Raskaudesta kertominen

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ruusa#
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ruusa# samat tuntemukset täällä, muakin jotenkin pelottaa konservatiivisten vanhempieni reaktio. Varmaan toivoisivat, että olisin ollut hetken työssä valmistumisen jälkeen jne. Mutta eihän niitä lapsiakaan tuosta noin sormia napsauttamalla ole aina mahdollista saada, vaikka kuinka ois oikein hetki niille.
 
Itse esikoisen sain, kun itse vielä opiskelin 22-vuotiaana. Mies 4 vuotta vanhempi ja tuolloin ollut työssä 7 vuotta. Varmaan se sai ihmisiä ajattelemaan uudestaan, kun puhuttiin että yritystä takana jo 11kk, että hyvin toivottu lapsi eikä mikään vahinko.
 
Olisi kiva kertoa jouluaattona vanhemmilleni, mutta onkohan se liian aikaista kun on vasta 7 viikko lopuillaan...
 
Me ollaan oltu nyt aika höveleitä ja kerrottu molempien vanhemmille, mun sisaruksille, molempien parhaille ystäville, miehen sisarukset kuulee nyt jouluna. Loput sitten saa kuulla myöhemmin. Tosi hassua, kun esikoista odottaessa halusin pitää tiedon pitkään vain mulla ja miehellä.
 
Mä olin ensin tosi paljon sitä vastaan että kerrotaan kenelekään ennen rv 12. Nyt sitten pomo tietää, sisko tietää ja lauantaina anoppi tietää. Uutena vuotena miehen siskon perheelle kerrotaan :D ja minun vanhemmille kerrotaan jahka nähdään :D niin ne ajatukset muuttuu. Tosin helpottaa minun oloja kyläillessä, kun ei tarvii aina keksiä jotain mahatautia
 
Meinasin omalle porukoille ostaa joululahjaksi Isovanhempien kirjan, jonka on kuvittanut Mauri Kunnas. En oikein osaa kuvitella itse vain ilmoittavani asiasta, en tiedä mikä siinä tuntuu niin vaikealta. Tämä tuntuu helpommalta ja toisaalta hauskalta nähdä sitten että miten nopeasti heillä raksuttaa. :p
Mies haluaa joulupäivänä astua sisään tämän porukoille ja sanoa vaan jotain tyyliin "Täällä ollaan, ensi vuonna meitä saattaa olla kolme.".

Jännittävää! On kuitenkin kyseessä molempien isovanhempien ensimmäinen lapsenlapsi. Toisaalta siis olisin halunnut saada jonkinlaisen varmuuden asiaan ettei touhotus päätykin karusti, mutta valehtelu joulunakaan ei kiinnosta.
 
Me ei olla kerrottu vielä kenellekkään, eikä ole tarkoitus kertoakaan kuin ehkä vasta viikon 12 jälkeen. Nyt ollaan vielä niin alussa (4+5) että kaikkea voi vielä sattua niin ei uskalleta vielä kertoa...
 
Heippa! Täällä vasta plussattiin, nyt on viikkoja ehkä 4+2 ja lasketun ajan pitäisi osua juuri ja juuri elokuun puolelle :D

Mutta asiaan! Meillä ei kummankaan vanhemmat ja muut sukulaiset tiedä yhtään mitään, että ollaan edes yritetty. Nyt on kuitenkin joulu tulossa ja olemme menossa omien vanhempieni luokse jo aattona, ja se ruoka ja juomapuoli tuottaa vähän haasteita... Eli joko täytyy valehdella tosi ronskisti tai sanoa vaan suoraan. Se vaan tuntuu vaikealta, kun ollaan näin alussa ja kaikki tuntuu epätodelliselta itsellekin. En tiedä yhtään mitä tehdä! Ja ensimmäinen lapsenlapsi tämä olisi, ja siis meille myös tietty ensimmäinen lapsi.
 
Ai että ku olis tehny mieli jo kertoa omalle äitille raskaudesta, ku tulin tänne pariks yöks ennen joulua. :') mut miehen kanssa ollaan sovittu alustavasti että kerrottas sitten ku rv 12 olis menny... Mut sinne on niin pitkälti aikaa vielä :woot:
 
Anopille kerrottiin toissapäivänä..
Parempi nyt kuin jouluna kun sielä on kauhee hässäkkä.. Ja perusti ihmisiä..
Enkä halua että appiukko kuulee vielä yhtää mitään..

