Raskaudesta kertominen

Ruusa#

Supliikin supersankari
Huhtimammat 2016
Elomammat 2017
Koska aiotte kertoa raskaudesta sukulaisille, ystäville, isosisaruksille jne? Jännittääkö kertominen?
 
Mä oon kertonut parille kaverille ja mun äidille. Ja mies tietty tietää :D muille sitten myöhemmin. :)
 
Mulla tällä hetkellä vain mies tietää. Lähisukulaisille sekä ystäville kerrotaan myöhemmin sitten ekan kolmanneksen jälkeen.
 
Meillä tietää muutama kaveri ja mun toinen sisko. Lapsille ja mun porukoille ja miehen äidille kerrotaan vasta kun 12vk on täynnä. Loput sukulaiset saa tietää sit kun näkyy päällepäin.. eli menee kauan :happy:
 
Nyt 5+2, viikonloppuna kerroin kahdelle ystävälle ja parin seuraavan viikon aikana kahdelle muulle (illanistujaisia tulossa). Omille ja appivanhemmille kerrotaan itsenäisyyspäivän tienoilla. Sisaruksille jouluna, kun kokoonnutaan yhteen. Jos nyt sattuisi jotain, niin seuraavissa raskauksissa odoteltaisiin varmaan pidemmälle ennen kertomista. Meillä on läheiset välit vanhempiin joten kiva jakaa heidänkin kanssaan tämä asia. Muille sitten ekan ultran jälkeen.
 
Mulla piti jo lipsauttaa parhaalle kaverille että neuvolakäyntejä on luvassa. Siinä sitä itkettiin puhelimessa molemmat. On se vaan vaikea pitää läheisiltä ihmisiltä intoa piilossa.
 
Mä kerroin mun ystävälle, viikonloppuna näen mun äidin niin hänelle myös kerron. Varmaan kerrotaan nyt aika pian molempien perheille muutenkin. Musta tuntuu, että pitää tuolle esikoisellekin kertoa, koska tuntuu epäreilulta jos kaikki muut ympärillä tietää, mutta sitten jos tapahtuukin jotain..
 
Me odotellaan sinne np-ultraan :) edellisestä kerrottiin aikasemmin ja kun se sit meni kesken niin kauhee selitteleminen :bored: ei enään moista kiitos. Eikä tee ainakaan vielä edes tiukkaa olla kertomati :happy:
 
No tää on kinkkinen tää lapsille kertominen...me ajateltiin ekaks et jouluna kerrotaan suvulle.vu:ssa käyty ja viikkoja rapiat 9...mutta onhan se varhain...sitten pienille lapsille selitellä jos kesken menee,eikä siinä kertomisessa vaan miten hämmentävää se on...en tiedä...mulla saattaa mahakin sen paljastaa jo aiemmin...mun tyttö sano että tuolla täytyy olla vauva!
 
Me aateltiin edetä vähän päivä kerrallaan tässä kertomisessa.... Ainoat tän foorumin (te ja esikoisen la-ryhmä siis) lisäksi, jotka tietää on miehen sisko ja neuvolan täti. Niih ja tulevalle isosiskolle vähän olen maininnu:rolleyes: Mutta hän on vasta 7kk niin ei ehkä muista enää 9kk kuluttua asiaa...

Omalle perheelleni en siksi ihan vielä kerro kun pelkään että he alkais stressata liikaa meidän remontti juttuja, mun gradua jne.... Niin haluan säästää heidät siltä vielä hetken. (Tosin äitihän oli aavistellut jo...). Ja siksi sanoin tasapuolisuuden nimissä ettei miehenkään vanhemmille ihan vielä kerrota.

Katsoo nyt miten selvitään joulun graavikalat ym että täytyykö kertoa. Tai jos vaan tulee muuten sopiva tilanne kertoa niin ehkä sitten.
Mutta onhan se tosi aikaseen... etenkin kun mä tuskin meen mihinkään ultraan edes ennen sitä.
 
Parille kaverille olen jo kertonut. Lisäksi nykyisen kuopuksen aikaiselle ns. mamma ryhmälle. Yleensä läheisille ollaan kerrottu aika pian. Anoppi aina osannut jostain aavistaakin. Kerran jopa ennenkuin edes testiä olin tehnyt
Viimeksi mulla maha tuli todella aikaisin näkyviin (ennen rv 12). Töissä rohkeimmat kysyi suoraan eikä sitä osannut enää valehdellakaan.
 
Mä oon kertonut 2 hyvälle kaverille, jolle esikoisesta kerroin kans näillämain. Mies kertonut vanhemmilleen.

Muuten aion osalle eli muille kavereille sekä omille vanhemmille kertoa nt jälkeen. Ja sit ehdottomasti töissä vasta niin myöhään kun pystyy.
 
Minä ja mies ja te olette ainoita :D

Aikaisemmin kerrottiin molempien vanhemmille ja muutamille kavereille kun olimme niin innoissamme. Kesken se sit meni. :sad001

Nyt puhuttiin että ollaan ihan hissunkissun ainakin jouluun asti :) mieluiten np ultraan asti
 
Mekin yritetään ainakin sinne np-ultraan asti pitää salassa. Hankalaa toki, kun asutaan vielä minun vanhempien kodissa. :grin mutta viimeksikin taisi paljastua ennen.. :hilarious:
 
Me kerrottiin heti sukulaisille ketkä nähtiin. samana päivänä ku tehtiin testi. Nyt lähimmät sukulaiset tietää, osa saa vielä sit joulun tienoilla tiedon kun nähdään lisää väkeä. viimeksi salattiin kaikilta koko eka kolmannes niin nyt ei jakseta ei sit yhtään salailua! ollaan iloisia tästä niin halutaan jakaa se, jos menee kesken, niin ollaan tietenkin todella surullisia, mutta niin on muutkin ja ne on tunteita ja se on elämää. vihaan salailua. Nyt olen kertonut ystäville sitä mukaa kun ollaan nähty :)
 
Osa kavereista tietää, äidille aion kertoa varhaisultran jälkeen, jos silloin on vielä kaikki hyvin. Isälle ei voi varmaan kertoa kuin vasta useamman kuukauden jälkeen, sieltä tulee niin jäätävä vastaanotto...
 
Omalle äidille ajattelin kertoa jouluna, muiden sukulaisten ja kavereiden kanssa odotetaan varmaan sinne np-ultraan. Edellisestä kerroin usemmallekin heti plussan saatuani, mutta se meni kesken, enkä halua sitä kokea toiste.
 
Ajattelin että kerrotaan vasta sitten muille kun on ensimmäinen ultra takana ja varmistuu että kaikki on pienellä hyvin :)
Itselläni takana toukokuussa varhainen keskenmeno niin en halua hätäillä kertomista.
Sormet ja varpaat pystyyn että tää 3 vuoden takanen haave vihdoin ja viimein toteutuu :Heartpink
 
Takaisin
Top