Raskaudesta kertominen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ruusa#
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me kerrotaan lähisuvulle ja muutamalle ystävälle nt-ultran jälkeen. Pomolle on varmaan pakko kertoa samoihin aikoihin, sijainen löytyminen ja aikataulutus töissä nimittäin ottaa aikaa.

Ootte kyllä sitkeitä kun pystytte noin pitkään olla kertomatta! Me kerrottiin kyllä varhaisultran jälkeen... ja joilleki oli aiemminki jo paljastunu. Ja esim mun vahemmat oli jo arvanneet!!! Äitini ilmeisesti arvasi jo ennen kuin olin ees testannu :wideyed: Ja yksi mun ystävä on vissiin kanssa turvonneista kasvoista ja masusta arvannu (vihjaili siihen malliin) vaikken mitään myöntäny vielä... Oli siis mullaki ajatus alunperin salata np ultraan asti! Mutta näköjään mussa on joku lappu jossa lukee "raskaana!!!" Tai jotain:wideyed:

Me käytiin viikonloppuna kavereilla kylässä ja yritin pitää mahaa piilossa, ei vaan helppoa ollu vaikka oli jättineule päällä. Maha pömpöttää niin kuin olisin jo puolivälissä. Ei ne kyllä kysyneet mitään, pari kertaa vilkasuja sain mahaan kyllä. Ens viikon viikonloppuna pitäisi kertoa minun vanhemmille ja isovanhemmille sekä isoisomummolleni. Jännittää tosi paljon!! Tämä on vanhempieni ensimmäinen lapsenlapsi ja niin iso- ja isoisovanhempien eka myös. Vanhemmilleni on lahja, vielä pitäisi näille isomummoille ja -ukille keksiä jotain. Lahjan kautta helpompi kertoa.

Neuvolassa oli tänään samaan aikaa mun luokkalainen/hyvä ystävä, nii sille sitten kerroin tästä ja kovasti oli iloinen puolesta :) ja kauheesti oli et "oot pimittäny tän tiedon että susta tulee mun mammakaveri" :) ja vähän alustavasti oon mieheltä kyselly, josko sitä omalle äitille jo vois myös kertoa :')

Mä oon kertonut kahdelle ystävälle jotka myös odottavat/yrittävät vauvaa, muuten en oliskaan kertonut kenellekään pitkään aikaan vielä. Muille kerron sitten kun ei voi enää piilotella.

Me kerrottiin avopuolison vanhemmille tapaninpäivänä kun käytiin siellä, annettiin kuoressa ultrakuva varhaisultrasta. :Heartred Olivat ihan onnessaan ensimmäisestä lapsenlapsesta, paljon enemmän innoissaan kuin mun äiti, jolle tämä on jo toinen lapsenlapsi. :grin

Saa nähdä jäinkö äidille kiinni tästä raskaudesta. :D Se kävi tänään meillä ja tää mun maha on iha jäätävä pallo+ tää mun olemus on niin nuutunut, että en tiedä voiko tätä kuitata ees pelkällä väsymyksellä. Se kyllä kysyy asiat aika suoraan yleensä, mutta eipä tässä ois kun enään kaksi viikkoa aikaan ultraan, jolloin viimeistään kerrotaan vauvauutiset, jos siis kaikki on vain hyvin. :)

On kyllä niin kamalat omantunnontuskat kun ei voi kertoa kenellekääno_O. Meillä on eka ultra 2,5 viikon päästä ja mies ei halua, että sitä ennen kerrotaan. Ja toki itelläkin sellainen kutina, että mitä jos siellä ultrassa ei näykään mitään. Omille vanhemmille ja parhaimmille ystävilleni haluaisin jo kovasti sanoa. Tammikuu menee hyvin tipattoman piiriin niin ei ole tarvinnut kekkereissä sen enempää selitellä. Töissä kerron heti kun ultrassa on käyty ja varmistettu että kaikki on hyvin. Nyt 9+3. Onneksi täällä voi käydä edes vähän purkautumassa:happy:

Me kerrottiin miehen perheelle eilen. Olivat innoissaan. Toivottavasti ultran jälkeen saa vielä nekin hyvät uutiset kertoa. Ymmärrän hyvin miksi monet odottaa siihen saakka, nyt olisi jo aika liuta ihmisiä joille pitäisi sitten soitella.. Pelottaa!

