Raskaudesta kertominen

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ruusa#
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siskolle ja yhdelle ystävälle oon kertonut. Aluksi mietittiin että kerrotaan muille vasta viikolla 12, mut en tiedä pystynkö olemaan kertomatta sinne asti :joyful: Mies olis varmaan kuuluttanut jo koko maailmalle jos en olisi toppuutellut :grin
 
Mun täytyy sanoa, että oon vähän yllättynyt miten moni on kertonut perheenjäsenille ja lähimmille ystäville heti. Oma siskoni on kertonut jokaisesta kolmesta raskaudesta vasta NT-ultran jälkeen niin jotenkin oletin, että se olisi normi. Muutenkaan ei ole kavereita juurikaan ollut raskaana viime vuosina niin ei ole uutisia kuullut. Mutta kiva juttuhan se on että porukka uskaltaa kertoa kun totta se on että varmaan sitten haluaa jakaa ne huonotkin uutiset jos niitä tulee. Voisin itsekin harkita kertomista lähimmille ystäville puolentoista viikon päästä kun alkuraskauden ultrassa on käyty.
 
Sovittiin, että viikon 12 ultran jälkeen kerrotaan vanhemmille ja täytyy varmaan painottaa että eivät julista asiaa heti koko maailmalle:wink Eihän nitä nt- tuloksia saa heti ultran yhteydessä? Ystäväni oli saanut vastauksen 1,5 vkoa tämän ultran jälkeen tai oli sanottu että ilmoitetaan viikon sisällä mikäli on aihetta huolestua :nailbiting:
 
Myö ollaa jo lähemmille ihmisille kerrottu :) eka ultra vast tän kuun lopussa, ni joskus sen jälkee varmaa töissäki kerron ennenku alkaa maha kasvamaa ja kivempi olla sit töis ku kaikki tietää ja pystyy vuoroista sopimaa ettei tarvis kauheest painavia nostella jne :)
 
En oo kertonut keölekään, just ja just miehelle.

Edellisistä on kerrottu vasta tokan ultran jälkeen, mutta nyt varmaan ekan ultran jälkeen jo kun mä kärvistelen näissä migreeneissä. Tosin kukaan ei kyllä varmaan odota meille lisää lapsia kun auto on jo täys
 
Ootteko kertoneet raskaudesta jo työpaikalla? Itse en uskalla vielä, ja tuntuu etteivät mitään epäilekään kun ei mulla pahoinvointia ole ja sen verran löysät työvaatteet ettei turvotus näy :wink Neuvolan mukaan nostelua pitää alkaa rajoittaa viikola 20, toki nostotekniikka on tärkeää olla hallussa. Pelottaa vaan se reaktio mikä sieltä on vastassa, paikkaani ei ole helppoa korvata :sad001
 
Olen nykyisessä työssä kertonut parille työkaverille, on tuntunut että saa paremmin ymmärrystä kun ottaa iisimmin. Mutta en tiedä miten toimin uudessa määräaikaisessa työssä, jossa aloitan parin viikon päästä. Työsuhteen loppu ajoittuu vielä mukavasti lasketun ajan kohdille, joten jännittää kyllä esimiehen reaktio. Luulen kyllä että aika aikaisessa vaiheessa joudun paljastamaan jos pahoinvointi yhtään pahenee. Tai toisaalta olen kyllä niin hoikka, ettei tässä rungossa mitään vatsaa kovin kauaa edes piiloteltaisi.

Ei auta kun toivoa ymmärrystä, joustoa ja positiivista mieltä työpaikalta. Pelottaa kyllä!
 
Firman HR:lle olen ilmoittanut. Lähimmät kolleegat ulkomailla joten en kerro. Kerron uudelle pomolle nt-ultran jälkeen, hänkin istuu Italiassa.... :) mutta asiakkaat saattavat arvata kun palaan töihin ens viikolla
 
Parille kaverille kerroin kun vanhana viini sieppona olivat huolissaan kun ei mulle valkoviini maistunut... :happy112

, Vanhemmille ajateltiin kertoa viikoilla 12-13. Nyt 9+2 että ei enää kauaa....!!!!
 
Enää 1,5vk niin saa kertoo muillekin! :) Meillä soitetaan verikokeen tulokset ens viikon lopulla ja sit ne kerrotaan ultraajalle ja kyllä viimeksi ainaki kaikki tarpeellinen selvisi siellä :)
 
Mä kanssa kyselin HR:ltä muutamia äitiyslomaan liittyviä juttuja niin varmaan odottavat että kohta tulee virallinen ilmoitus. Mä näin perjantaina myös muutaman kaverin pitkästä aikaa lomien jälkeen ja jotenkin tuntui kurjalta huijata niitä. Eli jos maanantain ultrassa kaikki on hyvin niin varmaan jossain hyvässä saumassa suht lähiaikoina kerron näille ystäville. Pitää vaan todella kovaa painottaa, että se EI ole yleistä tietoa ja kenellekään ei saa kertoa.
 
Mun pomo arvasi.
Tiesi siis, että olen käynyt lapsettomuushoidoissa, ja sitten kun aloin voida pahoin, kysyi voiko jo onnitella.
Varoittelin kyllä siinäkin välissä että varhaisultrakin on vasta tulossa, että ei siellä välttämättä mitään ole.. :D On tosi innoissaan mun puolesta, mikä oli totta kai suuri helpotus. Ja varmasti ymmärtäisi jos menee kesken.

Muille työkavereille en todellakaan aio kertoa erikseen. Käy todennäköisesti itsestään ilmi sitten kun maha kasvaa.
 
Oon vielä koittanut olla kertomatta kauhean monelle mutta ei millään malttaisi kun ei oikein muuta tässä pysty miettimään. Ensimmäisenä sai miehen lisäksi tietää 2 lähintä ystävää ja isälleni kerroin jo aika heti "joululahjana". Saatiin positiivinen tulos lomareissulla ja siellä suunnilleen koko lomasaari tiesi kun piti ruoka ja muita juttuja tarkistaa koko ajan:D Nyt on pari ystävää tullu vielä päälle. Malttaisi vain vielä ainakin odottaa ensiviikon varhaisultran ennenkuin lisää toitottaisin. Ajattelin että tää tammikuu helppo huijata ystäviä että on tipattomalla mutta ei kyllä oo mihinkään illanviettoihin huvittanut lähteä. Ilta kasilta alkaa jo sänky houkuttaa.
 
Palaan huomenna lomalta töihin. Pelottaa, että joku arvaa. Toisaalta viikon päästä ultra, sen jälkeen voisin kertoakin, jos kaikki hyvin. Maha mulla ei oo näkyvästi kasvanut (rv11), välillä vähän turvottaa, mutta kenelläpä ei joululoman jlk. ;D
 
Meillä onneks nt ultra pian niin ei tarvii kauaa enää salailla. :)

Tänään 10+6!
 
Oon kertonut yhdelle ystävälle ja siskolle. Tekis joka päivä mieli kertoa muillekin mut sit toisaalta taas ei :D odotan kyllä sitä että päästään kertomaan vanhemmilleni, tästä tulee heille ensimmäinen lapsenlapsi :)
 
Meinasin sitten ultran jälkeen, että tuo meidän tyttö saa ilmoittaa mummoille ja ukeille asiasta. Eli kerrotaan että hänestä tulee isosisko.. :happy:
 
Takaisin
Top