olisi pitää omina tietoina np ultraan asti.. ja jos kaikki sujuu hyvin niin hankkia tytölle paita jossa lukee isosisko/storstyster 2018/06 . ja kattoo kuka huomaa ekana:p
 
Mä haluaisin kovasti kertoa jouluna, mutta silloin taitaa olla kyllä aika paljon jo viikkoja, ja jos turvotus jatkuu tätä rataa niin kaikki arvaa jo aika pian :D
 
Meillä tietää mun vanhemmat, sisko ja pari ystävää. Töissä en haluis kertoa pitkään aikaan mut hitto ku on just pikkujouluaika ja muitakin bileitä, missä joutuu kieltäytymään alkoholista... nehän arvaa heti! :) Mietin myös miten peitellä ultraa ja neuvola-aikaa mitkä tulee työajalle..
 
Mä oon tässä pähkäillyt et miten mä saan pidettyä tän salassa mun siskoilta ja vanhemmilta ens viikolla kun menen siskontytön synttäreille. Kaikki tietää yrityksestä mut en haluis vielä kertoa vaan ennemmin odottaisin ainakin ar-ultraan. Vielä mieluummin kertoisin vasta jouluna ku ollaan kaikki yhdessä. :)
 
Mennään tänään appivanhemmille, ja anoppi on jo kovasti suunnitellut illallista ja viiniä sen kanssa. Se kyllä heti arvaa, jos kieltäydyn viinistä (koskaan en oo heillä käydessä ruuan kanssa lasillisesta kieltäytynyt) ja alkaa utelemaan. Ja minä kun olen tosi huono valehtelemaan :). Siitä syystä varmaan kerrotaan heti kättelyssä raskaudesta.
 
Kerron vasta 12vk jälkeen ehkäpä läheisilleni.
 
Oon pohtinu tätä millon kerrotaan kun isäntä on sitä mieltä et vois paljastaa vasta synnäril[emoji23]

Jotenki sen tiedän et oma äitini ja anoppi ja appiukko saa tietää vasta uuden vuoden jälkeen joskus.

Isäni ja siskoni tietää jo ja miehen yksi veli. Ystäväpiiristäni yhdelle paljastu kun ei alkoholi maistunut vaikka oli pitkästä aikaa mahdollisuus ottaa.

Varmaan tunteen mukaan mennään. Kunhan anoppi ja äiti on pimennos[emoji19] (en jaksa niiden saarnaa et Meil on jo liikaa lapsii ja kaikki on väärin taas)
 
Me on kerrottu anopille, miehen veljelle ja minun parhaalle kaverille :) muut saa vielä odotella, ehkä isänpäivänä kerron omalle perheelle kun ollaan kaikki koolla.
 
Me ei loppu peleissä haluttaisia kertoa kellekkään enää , mutta kai se on pakko jossain vaiheessa :D Vihataan huomion keskipisteeksi joutumista.. ajattelin jos vaan kaikille kelle haluaa kertoa, niin laittaa vaikka whatsapp viesti jossa kuva ultrasta..
 
Myö kerrottiin viime perjantaina tosiaan niillä parkkikiekoilla ultrakuvan kera asiasta molempien vanhemmille. Anoppi tuumas et hän ties, oli nähnyt pari päivää aiemmin unen jossa olin viimesillään raskaana ja odotin poikavauvaa :woot: Jännä nähä oliko sit loppua myöten enneuni!
Kaikki olivat iloisia ja onnellisia uutisista, meidän äiti eritoten - hälle tää on ensimmäinen lapsenlapsi :)
Rupesivat jo kilpaa miettimään, et mitä kaikkea meille pitää sit hankkia ja joko voi lähteä shoppaliemaan vauvan vaatteita :hilarious:
 
Viime päivinä on herännyt taas ajatus etten oikeastaan haluaisi kertoa kenellekään...
Ei vaan jaksaisi niitä "ei teidän yksin tarvii täyttää koko maata" "toivotaan että tää on tyttö" "voisit jo lopettaa ton lisääntymisen" "kyllä sunkin olis jo aika mennä oikeisii töihin" - kommentteja mitä erityisesti äitini tykkää viljellä.