Me kerrottiin jo jollain 4+ viikolla perheille ja parhaille ystäville, kun oli (vasta 13vkolla havaittu) keskenmeno takana joka oli tosi rankka ja jossa sain ja tarvitsin paljon apua läheisiltä. Ja tätä seuraavaa raskautta yritettiin puoli vuotta taas, joten asia oli niin pinnassa ja kaikkien mielessä, ja olis kuitenkin kerrottu keskenmenostakin, joten päätettiin näin. Nyt mennään jo 11+6 ja viikon päästä nt-ultra, joten sen jälkeen varmaan kerrotaan sitten vapaammin kaikille, ei nyt mitään ilmoitusta laiteta mutta kun tavataan ystäviä ja näin.

Me kerrottiin jo jouluna perheille :) ja taitaa kaikki esikoisen kummitkin tietää. Haluttiin esim muutamalla miehen kaverille kertoa, ku olin niin huonossa kunnossa et mies ei päässy juuri mihinkään lähtemään ennen lapsen nukkumaanmenoaikaa eikä haluttu et kaverit ajattelee etten päästä sitä lähtemään mihinkään :D

Oho kylläpä moni sinnittelee kertomatta kellekään! Minulla pari parasta ystävää on niin läheisiä että tiedetään kyllä toistemme yritysasiat ja sitä myöten melkein tarkalleen kuukautiskierrot jne niin heille ja omille siskoilleni kerroin kyllä heti n. 5min sisällä siitä kun testi näytti plussaa. Sen jälkeen muille ystäville kertonut sitä mukaa kun ollaan satuttu tapaamaan tai olemaan muuten yhteydessä. Mies kertoi omille vanhemmilleen melkein heti kanssa, minä en ole omille vanhemmilleni kertonut vielä, heidän kanssaan odottelen kyllä että ainakin edellisen raskauden keskenmenon rajapyykki on ohitettu, mahdollisesti NT-ultraan asti. Töissä en ole kyllä muille kertonut kuin pomolleni työjärjestelyn tekemiseksi. Nyt 7+6 minulla.

Mä kerroin heti plussattua äidille ja sitten vähän myöhemmin yhdelle sisarukselle puolisoineen ja lähimmälle ystävälle. Nämä kaikki tiesivät yrityksestä ja aiemmista keskenmenoista ja on kyllä tullut todella tarpeeseen juttelut heidän kanssaan. Lisäksi jouduin kertomaan esimiehelle jo 9+ viikolla, kun pahoinvoinnin takia olen nyt jo kolmatta viikkoa saikulla. Mieluiten olisin kertonut töissä aikaisintaan muutaman viikon päästä, mutta toisaalta myös esimies tiesi noista keskenmenoista, joten ei tää uutinen hänellekään ihan puskista tullut. Muille perheenjäsenille kerrotaan sitten ultran jälkeen ja töissä varmaan työkavereille vähän myöhemmin. Sijaisjärjestelyt pitää kuitenkin aloittaa suht ajoissa, joten pakko varmaan viimeistään joskus helmikuun lopulla tulla ulos kaapista.

1b6ce62b3a4d571886f3a2570da37d29

Laitettiin kuva esikoisesta tää päällä mun isälle ja miehen vanhemmille. Muille ollaan kerrottu muuten jos siltä on tuntunut :)

Me ollaan kerrottu avoimesti jo molempien perheille ja lähimmille kavereille. Ekat uutiset kerrottiin samalla viikolla kun tehtiin plussatesti =) Muutamat kaverit arvaskin jo ihan kertomatta kun tiesivät että ollaan yritettykin saada lasta. Töissä oon myös kertonut jo. Tosi avoimesti muutenkin puhun asioista ja mun mielestä on kauheeta salailla asioita muilta, varsinkin kun on näin ihanasta asiasta kyse =) Ja jos kävisi niin ikävästi että menee vielä kesken niin sitten on ainakin helpompi myös surra kun lähimmät ihmiset tietää eikä niiden tarvitse asiaa ihmetellä.

Kerrotaan läheisille ekan ultran jälkeen, joka on parin viikon päästä. Maha on kyllä sen verran pömpöllään et odottelen koska esikoisen kerhossa kysytään asiasta [emoji16] ei haittaa yhtään, voin kyllä kertoa jos kysyvät.

Takaisin