Saa nähä koska porukoille uskaltaa kertoo.. Menee varmaa seuraavaan ultraan ainaki
 
Mie en malttais oottaa edes tät parii päivää et pääsee porukoille kertomaa raskaudest ku ne tietää et yritetty ollaa, mut et nyt tärppäs sit ja nopeesti, tiiän et ne itkee ilost ku kuulee asiast :)
 
Iteki haluaisin ilmoittaa jo kaikille, mutta odotan nyt ainakin varhaisultran, joka on viikon päästä ja ehkä sitten sen jälkeen voi paljastaa. Pari hyvää ystävää tietää ihan tuen vuoksi. Heistä toinen kans raskaana. :)
 
Mä olin koko ajan ajatellut kertoa perheelleni jouluaattona mutta nyt epäilen haluanko sittenkään... Vienkö liikaa huomiota joulusta... Sit mietin että joulupäivänä voisi kertoa aamiaispöydässä... äh, en tiiä, alkoi jännittää ja pelottaa :sorry:
 
Mä olin koko ajan ajatellut kertoa perheelleni jouluaattona mutta nyt epäilen haluanko sittenkään... Vienkö liikaa huomiota joulusta... Sit mietin että joulupäivänä voisi kertoa aamiaispöydässä... äh, en tiiä, alkoi jännittää ja pelottaa :sorry:

Eihän joulu ole sillain kenenkään ihmisen oma juhla että haittaisi "viedä huomiota". Eri asia jonku toisen synttärit, häät tms... Ja siis niissäkään juhlissa esim jos ois tulevien isovanhempien synttäri tms niin varmaan mielellään kuulevat uutisen eikä haittaa "huomion vienti'
 
Mulla on edessä helmi-maaliskuussa oman kummipojan kastajaiset. Siellä msha pystyssä kulkea sitten, kun suurin osa suvusta koolla. Minusta tulee siis serkkuni kummi. Hiukkasen ärsyttävää viedä tosiaan huomiota siltä pikkuselta. Näitä sukulaisia kun näen todella harvoin enkä puhelimitse halua tälläista asiaa kertoa.
 
Mä olin koko ajan ajatellut kertoa perheelleni jouluaattona mutta nyt epäilen haluanko sittenkään... Vienkö liikaa huomiota joulusta... Sit mietin että joulupäivänä voisi kertoa aamiaispöydässä... äh, en tiiä, alkoi jännittää ja pelottaa :sorry:

Minuakin alkoi pelottamaan! Ensimmäinen lapsi, joten toisaalta pelkää sitä että niin moni asia kerkeää vielä mennä pieleen ja vihaan muiden hössöttämistä. Ja toisaalta pelottaa ajatus siitä että se on sitten todellista. Siis onhan se todellista nytkin mutta... Hyppy tuntemattomaan muiden nähden tekee siitä astetta peruuntumattomampaa. Tajuatteko mitä haen. Kääk...!
 
Minuakin alkoi pelottamaan! Ensimmäinen lapsi, joten toisaalta pelkää sitä että niin moni asia kerkeää vielä mennä pieleen ja vihaan muiden hössöttämistä. Ja toisaalta pelottaa ajatus siitä että se on sitten todellista. Siis onhan se todellista nytkin mutta... Hyppy tuntemattomaan muiden nähden tekee siitä astetta peruuntumattomampaa. Tajuatteko mitä haen. Kääk...!

Täällä myös esikoista odotetaan ja samat mietteet mielessä. Hössötys on yksi maailman riesoista
 
Täälläki esikoista odotetaa ja nyt jo valmiiks alkaa ärsyttämää se hössöttäminen :D ja sitte ku kaikki tietää raskaudest ni alkaa kaikilt tulemaa varmast viestiä asiast ja hirveet kyselyt, veikkaan sellasiltakin ihmisilt keiden kans ei oo enää missää tekemisis, ja huh ku LA lähestyy ni sit varsinki...
 
Olin sitä mieltä ettei vielä kerrottais mutta eilen mies sit kertoi äidilleen. Leikki esikoisen kans ja mies kysyi et miten pärjäisit toisen kanssa. Oli hieman ihmeissään ja kysyi onko tulossa, johon mies et ehkä. Sit sanottiin et muille kerrotaan vasta myöhemmin.
 
Me ollaan tultu nyt rytinällä "kaapista ulos" :laughing021 vielä kun miehen sisko ja mun isäni saatais saman pöydänääreen, niin tietäisivät sitten hekin. mä en jaksa mitään salailuja. jos jotain kuitenkin sattuis, saataisiin ainakin ymmärrystä kaikilta. :sorry:
 
Takaisin
Top