Raskaudesta kertominen

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ruusa#
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Parhaille ystäville olen kertonut, koska heidän kanssaan tulee jaettua ilot ja surut :Heartred
Vanhemmille kerrotaan varmaan vasta np-ultran jälkeen.
 
Luultavasti vasta viikolla 12, jos sinne asti pystyy asian pitämään. Vielä ei kukaan asiasta tiedä. Tosin pahoinvointi nyt niin hankalaa, että vatsataudista tämä ei kyllä kauaa mene jos ei ala helpottaa :D Yhdelle läheisimmälle ystävälle kyllä ajattelin kertoa jo aiemmin. Hän saanut esikoisensa tänä vuonna.
 
Me ollaan kerrottu jo aika monelle, mun vanhemmat ja sisarukset tietää ja miehen porukat. Töissä en aio vielä kertoa kuin lähimmille työkavereille. Aattelin, että olisi saanut aikaan enemmän ihmettelyä vauvauutisesta kun edellisestä raskaudesta niin pitkä aika, mutta enemmän on ollut sellasta "arvasin että oot raskaana" sanomista :D
 
Nyt koko perhe tietää ja hyvin iloisesti ottivat uutisen vastaan ja mä sain köllötellä sohvalla sit vapaasti oksuämpäri vieressä. Hössötys ja kysymykset alkoivat ihan vähän ärsyttämään... Onneksi tänään pääsi viimeinkin kotiin joulunvietosta ja saa olla loppiaiseen asti rauhassa vaikka sängyssä käpertyen... :)
 
Voi että se hössötys, tääl alko se kans samantien ja hermo meinas kyl mennä niiku heti! :D huusin vaa et en oo sairas et älkää jaksako hössöttää :D
 
Kerrottu on sitä mukaan kun nähdään ystäviä ja sukulaisia. Ajatellaan, että ovat tukena sitten kävi mitä kävi. Ihan koko suvulle en haluaisi vielä kertoa, mutta mun vanhemmat ei varmaan pysty olla hiljaa, vaikka lupaavat.:facepalm:
 
Mä en pysty pitämään salassa kovin monelta enää, kun ei varmaan monen viikon oksutauti mee läpi..
 
Mies haluaisi kertoa kasvotusten isovanhemmilleen..
Ainoo vaan että ne on talvet ulkomailla ja mies haluaisi matkustaa sinne sanomaan..

Itseäkin houkuttaa lähteä lämpöön maaliskuussa mutta mietin että mitäs lentämisen kanssa, minne koirat ja ennen kaikkea saanko edes töistä viikon lomaa xD
 
Olisin jo malttamaton kertomaan omille siskoilleni ja äidille tietysti, mutta odotellaan nyt kuitenkin vielä hetki.. jos vain maltetaan niin sinne ekaan ultraan asti!
 
Me kerrottiin mun perheelle jouluna ja eilen soitettiin jenkkeihin. Ystävistä ei moni tiedä ja niille kerrotaan kun on ajankohtaista. Isä on sen verran jalatmaassa tyyppi että hössötystä ei jouluna ollut.
 
Me olemme kertoneet molempien perheille. Niin ja mies meni paljastamaan yhdelle läheiselle ystävälleen pikkujouluissa, vaikka olimme sopineet, että ystäville kerromme vasta ensimmäisen kolmanneksen jälkeen. Se ei sinällään ollut yllätys ja mielestäni vain ihanaa, että toinen on niin innoissaan.

Kaikki ovat olleet innoissaan ja onnellisia.
 
Meillä on huomenna edessä kertominen miehen siskolle ja hänen miehelleen. Jännittää kyllä kovasti kertoa heille :D toivottavasti pian päästäisiin käymään minun vanhemmilla että saataisiin heillekin kertoa tulevasta lapsenlapsesta. Heille on jo pikkuinen lahja paketoitu
 
Nyt kun on varhaisultrassa käyty niin meinataan kertoa sukulaisille ja lähimmille ystäville. Mutta silti tuntuu että pitäsikö odottaa kuitenkin nt-ultraan, jos sieltä tuleekin huonoja uutisia? :(
 
Nyt kun on varhaisultrassa käyty niin meinataan kertoa sukulaisille ja lähimmille ystäville. Mutta silti tuntuu että pitäsikö odottaa kuitenkin nt-ultraan, jos sieltä tuleekin huonoja uutisia? :(

Tossavainen minusta on ainakin kiva jakaa perheen kanssa myös ne surut. Ettei asian kanssa tarvitse olla yksin.
 
Me ei olla kerrottu vielä kellekään. Itse ajattelin että vasta viikon 12 jälkeen ja ystävänpäivä voisi olla aika hauska ajankohta kertoa, silloin olisi 12 viikkoakin jo täynnä :)
 
Me ollaan kerrottu kummankin isälle. Muille kertomista odotellaan vielä, ehkä sitten lähempänä viikkoa 12 jos vaan maltetaan!
 
Meilläkin ystävät ja tutut saavat tietää ystävänpäivän aikoihin. 14.2 on aika neuvolalääkärille ja silloin pitäisi olla 16+0 ja itsellä toivottavasti rauhallisempi mieli :rolleyes:
 
Mä olisin valmis jo heti plussa jälkeen kertomaan vanhemmille ja meidän sisaruksille, kun jos nyt joku menisi pieleen, niin olisi se surukin helpompi muiden kanssa jakaa. Mies odottaisi varmaan johonkin ekan kolmanneksen loppuun ennen kuin kertoisi kellekään, mutta varmaan joku kompromissi tältä väliltä tehdään. Eka neuvola kun on parin viikon päästä (silloin viikkoja jotain 7+), niin kerron varmaan ihan rehellisesti mihin olen menossa, kun esikoinen tarvii jättää isovanhemmille hoitoon siksi aikaa.
 
Takaisin
Top