Raskaudesta kertominen

Heh, minä ja mun suuri suu. Tänään kerroin yhdelle kaverille lisää. Niin ja huomenna yhden mammaryhmän kanssa saunailta, ni pakko kai se on niille kertoa... Tai no avaavat heti, kun menen sinne autolla!
Isovanhemmille kerrotaan varmaan sit kuitenkin tässä lähiaikoina. Odottavat varmasti jo uutisia, kun puoli vuotta yritetty...

Ja ihania nuo eri tavat kertoa raskaudesta!
Me kerrottiin ekasta ihan vaan sanomalla suoraan. Varmaan tehdään samoin tälläkin kertaa.

Mä sitte menin ja soitin tänä aamuna äitille ja kerroin eiliset ultrakuulumiset :) äiti hihku ja isi itki :Heartred en ois varmaan muuten vielä kertonu mutta mun mies haluaa huutaa tän asian koko maailmalle, ihana höppänä :Heartred

Meillä tietää kans lähipiiri ja mun perhe. Viime raskaudessa ei anoppi osannut olla hiljaa niin päätettiin kertoa vasta ensimmäisen ultran jälkeen. Tietävät myös keskenmenotaustan ja siksi ovat myös ihan hissukseen vielä ja toivovat parasta meidän kanssa :)

Mkm ihana vastaanotto! Ja ihana mies! :)

Jennyhannele varmasti helpompi lähipiirinkin pitää suunsa vielä hetken kiinni, kun tietää taustan. Olivatko innoissaan? :)

Innoissaan juu, mutta hyvin varuillaan. Tosiaan siis kolme keskenmenoa takana, niin ei oo toi usko mullakaan vielä kauheen korkealla. Huokasen varmaan vasta synnärillä :D

Minua vähän mietityttää ennakoluulot siinä vaiheessa kun kertoo raskaudests, eli en halua joutua tilanteeseen jossa joudun selittelemään jotain syitä sille miksi meille tulee vauva. Opiskelut keskeytyvät varmasti ainakin hetkeksi ja tiedän, että muutamat ihmiset lähipiirissä takertuvat siihen.. Onko kellään kokemusta minkäänlaisista ennakkoluuloista ja miten olette niihin reagoineet?

Annimaaria, mulla on ihan sama tilanne! Tai no siis koulu homman kanssa. Monta välivuotta välissä ja kaiken näköstä ja nyt vihdoin kun pääsi kouluun ni plussasin.. Äitin ensi reaktio oli että senkin pataluuska. Mulla todettiin varhaisultrassa tuulimuna ja viikko sen jälkeen olikin elämää. Koko ajan pitänyt äitin mukana et missä mennään, ja nyt soittelee päivittäin etttä miksi häntä saa kutsua kun vauva tulee mutta koulun kanssa selviää aina, pitää taukoa ja ne ymmärtää ketkä ymmärtää! Koskaan ei voi kaikkia miellyttää mut pitää luottaa et asiat järjestyy ja myös siis toki tehdä asioita niiden eteen
Mulla myös semmonen tilanne että ei seurustella isän kanssa, enkä aio seurustellakkaan. Siinä saa kans pikkusen selitellä että mikä homma, mutta isä tulee olemaan lapsen elämässä kuitenkin täysillä mukana.

Minä kertonut kahdelle ystävälle jotka olleet tietoisia yrityksestä. Muuten varmaan ollaan hiljaa kunnes sen huomaa (mulla aika aikaisten ainakin edellisessä raskaudessa). Tai ekan ultraääni jälkeen.

Meillä siis tietää lähiesimies, työhuonekaveri ja sit yks kaveri joka älys kysyä suoraan.. Ehkä sitä porukoillekin tosiaan vois kertoa :D

Molempien vanhemmille kerrottiin heti ja veljille ihan kohta :) muille ei olla vielä kertomassa. Meillä on siis ensimmäinen raskaus ja vuosi yritystä takana joten kaikki on odotelleet näitä uutisia innolla :)

Mulla kun nyt reilu viikko aikaa ensimmäisestä plussasta, niin vähän on ehtinyt jo intokin kertoa laantua :) Toivottavasti malttaisin olla mahdollisimman pitkään kertomatta. En tiedä, ehkä taustalla on sitäkin kun tosiaan kolmas tulossa, ja lyhyellä välillä, niin ihmisillä varmaan riittää ajatuksia aiheesta.... Mieluummin nyt vielä itseksekseni nautiskelen tästä pienestä pipanasta masussa :Heartred

Täällä kyseessä ihan ensimmäinen raskaus koskaan , niin kyllä se soitto meni heti omalle ydinperheelle. Ja muutama paras ystävä tietää. Sama ajatus kuin monella täällä, että saa sitten ehkä paremmin sitä tukeakin jos tulisikin keskenmeno. Mutta peukut pystyssä että kaikki menee hyvin :Heartred

Raskaudesta tietää tällä hetkellä siskopuoli johon voin aina turvautua. Ja varsinki ku opiskelee sairaanhoitajaks nii saan siltä apua kaikkeen. Poikaystävä ja meen kämppis kans tietää asiast. Ekan ultran jälkee ois tarkotus kertoo meiän perheille. Mun äiti on ainaki puol vuotta kyselly et ootsä raskaana ku oon ollu mahataudis ja sit se on pettyny ku en oo ollu et se varmas ottaa tosi onnessaan tän.. nyt vasta rv 7+4

Mullakin ihka ensimmäinen raskaus, piti kertoa vaan vanhemmille, veljelle ja lähimmille ystäville, mutta näyttää lähipiiri olevan niin innoissaan että levii tieto aika kulovalkeen lailla.. Tosin ei mua juuri haittaa, onnellinen uutinenhan tää on ja ikinä ei muutenkaan voi ennustaa mitä tulevaisuudessa käy! Tänään 7+2 ❤️

Mun sisko oli tässä eilen pitkään ja monesti tuli mieleen että jos kertoiskin! Mut onnistuin olemaan hiljaa. En mä kuitenkaan varmaan ihan kauaa jaksa hautoa tätä salaisuutta.... Loppujen lopuksi ei ole yhtään mun tyylistä, mä oon vähän turhankin avoin ihminen :happy: Nyt mulla rv 5+2, kahtellaan, kahtellaan :)

Mitä ootte muuten mieltä, oon hakenut (tuhansia) työpaikkoja, niin jos nyt sattuisinkin saamaan sellaisen, niin onko hyvä idea sanoa heti kättelyssä että tein muuten positiivisen raskaustestin? Ite oon nyt omalla logiikallani miettiny että ihan oman stressaamisenkin kannalta ois järkevintä sanoa sitten heti. Ja jos ne sit ei haluiskaan mua ni ois aikamoista käytöstä jos ensin oliskin halunnut, että en sellaiseen paikkaan sitten haluiskaan. :confused:

Nii ei tarvii sinänsä, mut mietin et itseni tuntien alan sit ressaamaan sitä että koska kerron ja miten.. :crybaby2

Takaisin