Raskaudesta kertominen

Meillä on vähän auki, että kerrotaanko kohta anopille kun häneltä on vähän pakko kysyä lapsenvahtiapua ar-ultran ajaksi... Ollaan tosi läheisiä ja avoimesti puhutaan jos on menoa jonnekin, joten ois epäilyttävää jos nyt kuitattaisiin tarve vaan "on yks meno". En osaa päin naamaa valehdellakaan mistään lääkärikäynnistä, koska sitten kuitenkin sitä joutuisi selittämään enemmän auki, että miksi oon menossa. Ei tää niin iso salaisuus oo, että jaksasin alkaa sepittämään jotain peitetarinaa kovin juurta jaksaen.

Kerrottiin sille kkm:stä kun jouduin sairaalaan tyhjennykseen, koska mies tuli mun mukaan ja tarvittiin koiralle ulkoiluttajaa. Sitten esikoisesta näytettiin anopille plussatesti, perheellenikin (asuvat kauempana) soittelin jo heti sillon että oon raskaana. Aattelin että kun ollaan niin läheisiä niin heiltä en pystyisi keskenmenoa pimittämään ja kokisin tuen tarpeelliseksi. Nyt ei olla jotenkin vielä kerrottu kun parille mun läheisimmälle ystävälle... jos ar-ultrassa kaikki hyvin niin näytetään ultrakuva perheille. Jos ei oo niin varmaan otan sitten jossain vaiheessa keskenmenon puheeksi heidän kanssaan kuitenkin, viimeistään uuden plussan aikaan...
 
Me katsotaan vähän tilanteen mukaan.. Me mennään kromosomi-tutkimuksiin joten ensin ajateltiin odottaa niiden vastaukset. Toisaalta jos oon yhtä väsynyt kuin esikoista odottaessa, niin saatetaan joutua pyytämään isovanhemmilta enemmän apua, jolloin täytyy ehkä kertoa aikaisemmin.. Ehdottomasti kuitenkaan ennen ar-ultraa ei kerrota kenellekkään :)
 
Onko kellään mitään erikoista yllättävää tapaa kertoa? :D Ihailen aina niitä, jotka jaksaa panostaa yllättävään kertomiseen!
Esikoisesta vietiin anopille lahjapaketissa ar-ultrakuva , aika perus juttu siis :D Pitäis keksiä jotain hauskaa tästä kakkosesta
 
Mulla on idea jos vatsa pysyis jouluun asti salassa! Annettais avattava kortti: etupuolella lukisi "Harmi etten päässyt tänä jouluna mukaan juhlimaan... ja sisällä olisi ultrakuva ja teksti "ensi jouluna sitten!" Tms :D hah
 
RASKAUS-ILMOITUKSIA

Arvatkaa mikä seuraavista vaihtoehdoista on totta:
A) Saimme lotossa 7 numeroa oikein!
B) Minut on valittu Seiskan tähtitytöksi!
C) Meille tulee vauva!

***

Ei ole syytä salailuun,
vaan onnemme tahdomme näyttää,
on meille tulossa vauva uus,
todeks hartaimman toiveemme täyttää.

***

Elämän pienistä asioista kaikista suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa koko elämämme loppuiäksi.

***

Enkeli niitylle lenteli juuri,
on sillä pupuille uutinen suuri:
”Toiveenne toteutui, lapsen saatte.
Pian kolmeen pekkaan porkkanat jaatte.

***

’Haikaralle toive kuiskattiin
ja se tuplana täytettiin …’

***

Heippa.
Haikara-Airways on päättänyt tehdä meillä välilaskun.
Arvioitu saapumisaika on ___kuussa.

***

Isukki on innoissaan,
äiti vielä oksentaa.
Vaan asukki se masussa,
vatsaa jo kasvattaa.

Vielä on aikaa arvuutella,
odotella ja ihmetellä.
Juhannusta juhlistamme,
luultavasti laitoksella.

***

Kerron sulle salaisuuden,
saamme kotiimme pian ihanuuden.
Tulispa poskiin isin hymykuopat syvät,
äidin ruskeat silmät ois kans hyvät.
Saapas nähdä minkävärinen pitää ostaa potta,
sillä jos kaikki hyvin menee, heinäkuussa unelmastamme
tulee vihdoinkin totta.

***

Kerron sulle salaisuuden suuren,
näin testissä taannoin viivan uuden.
Tämä tarkoittaa siis sitä,
että _____:stä tulee vihdoin isä.

