Raskaudesta kertominen

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ruusa#
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilen kerroin parille ystävälle. Molemmat oli kyllä innoissaan asiasta, kun olin molemmille kertonut että ollaan yritetty jo jonkun aikaa taas..
 
Täytyy varmaan parhaille ystäville kertoa varhaisultran jälkeen, jos kaikki on kunnossa niin saa vaihtaa ajatuksia :rolleyes:
 
Vielä ei olla kerrottu kenellekään. Tilasin esikoiselle "Minusta tulee isoveli 2017"-paidan jouluksi, kun mennään vanhempieni luokse. Aion kuitenkin tehdä vielä digitestin ennen sitä ja katsoa, onko edistystä tapahtunut, ennen kuin paljastetaan. Graavikala on minunkin herkkua, joten herättäisi suurta ihmetystä joka tapauksessa, etten sitä syö.
 
Mä kerroin mun isosiskolle ja miehen siskolle, jotka kans oottaa ens vuoden vauvoja. <3 Muut saa tietää sitten nt-ultran jälkeen. :)
 
Nyt kun on näitä kipuja ollut, niin en tiedä uskalletaanko perheelle kertoa vielä joulunakaan, jos sitten ekassa ultrassa näkyykin kohdun ulkoinen..
 
Nyt kun on näitä kipuja ollut, niin en tiedä uskalletaanko perheelle kertoa vielä joulunakaan, jos sitten ekassa ultrassa näkyykin kohdun ulkoinen..

Onko sulla vuotoja? Entä onko se painelukipu jommalla kummalla puolella vai tasaisesti?

Eikö sulla viikkoja ole kumminkin ens viikon alussa jo se 8? Niin eikös siinä vaiheessa useimmiten kohdunulkoisessa ois jo pahentunu kivut paljon? Eli että jos jouluna oireet helpottamaan päin niin uskaltaisi jo kohdunulkoisen suhteen vähän pelko lievittyä?
 
Se kipu on toispuoleista, vasen munasarja. Ja kyllä on ensiviikolla sen 8vk. Saattaahan se olla että se mahdollinen endo ilmoittelee olemassaolostaan (samantyyppistä kipua ollut jo ennen raskauttakin). Tai kysta. Mukava olisi ollut päästä siihen varhaisultraan, mutta kun ei edes neuvola aikaa saa niin äh! Tosissaan neuvolalta ei voinut aikaa antaa, kun ei ollut aikoja, th soittaa keskiviikkona ja katotaan aikaa sitten...
 
Ja vuoto on normaalia kuitenkin. Aina ollut kierto täsmällinen, mutta menkkakivut varsinkin ennen ekaa raskautta olivat aivan järkyttävät.. Täällä on aivan surkea terveyskeskus. Olen kipuja käynyt monesti valittamassa, mutta ei olla koskaan jatkotutkimuksiin laitettu vaan arvailtu se se ehkä on. Ai ehkä?! aika tarkka diagnoosi siis....
 
Onpa kurjaa August14 että teillä on noin huonot terveyspalvelut siellä :/
Toivotaan että kipu helpottaa! Voihan se toki olla keltarauhanenkin vielä vaikka joka kipuilee tai mitä vaan.
Jos kipu yhtään pahenee tai on jatkuvaa niin sitten marssit vaan päivystykseen niin siellä tutkivat!
On tämä hankalaa alussa kun jokaista kipua pelkää mutta sitten kun on oireetonta niin siitäkin huolestuu:rolleyes:
Kun oireet on aika samanlaisia oli kaikki hyvin tai ei....

Oliko sulla aiemmin ollut ulkoista? Jos on niin siinäkin ois jo yksi syy kivun takia mennä päivystykseen.
 
