Raskaudesta kertominen

Miun vanhemmat ja pikkuveli tietää, lisäks pari kaveria. Ja tietty töissä esimies ja työhuonekaveri. Eli oikeestaan ei tarvi kertoa kuin miehen vanhemmille :D

Meillä avomies on tänään kertonut anopille. Ollaan lauantaina menossa sinne syömään ja mun nirsoilujen takia hän päätti kertoa, että eivät ihmettele miks just tiettyä ruokaa toivottiin ja ettei muita tulis samaan aikaan paikalle. No anoppihan ensimmäisenä tokas " Se ennustaja sit oli oikeassa " tosiaan siis loppukesästä kun saatiin keskenmeno, anoppi oli käynyt jossain selvännäkijällä joka oli ennustanut meille uuden raskauden loppuvuodesta.... Höpöhöpöjuttuja sanon minä :D Nyt tästä sit kuullaan varmaan loppuelämä! Hahaa

Mulla menikin nyt hyvin tää työkuvio, sain paikan ja siinä sitte tuli juttu jonka takia oli pakko kertoa heti että syyskuussa LA, ja uusi esimies oli ihan fine tän asian kanssa. Aloitan siis 22.2. Vähän jännittää että miten näine oloineni pystyn siellä olemaan, mutta eiköhän se siitä. Ihanaa kun ei tarvitse stressata kertomista!

Mä just painin itseni kanssa aiheesta kertoisinko pomolle keskiviikkona, kun mul on kehityskeskustelu. Silloin vk 8+2. Ehkä jo kannattais kun tää mahan piilottelu ei oo mitenkään helppoa enää... Tuntuu et masu on nyt sitä luokkaa, mitä viimeksi vk18 + Tietty turvotusta varmaa suuri osa mutta maha tuntuu niin kumman isolta...

Tänään kerroin mun vanhemmille. Poika sairastui vesirokkoon ja huomenna on ultra ja mahdollinen istukkabiopsia ja koska poika ei voi mennä päiväkotiin, tarvittiin hoitaja ja siksi kerroin. No olisihan kerrottu kohta joka tapauksessa, on uutiset sitten hyviä tai huonoja...

Tsemppiä Viveka huomiseen ultraan ja pojan vesirokkoon myös! Kunpa kaikki olisi hyvin.

Parille lähimmälle ystävälle kerroin jo viikolla 5 kun vietettiin yhdessä uutta vuotta. Myös äidille silloin kerroin. Syksyinen kohdun ulkoinen sai pelkäämään (ja edelleen pelkään) keskenmenoa sekä kertomista kenellekään. Nyt perjantaina alkaa vk12 ja huomenna siköseula. EHKÄ sitten uskaltaa sanoa parille muulle ystävälle :)

Noniin joutui sit aikastaa koululle kertomista tästä, kun tänään ilmoitettiin työssäoppimispaikat hoito ja huolenpidon työssäoppimiseen. Opiskelen siis lähihoitajaksi.
Mut oli merkattu infektiotautien osastolle niin piti alkaa kyselee mitäs siellä on ja saanko mennä edes sinne kun neuvolassa sanoivat, että ehdottomasti ei.
Opettaja nyt sitten soittelee ja kyselee mitä tehdään :D

Muokattu viimeksi:
Ensi viikolla kerron esimiehelle, kun mulla on kehityskeskustelu. Ei olla samassa konttorissa ja pian tämä alkaa näkymään, niin haluan esimiehen tietävän ennen muita. Toki mun hallinnollinen esimies, joka on samassa konttorissa jo tietää.

Jos saadaan ensi viikolla huonoja uutisia kerron silloinkin, koska silloin tarvitsen sairaslomaa kuitenkin.

Me kerrottiin tänään miehen veljelle, joka on hälle mun jälkeen lähin ihminen. Oli hauskaa kun oli niin shokisssa ja hämmentynyt eikä ollut yhtään osannut odottaa, mutta positiivisella tavalla siis :)

Mä kerron sit ku masu alkaa näkyä :) esimiehelle laitan varmaan sähköpostia ja kuvan perään Oon siis nyt kin äitiys lomalla
esimies varmaan tykkää musta kovasti kun tein toisen heti perään :DIMG
:grin

Mulla alkaa myös ensi viikolla lähihoitajakoulutuksen työharjoittelu. Mut määrättiin kotihoitoon ja nyt vähän mietityttää mitenhän raskasta homma tulee olemaan.. Mietityttää jopa niin hölmö asia kuin se että pystyvätkö hoitajat huolehtimaan samalla tavalla hygieniastaan kuin jossain "laitoksessa". Mua ainakin hirvittää ajatus että joudun sotkeutumaan veri ym ripuli tapauksiin ilman hanskoja jne.. :nailbiting::inpain:

Mää olin esikoisesta loppuraskaudessa kotihoidossa suorittamassa näyttöä. Hyvin jakso, iltaisin vähän meinas selkää särkeä ja väsyttää :D Meillä oli vaan kaks kahden hoidettavaa sänkypotilasta ku sänkypotilaathan ei oikeen kuulu kotihoitoon.. Ja kyllä huolehditaan, on mukana käsidesit ja suojahanskoja :D

Jamsu, Huh kiitos helpottava kuulla! :smiley-ashamed004 Musta on tullut vaan ihan ylitarkka hygienian kanssa tän raskauden myötä :wtf:

Heinis kotihoidoissa on aseptiikka hoidossa samalla tavalla kun muissakin hoitopaikoissa tai ainakin missä itse olen ollut. Desipullo pysyy yleensä visusti mukana ja hanskoja ym saatavilla! :) Nou hätä! Tietty ohjaajalle jos viitsit sanoa että odotat niin ei laita sua sellasiin tehtäviin, missä saattaisi olla riskejä.

No nyt tietää molempien vanhemmat ja sisarukset. Onnittelutekstarit saatiin miehen puolen suvulta, kuvaviestillä asiasta siis kaikille ilmoitettiin. Mun sisarukset onnitteli ja veli oli jopa kiinnostunut milloin on LA yms kyseli juttuja. Tosin niillä nyt vuoden ikäinen tyttö itsellään, sekin voi vaikuttaa.

Mutta sitten mun äiti, laittoi vaan viestin että on "sanaton ja hämmentynyt", eikä siitä kuulunut muuta useampaan päivään ennenku sit soitti ja onnitteli. Outoa, sillä kuitenkin kolme lastenlasta jo ennestään..

Muilla samantyyppistä outoilua sattunu kohdalle? :(

Takaisin