***

Kohta ei kysellä, mitä me teemme.
Pomo on tulossa perheeseemme!
Saamme ikiliikkujan oivan,
nahkavekkarin, varhain soivan,
kompassin, joka suuntaa näyttää,
huoneet heti leluilla täyttää.
Askeleet kiertää ympäri pihan,
touhusta uuvuksissa me ihan –
äiti ja isä ja marakatti:
Töpinätiina tai Maailmanmatti,
Vautiville. Vipinähiiri.
Ilopilleri! Tuuliviiri!
– Tittamari Marttinen –

***

Kuiskasimme haikaralle
poutapilven enkelille.
Pikkuruinen suuri ihme
josko tulla voisi meille.

***

Minulla on suuri salaisuus.
Tai oikeastaan se on ihan pieni vielä,
mutta kasvaa koko ajan.
Ensivuonna tähän aikaan se on jo aivan käsinkosketeltava salaisuus,
eikä oikeastaan enääsalaisuus ollenkaan … sellainen vauvantuoksuinen.
Haikaran arvioitu lasketumisaika _____ .

***

Mittamato hämmästyy:
-Täytyy olla jokin syy,
outoon, uuteen kukkulaan,
matkaan aina kasvavaan.
Neuvoisiko kukaan?
Mittausteni mukaan,
kierros viimeinen,
on jo metrin pituinen.

Mitä tuohon vastaan?
Lastaan ainoastaan,
äiti eräs odottaa.
Mittamies voi huoahtaa.”

***

Mitä soittavat ilon tiukuset,
miksi tuuli puissa helää?
On sisimpään pujennut kukka,
pieni ihme masussani elää.

***

Nyt sulateltavaksi suuri uutinen,
näkyi ultrassa syke pienen sydämmen.
Ihmettä on kaikki tää,
kun vauvaani en vielä nää.
Salaisuus ei pysy kauvaa,
meillä odotetaan vauvaa.

***
 
kesääodotellessa, mä vollotan täällä hormonipäissäni ku luin noita runoja :hilarious:
 
Me ostettiin tuleville isovanhemmille semmoset parkkikiekot (mummo parkissa ja muumimamma/muumipappa kiekot). Ajattelin laittaa saapumisajan osoittamaan päivämäärää ja tussilla sitten lisään siihen kuukauden ja vuoden perään :wink Tulevana viikonloppuna sitten annetaan nää kiekot jos ja kun neuvolassa todetaan kaiken olevan niinkuin pitääkin!
 
Viime päivinä on herännyt taas ajatus etten oikeastaan haluaisi kertoa kenellekään...
Ei vaan jaksaisi niitä "ei teidän yksin tarvii täyttää koko maata" "toivotaan että tää on tyttö" "voisit jo lopettaa ton lisääntymisen" "kyllä sunkin olis jo aika mennä oikeisii töihin" - kommentteja mitä erityisesti äitini tykkää viljellä.
 
Ihania runoja! :)

Mää kerroin muutamalle kaverille heti plussan jälkeen, kun tiesivät yrityksestä. Muille ajateltiin kertoa vasta jouluna, jos malttaa odottaa sinne asti! Ehkä just joku ultrakuvakorttijuttu vois olla kiva.

Kharou, voi ei mitä kommentteja! :sad001
 
Tänään kerroin kahdelle ystävälle - toiselle annoin kestoliivinsuojia lainaksi, kun hän oli meillä pienen vauvansa kanssa saamassa vähän opastusta kantoliina käyttöön. Sanoin, että kun hän ei todennäköisesti enää kovin paljoa niitä tarvitse, niin voi palauttaa meille, kun tulevat käyttöön uudestaan. :P
 
Meillä tietää ainoastaan mun sisko,eikä kerrota ennen kuin ollaan turvallisemmilla viikoilla.
 
Parhaalle ystävälle kerroin jo, lisäksi koko ystäväpiiri tietää että yritetään mutten haluaisi heille kertoa kun vasta myöhemmin tänä vuonna. Eli yritellään väistellä uteluita loppuvuosi. Sisarille ja vanhemmille laitetaan ultrakuva joulukorttiin :love2
 
Mulla ei jotenkaan oo nyt edes mitään kuumotusta kertoo kaikille sukulaisille jne.. Molempien vanhemmille varmaan kerrotaan sitten kun tuntuu sopivalle (mun vanhemmille ehkä pian varhaisultran jälkeen) ja loput saa sitten huomata tai kerrotaan kun heitä tavataan. Tällä hetkellä ainakin tuntuu tältä.
 
Parhaat kaverit tietää mut muuten voi alkaa kertoon kunhan nt ultras käyty.
 
Me ei olla kerrottu vielä kenellekkään, muutama kaveri tietää yrityksestä, mutta haluan ensin käydä ultrassa ennen kertomista.
 
Takaisin
Top