Heippa. Tunkeilen tänne vaikka kuulun heinäkuun porukkaan, jossa ei vielä tungosta ole...ja luulen että poksahdan itse kesäkuussa vaikka nyt kalenterin/laskurin mukaan la 2.7.
Haalean plussan sain jo 17.10 sellaiseen testiin mikä näyttää 6pv ennen menkkoja. Tänään sain selvän plussan pregchekillä ja tossa välissä muutaman testin hyvillä viivoilla kans.

Niin... odotan vauva numero vitosta.
Tämä on erityisesti miehen toive. Meillä on yksi yhteinen lapsi. Ensi kuussa 1v.
Mulla kolme lasta ennestään.

Mua jännittää/pelottaa kertoa mun äidille ja siskoille.
Kertoako heti? Vai antaa olla. Välit on tiiviit mutta välillä tukalat. He on kovia krtisoimaan mun asioita. Ehkä hyvällä aattelevat, mutta... luulen et kommentti raskauteen on "vai niin" :/
Tai "siis taasko?"
Tai ne "ai meinaatte tyttöä yrittää" tms typerää.
 
Heippa. Tunkeilen tänne vaikka kuulun heinäkuun porukkaan, jossa ei vielä tungosta ole...ja luulen että poksahdan itse kesäkuussa vaikka nyt kalenterin/laskurin mukaan la 2.7.
Haalean plussan sain jo 17.10 sellaiseen testiin mikä näyttää 6pv ennen menkkoja. Tänään sain selvän plussan pregchekillä ja tossa välissä muutaman testin hyvillä viivoilla kans.

Niin... odotan vauva numero vitosta.
Tämä on erityisesti miehen toive. Meillä on yksi yhteinen lapsi. Ensi kuussa 1v.
Mulla kolme lasta ennestään.

Mua jännittää/pelottaa kertoa mun äidille ja siskoille.
Kertoako heti? Vai antaa olla. Välit on tiiviit mutta välillä tukalat. He on kovia krtisoimaan mun asioita. Ehkä hyvällä aattelevat, mutta... luulen et kommentti raskauteen on "vai niin" :/
Tai "siis taasko?"
Tai ne "ai meinaatte tyttöä yrittää" tms typerää.
Meillekin on tulossa vitonen. Minusta se on ihanaa!!!! Ja ylpeydellä kaikille ihmettelijöille kerron, kuinka ihanaa se on joka kerta ja hyvin ehtis vielä enemmänkin. Itse kyllä tiedän, että tämä on näillä näkymin meidän viimeinen.

Ei noista kommenteista kannata välittää. Joka tapauksessa vauvan syntymän jälkeen juuri ne pahimmat voivottelijat ja ihmettijät ovat eniten innoissaan pienestä. Ekaa kertaa pidellessään uutta lastenlastaan mummot ja papat siellä niin kertoo, "kuinka juuri he on aiiiina sanonut, kuinka hyvä juttu raskaus, vauva, sisarukset on."
 
Siis miten joku laskuri antaa la 2.7 joku 1.7 ja neuvolaan ku soitin ni 30.6 laski siinä... hohhoi :D no jos yhtään voi päätellä omia oloja, ovista arvailla yms niin se 30.6 on lähinnä
 
Muokattu viimeksi:
Mullakin preglife antoi la:ksi päivän aiemmin, kuin itse laskettuna tai jollain muulla laskurilla... varhaisultrassa koko vastasi itse laskettua päivää :)
 
Mä haluaisin kovasti kertoa jouluna, mutta silloin taitaa olla kyllä aika paljon jo viikkoja, ja jos turvotus jatkuu tätä rataa niin kaikki arvaa jo aika pian :D

Mäkin mietin että jouluna... Ois ihana laittaa se ultra kuva kehyksiin pakettiin :) Mutta kyllä varmaan ennemmin jo täytyy kertoa. Mä oon jo nyt turvonnu ku rantapallo.
 
Mulla kanssa kävi joulu mielessä yhteen väliin, mutta voi olla että aikasemmin arvaavat jo.. Saa luvan kyllä muutenkin lapsenlapsi kelvata joululahjaksi :D ja edelleenkään ei kyllä edes haluttaisi kertoa kellekkään...
 
Jouluna ois kiva kertoa. Sillon ois tosin jo 16+4 joten en tiiä maltanko sinne asti. Aiemmissa raskauksissa ollaan kerrottu kyl noilla viikoilla.
nyt rv7+6
 
Takaisin
Top