Raskaudesta kertominen

Miust tuntuu et nyt tietää kaikki :D miun mummollekkin vihdoin pääsiäisenä paljastettu. Oli kyllä esikon synttäreillä turvotuksesta ja oksentelusta aavistellu :rolleyes: :D

Meillä rupeaa kaikki tietämään myös (lukuunottamatta mun toista veljeä ja äitiä, joihin ei tuu pidettyä yhteyttä). Lähipiirille on kerrottu kasvotusten (se päätettiin yhdessä jo heti alussa) ja muutamat sukulaiset ja ystävät on puhelimessa tai tekstarilla saaneet kuulla. Ja tää some! Sitä on pyöritelty vaikka ja kuinka! Näillä näkymin Facebookiin en aio laittaa kuvia tai edes viittaavia päivityksiä (kavereissa on jonkun verran puolituttuja ja mua ärsyttää jollain tapaa fb:n tykkäyshakuisuuskulttuuri muutenkin). Instagramissa mulla on kaks tiliä: yksityiselle tilille julkasin tänään ultrakuvan ja julkiselle tilille (tavallaan työtili) laitoin vauvauutisen vaatekuvan kera. Jotenkin helpottavaa kuitenkin kun ei tarvii enää olla niin hissukseen :)

Laitoin tänään esimiehelle sähköpostia. Hetki sitten tuli vastaus, joka oli lämmin ja kehotti olemaan huolehtimatta mistään. Nyt lähti myös viesti muutamalle lähimmälle työkaverille. Alun perin oli tarkoitus kertoa töihin vasta toukokuussa, mutta koska vatsa on jo näkyvä ja käyn välillä Suomessa, saattaa tieto kulkea yllättäviäkin reittejä. Halusin kuitenkin kertoa itse.

Mä oon hiljalleen rohkaistunut kertomaan asiasta muillekin kuin ihan lähipiirille. Aluksi oli tarkoitus odotella rakenneultraan asti esim. työkavereille kertomisen kanssa, mutta nyt on muutama tilanne jo tullut, missä asia on ollut luonteva paljastaa. Ja kyllähän se jo näkyäkin alkaa.

Löysät paidat kyl kovassa käytössä ja niillä masun saa kyllä vielä uskottavasti piiloon. Pääosin ihmiset saavatkin kyllä huomata sitten kun huomaavat!

Me ollaan kerrottu jo kaikille, paitsi puolisiskolleni johon en pidä mitään yhteyttä. Isä on kysynyt moneen kertaan saako siskolle kertoa, mutta minua ajatus ei liioin innosta; yhteydenottoja ei ole siltäkään suunnalta paljon sadellut enkä halua hänen yrittävän yhtäkkiä leikkiä jotain isosiskoa minulle.
Alkuun en olisi millään halunnut tehdä mitään some-paljastusta aiheesta ollenkaan vaan ajattelin että huomatkoot jos huomaavat. Oltiin kuitenkin nt-ultran ja veriseulojen tuloksen jälkeen niin onnellisia, että päivitettiin ulta-kuvan kera instaan ja samalla faceen ja täytyy sanoa että kyllä tuli hyvä mieli kun ihmiset oli iloisia meidän puolesta :)

Töissä kaikki on jo tienneet kun menin väärälle taholle asian paljastamaan. Hän kysyi asiasta suoraan enkä tykkää valehdella. Viikon päästä kaikki oli jo kuulleet.

Takaisin