Ja päivystys on meillä vain 17 asti jonka jälkeen pitää lähteä 100km päähän. Ajatella, meillä on uusi hieno terveyskeskus, joka on auki viikossa vain sen 35h.. ultraukset aina siellä 100km päässä, kun ei ole laitteita. Jo esikoista odottaessa sanoivat että ultrauslaitteet tulisi uuteen tkseen, mutta eipä tullut.. :meh:
 
Ja päivystys on meillä vain 17 asti jonka jälkeen pitää lähteä 100km päähän. Ajatella, meillä on uusi hieno terveyskeskus, joka on auki viikossa vain sen 35h.. ultraukset aina siellä 100km päässä, kun ei ole laitteita. Jo esikoista odottaessa sanoivat että ultrauslaitteet tulisi uuteen tkseen, mutta eipä tullut.. :meh:
Voi ei, eli sitten sun täytyisi vaan valita "sopiva päivä" jona kerkeäisit illalla mennä päivystykseen... Mutta parempi toki että kipu nyt lievittyisi niin ei tarvisi pohtia moista :)

Muskin mietityttää tuo jouluna kertominen... kun en ultrassa myöskään ole käynyt...
 
Mua on alkanu houkuttaa kertoo tuleville mummoille ja papalle asiasta jos kaikki on hyvin varhaisultrassa...
Anoppi on onneksi aivan ihana javiimeksi oli. Tukena kun km tuli..

Täytyypi vaa miehen kanssa jutella vielä :)
 
Mieli tekisi huutaa koko maailmalle, ja samassa tulee jännitys ja huoli jos kaikki ei olekaan niinkuin kuuluu. Siinä samassa haluan olla ihan hiljaa koko raskaudesta. Puoliso aikoo joulunalla kertoa vanhoille hyville ystävilleen kun heitä näkee viimein kasvotusten (asuvat eripuolilla Suomea siellä sun täällä), kun ei halua näin isoa asiaa puhelimessa sanoa. :)

Yksi ystävä tietää, koska olemme raskauteen liittyvistä asioista paljon puhuneet ja hän jo raskaana.

Töissä pomo on niin lapsivastainen että jo ihan hirvittää ajatuskin sille kertomisesta. Onneksi vakityö. Helppoa vielä kun ei minkäänlaista pahoinvointia tai väsymystäkään. Sitä odotellessa ;D
 
Mä tilasin kuopukselle paidan jossa lukee "minusta tulee isoveli". Katotaan rv 12 jälkeen miten pitkät piuhat appivanhemmilla ja muilla tulee olemaan :laughing025

Meillä on myös esikoiselle hommattu paita jossa lukee Big Brother, laitetaan se pojalle jouluaattona päälle ja Katotaan kuka suvusta huomaa ensimmäisenä, sit näytetään ultra kuva :angel4
 
Meillä on myös esikoiselle hommattu paita jossa lukee Big Brother, laitetaan se pojalle jouluaattona päälle ja Katotaan kuka suvusta huomaa ensimmäisenä, sit näytetään ultra kuva :angel4

Meidän läheisillä on niin pitkät piuhat, ettei ne tajunneet meidän menneen naimisiin vaikka istuivat kahvipöydässä "hääkimpun ja onnittelukorttien" vieressä. (mentiin salaa maistraatissa), ettei ne tuu tajuu tätäkään ihan heti :laughing005
 
Mies tietöä ainoastaan, ja puhuttu on että kerrottais sitten omille perheille kun 12vko olis täynnä :) tosin saa nähsä maltanko olla kertomatta ku pikkuveli kerto keskiviikkona että hänen tyttöystävä on raskaana jollakin rv 4... Ja ite myös tein plussatestin keskiviikkona ja edellisist menkoist laskettuna mulla olis tänään rv 4+6... :) Et heille on ehkä pakko tästä kertpa myös :)
 
Mies tietöä ainoastaan, ja puhuttu on että kerrottais sitten omille perheille kun 12vko olis täynnä :) tosin saa nähsä maltanko olla kertomatta ku pikkuveli kerto keskiviikkona että hänen tyttöystävä on raskaana jollakin rv 4... Ja ite myös tein plussatestin keskiviikkona ja edellisist menkoist laskettuna mulla olis tänään rv 4+6... :) Et heille on ehkä pakko tästä kertpa myös :)

Onpa ihana sattuma että noin lähellä teillä viikot!!!
 
  • Tykkään
Reaktiot: iLa
Takaisin
Top